Stichting Kessler

Stichting Kessler

Al meer dan honderd jaar is met veel liefde en compassie gewerkt bij de Kessler Stichting en hebben zich vele duizenden mensen gemeld voor hulp, opvang, begeleiding, zorg of advies. We vangen mensen op die opvang en/of zorg en begeleiding nodig hebben. We ondersteunen hen methodisch op de weg (terug) naar een zinvol bestaan en begeleiden ook in de thuissituatie. De Kessler Stichting is een innoverende organisatie, die cliënten hartelijk en onvoorwaardelijk accepteert en hen professionele ondersteuning biedt. De ervaring leert dat veel mensen in staat zijn om een deel van hun zelfstandigheid te herwinnen wanneer hierbij de juiste ondersteuning wordt geboden. Samen met de cliënt zoeken naar de meest geschikte oplossing voor zijn/haar situatie, is dan ook het uitgangspunt voor onze methodische begeleiding, competentiegericht begeleiden.

Kernwaarden
Menselijk, professioneel en integer zijn de drijvende krachten achter ons handelen. Deze drie kernwoorden vatten de volgende waarden samen: duidelijk, professioneel, creatief, behulpzaam, gastvrij, open, meelevend, toegewijd, samenwerkend en betrouwbaar. Ze vormen de ‘persoonlijkheid’ van de Kessler Stichting.

Lemontree is trots dat we onze OneDesk Mobile werkplek mogen leveren en de ICT-omgegving mogen beheren..

Ambaflex

Ambaflex

Ambaflex kiest managed hoog beschikbare infrastructuur bij Lemontree

 

Ambaflex, dé partner voor materiaaltransportsystemen op maat, heeft gekozen voor het leveren en beheren van een vernieuwde IT-infrastructuur door Lemontree. De bestaande omgeving is aan vervanging toe en loopt aan tegen de grenzen van haar kunnen. Daarnaast bestaat bij Ambaflex de wens om de werkplekken te ontsluiten op basis vanCitrix VDI voor medewerkers in de Verenigde Staten, China, Roemenië en Nederland.

De door Lemontree aangeboden oplossing biedt hoge beschikbaarheid en voldoende ruimte en schaalbaarheid om in de beoogde groei te kunnen voorzien en wordt op basis van een resultaatverplichting door Lemontree beheerd.

Hoge beschikbaarheid, beveiliging en ontsluiten van internationale werkplekken

Op basis van de wensen en eisen van Ambaflex en op basis van de nieuwste technologische mogelijkheden, wordt er een nieuwe IT-infrastructuur ontwikkeld en uitgerold. Deze omgeving zal bestaan uit een hoog beschikbaar twin datacenter op basis van vier HPE SimpliVity nodes met vier aparte VDI hosts. Daarnaast worden alle switches en firewalls vervangen om een veilige en betrouwbare werking van de nieuwe infrastructuur te realiseren. Hierdoor zal Ambaflex rond april 2018 beschikken over een omgeving die voldoende ruimte en schaalbaarheid biedt voor de behoeftes van de komende jaren, ingericht op hoge beschikbaarheid met automatische failover en een native back-up oplossing.

 

Ambaflex SpiralveyorOver Ambaflex

AmbaFlex is dé partner voor materiaaltransportsystemen op maat op basis van spiraaltransporteurs! De unieke SpiralVeyor® wordt in een groot aantal landen gebruikt en kent vele toepassingen voor verticaal transport, tijdelijke opslag en accumulatie van stukgoederen en verpakte producten.

AmbaFlex is een onafhankelijk mondiaal bedrijf dat het SpiralVeyor®-systeem in eigen beheer heeft ontwikkeld en ook de productie en het onderhoud voor zijn rekening neemt. Zo is de klant verzekerd van de meest rendabele oplossing die momenteel  beschikbaar is.

Inmiddels stellen gebruikers over de hele wereld het kwaliteitsniveau en de beproefde ervaring in hun vakgebied op prijs. Om deze voortrekkersrol te kunnen blijven vervullen, investereert Ambiflex voortdurend in productinnovatie en ontwikkeling van functionele oplossingen, in nauwe samenwerking met haar klanten.

HSA Lawyers den haag

HSA Lawyers den haag

 

 

HSA lawyers was op zoek naar een betrouwbare en kundige partij om IT te ondersteunen. Hiertoe heeft het kantoor gekozen voor Lemontree, die de IT-omgeving in beheer heeft genomen en ondersteunt. Allereerst heeft Lemontree het gebruik van SharePoint eenvoudiger gemaakt en hier functionaliteit aan toegevoegd, waardoor werken stukken veiliger en betrouwbaarder is geworden. Ook werd Proactief Desktop Management geïmplementeerd met onder andere third party patch management.

Over HSA Lawyers

 

HSA Lawyers is een boutique advocatenkantoor met een duidelijke focus: M&A, Private Equity,  Venture Capital en op ondernemers toegespitst ondernemingsrecht.

Opgericht door ex ‘big law’ advocaten biedt HSA Lawyers (voorheen Haagstate) sinds 2008 hoogwaardig juridisch advies aan, private equity huizen, venture capital investeerders, family funds, corporates en DGA’s.

Onze ervaren advocaten zijn resultaatgericht, hanteren een efficiënte aanpak en hebben oog voor wat belangrijk is om een transactie succesvol af te ronden.

HSA Lawyers beschikt over sterk netwerk in de meest relevant jurisdicties en werkt regelmatig mee als Nederlands recht specialist in een breder (internationaal) team aan grensoverschrijdende transacties.

Right to Play

Right to Play

righttoplay

 

Spelen is van levensbelang

Op veel plekken in de wereld hebben kinderen te maken met armoede, uitbuiting en geweld. Right To Play zorgt ervoor dat deze kinderen weerbaar worden, fysiek en mentaal gezond zijn en goed presteren op school. En daar zetten ze hun spelend-leren methode voor in!

 

De kracht van spelend leren

Via sport en spel leren kinderen belangrijke vaardigheden die een positief effect hebben op hun ontwikkeling. Met de aanpak van Right To Play zorgen ze ervoor dat jaarlijks 2,3 miljoen kinderen in Afrika, Azië en het Midden-Oosten opgroeien tot sterke en zelfbewuste jongvolwassenen, klaar voor een betere toekomst.

 

IT is belangrijk voor Right To Play

Marije Dippel is erg blij met de toezegging van Lemontree om in ieder geval tot eind 2022 weer klaar te staan met ICT-diensten: “Lemontree steunt ons natuurlijk al sinds 2009. Door het werk dat zij voor ons verrichten, kunnen wij ons met onze hoofddoelstelling bezighouden. Deze ondersteuning is enorm waardevol voor een organisatie zoals wij zijn”. De diensten worden uiteraard niet voor een commercieel tarief geleverd en Lemontree doet graag mee aan evenementen die Right To Play organiseert. Zo genieten beide partijen van deze mooie samenwerking.

Lemontree ondersteunt Right To Play al sinds 2009 op het gebied met ICT-beheer en gebruikersondersteuning. Gezien de wederzijds zeer mooie samenwerking wordt deze samenwerking tot tenminste eind 2022 verlengd. “Nadat we in 2009 voor het eerst werden ingeschakeld voor hulp op het gebied van ICT Beheer is Lemontree zich steeds meer verbonden gaan voelen met Right To Play. Wij bewonderen het werk dat Right To Play verricht enorm. Deze verbondenheid heeft Lemontree geen moment doen twijfelen om een langdurige partnerovereenkomst aan te gaan met Right To Play. Mensen zijn de motor van iedere organisatie. Lemontree helpt de mensen van Right To Play graag zodat deze motor goed blijft draaien.”, vertelt Matthijs de Grood van Lemontree.

 

Wij geloven dat sport en spel een krachtig middel is om de wereld te veranderen. Het brengt gemeenschappen samen en inspireert elk individu. Tijdens een potje voetbal leren kinderen meer over fairplay, terwijl een spel tikkertje hen iets bijbrengt over malaria. Spelen helpt bij het leren van belangrijke levenslessen en de ontwikkeling van vaardigheden zoals samenwerken, vertrouwen en leiderschap. Spelen biedt een ontsnapping aan de dagelijkse ontberingen van kinderen in getroffen gebieden. Spelen brengt vreugde en een lach. Op die manier kunnen kinderen weer kind zijn.

 

Right To Play en Lemontree

De samenwerking tussen Right To Play begon in 2009. ‘Een tevreden klant werd in 2009 directeur van Right To Play en bij zijn aanstelling heeft hij ons gevraagd Right To Play te ondersteunen. De IT was toen nog niet op orde, we hebben het geheel opgeschoond en sindsdien zorgen wij proactief voor de werking van de IT voorzieningen van Right To Play.’ Aldus Tony Johnson, CEO van Lemontree.

 

Lemontree zorgt ervoor dat organisaties hun doelstellingen kunnen realiseren door ICT te bieden die medewerkers echt helpt beter te werken. ‘Dit begint met een IT masterplan, waarin deze doelstellingen worden vertaald naar ICT die werkt. Om vervolgens de omgeving zo in te richten en te beheren dat organisaties kunnen vertrouwen op een altijd werkende, veilige en stimulerende werkomgeving.’

 

SAMENWERKEN MET RIGHT TO PLAY

De cultuur van Lemontree en Right To Play komt goed overeen. ‘Het is de filosofie van Lemontree om altijd eerst klanten te helpen en pas daarna bezig te zijn met het zakelijke aspect. Altijd vriendelijk, behulpzaam, positief en motiverend te werk gaan. De samenwerking met Right To Play is hier een afspiegeling van. In het leven draait het vaak om tijd en geld. Bij Right To Play zie je daarnaast ook een meerwaarde van je werk, dat we daaraan kunnen bijdragen past goed bij de manier van werken die wij nastreven bij Lemontree.’

 

VERANTWOORD ONDERNEMEN

Lemontree speelt een actieve rol op het gebied van verantwoord ondernemen. ‘Intern kijken we onder andere kritisch naar de belasting van het milieu in onze oplossingen. Bijvoorbeeld door te kijken naar energieverbruik en uitstoot. Daarnaast is ons wagenpark overwegend elektrisch en communicatie met onze klanten gaat volledig digitaal. Belangrijker nog is de betrokkenheid bij organisaties die zich actief bezighouden met maatschappelijk verantwoorde doelen, zoals Right To Play. Enerzijds door hen te steunen met middelen, anderzijds door het leveren van een speciaal voor goede doelen ontwikkelde werkplek, waarin naast ondersteuning van de activiteiten van het goede doel ook aanzienlijke kostenvoordelen worden geboden. Op deze wijze biedt Lemontree stichtingen met een ANBI- of SBBI status toegang tot een zeer betaalbare werkplekoplossing.’

 

MEERWAARDE

‘Ik merk dat de samenwerking leeft onder onze medewerkers. Onze engineers zijn per definitie heel betrokken bij onze opdrachtgevers. Wat wij daarin belangrijk vinden is de intrinsieke motivatie om het goede te doen voor onze opdrachtgevers. Een organisatie als Right To Play brengt door haar ambities een extra emotionele dimensie met zich mee, daarom zijn onze medewerkers extra blij als zij Right To Play hulp kunnen bieden. Je kan geen prijs zetten op de eigenwaarde en de trots van je medewerkers. Wij faciliteren Right To Play en hebben zo een klein beetje het gevoel bij te dragen aan de toekomst van kinderen wereldwijd. Het feit dat we al jaren met veel plezier samenwerken is een hoogtepunt waar we bijzonder blij van worden. In de toekomst hopen we dat de samenwerking zich verder ontwikkelt. Door nieuwe partners en leveranciers bij Right To Play te betrekken hopen wij in de toekomst nog meer impact te hebben als organisatie en bij te dragen aan de ontwikkeling van de kinderen in de programma’s van Right To Play.’

WNK Personeelsdiensten

WNK Personeelsdiensten

WNK Personeelsdiensten: tevreden business, IT en eindgebruikers

 

Na een Europese aanbesteding heeft WNK personeelsdiensten gekozen voor Lemontree voor het inrichten, leveren en beheren van een IaaS platform, intern netwerk, security en WiFi.

 

WNK personeelsdiensten had een enigszins verouderde omgeving die werd beheerd door één persoon en ondersteund door een helpdeskmedewerker. “Toen ik de verantwoordelijkheid voor IT in mijn portefeuille kreeg, viel mij op dat we wel erg afhankelijk waren van onze systeembeheerder, die ongelooflijk hard werkte om de verouderde IT-omgeving in de lucht te houden. Ook de helpdeskmedewerker werkte zich een slag in de rondte om bereikbaar te zijn en de beheertaken te ondersteunen. Om risico’s te beperken was het belangrijk de omgeving te vernieuwen en minder afhankelijk te zijn van deze twee personen” zegt Ivo Tromp, manager Finance en control. Door het uitstellen van de investeringen in ICT was het belangrijk geworden zo snel mogelijk een betrouwbare en veilige omgeving in te richten, welke ook klaar is voor de consolidatie van het applicatielandschap van WNK personeelsdiensten. “We willen de huidige 4 bedrijfsapplicaties terugbrengen naar één centrale bedrijfsapplicatie. Nu draaien er nog een aantal virtuele servers om de bestaande applicaties te hosten. Deze zullen binnenkort worden uitgefaseerd als we naar de nieuwe online applicatie gaan.” Vertelt Ryon Hink, systeembeheerder bij het bedrijf in Alkmaar.

 

WNK Personeelsdiensten  heeft voor Lemontree gekozen na een gewogen puntensysteem, waarin kwaliteit, match in cultuur cq. persoonlijke omgang en prijs werden beoordeeld. WNK personeeldiensten gaat een contract aan om voor in ieder geval de komende drie jaar haar Citrix XenApp, backend omgeving en bedrijfsapplicaties op een Infrastructure as a Service omgeving te laten draaien. De omgeving is inmiddels succesvol door Lemontree gemigreerd, geconfigureerd, opgeleverd en in beheer genomen. Daarnaast heeft Lemontree zorg gedragen voor een goed presterend en veilig intern netwerk, welke ook draadloos beschikbaar is voor medewerkers.

 

 

De omgeving is op 26 juni, een week voor de dealline, officieel en naar volle tevredenheid van WNK personeelsdiensten opgeleverd. Ryon vertelt: “We hadden een testteam van 20 personen, die de nieuwe omgeving uitvoerig hebben getest. Zij waren gewend te werken met Windows server 2008 R2 en office 2010. In de nieuwe omgeving kregen ze Exchange 2016 en Office 2016 op het scherm. Na wat performance issues in de dataverbinding, die snel door Lemontree werden opgelost, wilde de testgroep niet meer terug naar de oorspronkelijke omgeving. Lemontree heeft alles gedaan om alles goed en op tijd in de lucht te krijgen en dat is, ondanks enkele hobbeltjes met de dataverbinding, op tijd gelukt”. WNK personeelsdiensten zal zelf nog eerstelijns support en enkele standaard beheeractiviteiten verrichten.

 

In overleg met Lemontree en na een uitgevoerde securitycheck zijn ook belangrijke beveiligingsmaatregelen genomen in het netwerk en op de werkplek. Zo is onder andere het wachtwoordbeleid van de eindgebruikers veranderd, waardoor informatie beter beveiligd is op de werkplekken.

 

“We hadden een omgeving die door Ryon goed en met veel energie was opgezet en werd beheerd en door de helpdeskmedewerker werd ondersteund. Gebruikers waren tevreden en we hebben gelukkig geen hinder ondervonden van uitval of grote problemen. Nu is ICT beter geborgd, lopen we veel minder risico op uitval en is ICT niet meer persoonsgebonden. Deze continuïteit geeft me veel rust. Na een voor ons spannend aanbestedingstraject, zijn business, IT en de gebruikers tevreden.”

 

 

Over WNK personeelsdiensten

WNK Personeelsdiensten is een re-integratie- en SW-bedrijf dat er op gericht is zoveel mogelijk mensen (weer) naar de arbeidsmarkt te brengen. De bedrijfsvoering van WNK staat in het teken van het opdrachtnemerschap naar gemeenten en samenwerkende sociale diensten. Op de private markt levert en begeleidt WNK werknemers aan (partner)ondernemingen die werkzaam zijn in o.a. groenvoorziening, schoonmaak, catering, post, sorteer- en distributiesector, re-tail, glastuinbouw, zorginstellingen en de maakindustrie. Ook voor werkgevers die kansen willen bieden aan werknemers vanuit de doelgroep van de participatiewet is WNK Personeelsdiensten de juiste gesprekspartner

WNK Personeelsdiensten biedt hierbij de diensten ; Detacheren – Personeelsbemiddeling – Team detachering – Beschut Werken – Ontwikkeling & Training aan.

WNK Personeelsdiensten heeft alles in huis voor het maken van dé juiste match.

 

thyssenkrupp Veerhaven

thyssenkrupp Veerhaven

thyssenkrupp Veerhaven uit Brielle heeft gekozen voor de hyperconverged oplossing van HPE SimpliVity. Deze nieuwe generatie IT-oplossing zorgt voor een verlaging van de exploitatiekosten van ICT en tegelijkertijd voor een vereenvoudiging van het beheer op de omgeving. thyssenkrupp Veerhaven wil met HPE SimpliVity de kosten van (het beheer op) ICT verlagen zonder concessies te doen aan de kwaliteit van ICT-dienstverlening. Daarom heeft thyssenkrupp Veerhaven de opdracht gegund aan Lemontree uit Alphen aan den Rijn, die al 15 jaar naar tevredenheid het beheer doet op haar ICT omgeving. “Door inzet van HPE SimpliVity kunnen we de omgeving kwalitatief goed beheren tegen een lagere prijs dan voorheen. Naast de levering en implementatie van HPE SimpliVity hebben we groen licht gekregen om deze omgeving de komende vijf jaar te beheren” vertelt Tony Johnson van Lemontree. De komende tijd zal de traditionele server/storage omgeving worden gemigreerd en opgeleverd vanuit een datacenter, waar twee HPE SimpliVity systemen zullen worden geplaatst. Daarna zal deze omgeving in beheer worden genomen, naast de overige beheer- en supportdiensten die Lemontree levert bij thyssenkrupp Veerhaven.

 

Over thyssenkrupp Veerhaven

thyssenkrupp Veerhaven is in Europa één van de modernste en meest toonaangevende duwvaartrederijen in de droge bulksector. Het bedrijf uit Brielle vervoert dagelijks voor thyssenkrupp Steel Europe vanuit Rotterdam, Amsterdam en Antwerpen zo’n 60.000 tot 80.000 ton ertsen en kolen naar Duisburg: 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. De vloot bestaat uit 7 duwboten, 1 havenduwboot, circa 100 duwlichters en 2 inspectieboten. Op kantoor en op de boten werken zo’n 185 mensen.

 

Over HPE SimpliVity

HPE SimpliVity, winnaar van ‘best converged infrastructure’ en 5-star rating CRN, maakt traditionele servers en opslag overbodig en maakt het beheer van de IT-omgeving efficiënter, waardoor significante besparingen gerealiseerd kunnen worden op aanschaf en exploitatie. HPE SimpliVity vereenvoudigt IT door alle benodigde server, netwerk- en storagefunctionaliteit te integreren in één device. Deze zogenoemde hyperconverged appliance maakt uitwijk en een betrouwbare back-up oplossing beschikbaar en betaalbaar voor ieder bedrijf. Door de integratie en data de-duplicatie wordt de totale prestatie van de omgeving aanzienlijk verbeterd en worden bestanden nooit dubbel opgeslagen. Beheren van de gehele omgeving kan gedaan worden vanaf één eenvoudig scherm.

 

Over Lemontree

Lemontree’s missie is “bedrijfskansen creëren door geweldig ICT” voor onze opdrachtgevers. Dit doen wij door informatie- en communicatietechnologie toegankelijk, betrouwbaar en betaalbaar te maken met een geweldige gebruikerservaring en “first class” support. Samen leggen wij, als echte partners, de weg af naar een zorgeloze, transparante ICT-omgeving en een samenwerking op basis van persoonlijke en hartelijke communicatie, respect en vertrouwen. Het resultaat van onze dienstverlening is rust in de organisatie en focus op de core business. Onze opdrachtgevers waarderen onze manier van werken met een 8,5 en omschrijven Lemontree op basis van 3 essentiële kernwaarden: competent, authentiek en transparant.

Leidse Onderwijs Instelling

Leidse Onderwijs Instelling

LOI

Lemontree biedt de LOI ondersteuning op het gebied van de infrastructuur. Hiervoor heeft de LOI Lemontree de opdracht gegeven voor het uitvoeren van ondersteunings- en beheertaken op basis van het Expertisecentrum. De LOI krijgt daarmee voor complexe taken de beschikking over de specialisten van Lemontree. Naast het expertisecentrum werken de LOI en Lemontree samen op projectbasis: In oktober 2016 is de door Lemontree nieuw opgebouwde Citrix omgeving in gebruik genomen door de LOI.

Over LOI

De LOI biedt erkende mbo- en hbo-opleidingen aan. De opleider onderscheidt zich door kwalitatief hoogwaardig onderwijs toegankelijk te maken voor iedereen. Dit doet de organisatie door ieders persoonlijke situatie en behoeften centraal te stellen. Daarnaast blijft de LOI doorgaan met ontwikkelen en innoveren (vernieuwen). Dit stelt ze in staat om de kwaliteit van de opleidingen te garanderen en voorop te lopen op het gebied van effectieve, nieuwe studiemethodes en leermiddelen. Jaarlijks volgen bijna 100.000 studenten een opleiding aan de onderwijsinstelling. Het hoofdkantoor van de LOI is gevestigd in Leiderdorp.

ALS Nederland verhoogt efficiency met OneDesk Mobile werkplekportal

ALS Nederland verhoogt efficiency met OneDesk Mobile werkplekportal

stichting ALS ICT

Als je als fondsenwerver zoveel mogelijk geld wilt kunnen investeren in wetenschappelijk onderzoek, dan is het belangrijk dat je je eigen operationele kosten zo laag mogelijk houdt. Vandaar dat Stichting ALS Nederland de bestaande onoverzichtelijke werkplek verving door een gebruiksvriendelijke portal waar medewerkers heel snel alle informatie vinden zie ze nodig hebben.

 

Iedereen kent Stichting ALS Nederland door de opvallende fondsenwerfacties, zoals de Tour du ALS en de Amsterdam City Swim. Het geld dat ze ophalen zetten ze zo effectief mogelijk in voor wetenschappelijk onderzoek naar oorzaken en hopelijk ooit genezing van ALS. Minder bekend is dat Stichting ALS Nederland zich ook bezighoudt met het verbeteren van de levenskwaliteit en zorg voor ALS patiënten en de patiëntenvereniging ondersteunt in het onderhouden van contact met ALS-patiënten, naasten en nabestaanden via een communicatieplatform.

 

Efficiënt werken is topprioriteit

Tom Bos is bestuurder bij de 16 vaste medewerkers en honderden vrijwilligers tellende stichting. Hij vertelt: “In onze organisatie is de drang om zo weinig mogelijk geld uit te geven aan onze eigen operatie altijd voelbaar. Dat betekent dat we een lange afschrijvingstermijn hanteren voor investeringen. Op een gegeven moment moet je echter wel eens zaken vervangen. Helemaal als dat zaken zijn die efficiencyverhoging in de weg staan.”

Hij doelt op de ICT-werkplek. “We hadden een versnipperde omgeving. Informatie kon op allerlei plekken staan. Dat betekende dat medewerkers soms lang moesten zoeken voordat ze vonden wat ze nodig hadden. Daarnaast gingen we steeds vaker thuiswerken, en dat wil je op een veilige manier doen. Onze vaste ICT-partner Lemontree ging daarom op een gegeven moment met ons om tafel om te bespreken hoe we onze efficiency en veiligheid konden verhogen, zonder dat meteen de kosten ook heel veel hoger zouden worden.”

 

Snel informatie vinden via Weten & Regelen

De keus viel op Lemontree OneDesk Mobile, een portal die is gebaseerd op een samengestelde oplossing van onder andere Microsoft 365 en de Synigo Pulse werkplek portal. In de portal wordt alle functionaliteit uit Microsoft Office 365 gecombineerd met snelle toegang tot applicaties, notificaties, nieuws en het onderdeel Weten & Regelen. Bos zegt: “We noemen het hier intern ook wel het tegeltjesproject omdat midden in het nieuwe scherm de tegels staan die je toegang geven tot veelgebruikte applicaties en functionaliteit uit Office 365.” Daar omheen staan snelkoppelingen naar veelbezochte websites of veelgebruikte mappen in SharePoint, de laatste Twitter-berichten en notificaties (to do-taken uit andere applicaties zoals het aantal ongelezen e-mailberichten). Een deel van deze tegels en snelkoppelingen is voor iedere medewerker verplicht, een deel kunnen medewerkers naar eigen inzicht inrichten.

Bos is het meest blij met het tegeltje Weten & Regelen. “Hierin staat alle informatie die je nodig hebt om je werk goed te doen, van handboeken en protocollen tot huisstijl en HR-informatie. Het is heel overzichtelijk gerubriceerd, zodat je heel snel vindt wat je zoekt. Ik denk dat de meeste medewerkers hier de grootste tijdsbesparing mee boeken.”

 

Langzaam uitbouwen

Stichting ALS Nederland heeft niet heel veel tijd geïnvesteerd in het opzetten van Weten & Regelen. “Nee hoor, de meeste informatie hadden we zo voorhanden, alleen stond het voorheen overal en nergens. We hebben gewoon de informatie die we al hadden op een nieuwe manier toegankelijk gemaakt met het idee: als iemand een vraag heeft waar hij het antwoord niet op kan vinden, dan voegen we op dat moment die informatie wel toe of we maken het beter vindbaar. Want dat is het prettige van zowel Weten & Regelen als de portal als geheel: het hoeft niet op dag 1 helemaal perfect te zijn. Je kunt gewoon in de loop der tijd dingen toevoegen of veranderen. Je kunt dus heel agile steeds verder verbeteren.”

 

Flexibiliteit voor medewerkers en organisatie

Een belangrijk pluspunt vindt Bos de flexibiliteit. “We wilden geen oplossing waarbij onze processen of onze medewerkers in een keurslijf zitten. De wereld om ons heen verandert voortdurend, en dus ook onze organisatie. We wilden graag een toekomstbestendige  oplossing die mee kan veranderen met het werk dat we doen. Maar ook een werkplek die zich aanpast aan de medewerker in plaats van andersom.” Dat is goed gelukt, vindt hij. “Medewerkers hebben veel vrijheid om de portal naar eigen wens in te richten en hun eigen snelkoppelingen te maken.”

Ook security was een aandachtspunt. “We werken natuurlijk met uiterst privacygevoelige informatie. Persoonsgegevens van donateurs en patiënten. Je wilt echt niet dat dat op straat komt te liggen. Ook daarom hebben we gekozen voor OneDesk Mobile. Standaard worden alle technische maatregelen geïmplementeerd die nodig zijn om AVG-proof te kunnen werken. Dat zijn bijvoorbeeld two factor-authenticatie, versleuteling van harde schijven, mobile device management en backup.”

 

Soepele livegang

In januari ging de portal live. Na korte instructiesessies van een halfuur konden de medewerkers aan de slag. Bos: “Drie dagen lang hebben hier nog medewerkers van Lemontree rondgelopen ter ondersteuning, maar we hebben niet veel hulp nodig gehad. Het wijst zich vanzelf. Sommige medewerkers moesten wel even wennen dat ze geen Verkenner meer hebben, maar na een paar dagen weet je niet beter.” Het belangrijkste doel – efficiënter werken – wordt door iedereen behaald. “We hoeven gewoon minder lang te zoeken naar informatie, alles is onder handbereik. Dat is een verademing”, vindt Bos.

De meeste medewerkers werken op een laptop. Een groot voordeel toen ze tijdens de lock-down moesten thuiswerken. Maar ook toen het kantoor weer zachtjesaan opengesteld kon worden. “Nu we met minder mensen in een ruimte mogen zitten, kun je met je laptop zelf een plekje zoeken waar je op anderhalve meter afstand zit”, zegt Bos.

 

Werk vanuit een helder doel

Hij adviseert andere organisaties die een werkplekvervanging overwegen om eerst voor jezelf helder te maken wat je primaire doel is. “Want alleen als je dat doel goed voor ogen hebt, kun je keuzes maken.” Natuurlijk wil je altijd meer dan je financiën of de beschikbare tijd voor het project toelaten, maar ook dat is geen punt als je kiest voor een flexibel concept, zegt hij. “Je kunt met een omgeving als Lemontree OneDesk en Synigo Pulse klein beginnen en het later uitbouwen. Je hoeft het niet in één keer volledig goed neer te zetten. Begin met je voornaamste doelstelling – bij ons was dat efficiencyverbetering – en bouw daarna uit.”

Tot slot wijst hij op het belang van goede begeleiding tijdens de livegang. “Want hoe simpel de nieuwe portal er ook uit ziet, het betekent wel een nieuwe manier van werken. Die vraagt gewenning. Zorg dat er de eerste dagen begeleiding aanwezig is aan wie medewerkers vragen kunnen stellen en die hen voorziet van praktische tips. Zo bereik je je doelstellingen nog sneller.”

 

 

OneDesk Mobile Charity

Stichting ALS heeft voor OneDesk Mobile Charity van Lemontree gekozen. Met OneDesk Mobile Charity hebben de medewerkers van Stichting ALS de beschikking over een volledig ingerichte cloud werkplek tegen een zeer aantrekkelijke prijs per maand. Deze werkplek is eenvoudig te gebruiken en omvat de IT-werkplek alsmede vaste en mobiele telefonie. Op de werkplek kunnen de medewerkers via een gebruikersvriendelijk dashboard bij alle applicaties en bestanden van Stichting ALS. Deze werkplek is gebaseerd op Microsoft Office 365. Tevens is vaste en mobiele telefonie gekoppeld aan de werkplekken waardoor de medewerkers, ongeacht locatie, goed bereikbaar zijn en slim gebruik kunnen maken van telefonie vanaf de werkplek. Ook antivirus, monitoring van de werkplek en updates van besturingssysteem en applicaties is in de werkplek opgenomen.

Medewerkers van Stichting ALS kunnen overal veilig en betrouwbaar werken en zijn niet meer gebonden aan kantoor of aan lastige oplossingen met VPN en RDP. Ook ondersteunt Lemontree Stichting ALS bij het beheer van infrastructurele zaken als switches en firewalls.

 

Over Stichting ALS

Stichting ALS is opgericht speciaal om mensen met de ziekte Amyotrofische Laterale Sclerose te helpen. Deze ziekte is een van de meest ernstige en invaliderende aandoeningen van het zenuwstelstel. Hoewel er wereldwijd onderzoek wordt gedaan naar de ziekte, is de oorzaak tot op heden onbekend. De stichting is ervan overtuigd dat met focus en samenwerking er betere oplossingen kunnen komen voor patiënten nu en in de toekomst. Speerpunten hierbij zijn om het lijden door de ziekte te stoppen, meer bekendheid te creëren voor de ziekte en een oplossing te vinden voor de ziekte. Stichting ALS is gevestigd in Den Haag.

 

Over ALS

ALS is een dodelijke zenuwspierziekte, waarvan de oorzaak onbekend is. Ook is er nog geen medicijn of aanpak om deze ziekte te vertragen of te verhelpen. In Nederland leiden ongeveer 1500 mensen aan deze ziekte. Hier komen jaarlijks ongeveer 500 nieuwe gevallen bij en sterven ongeveer 500 patiënten. Na de eerste symptomen is de levensverwachting ongeveer drie tot vijf jaar.

Stichting ALS Nederland bekostigt wetenschappelijk onderzoek, welke gedaan wordt bij het AMC en UMC. Samen vormen zij het ALS centrum, een belangrijke speler voor Stichting ALS Nederland. Uniek is ProjectMine, waarin DNA van ALS patiënten wordt vergeleken met niet ALS-ers. Men hoopt op deze manier verschillen te vinden in het DNA, waarmee een mogelijke behandeling of medicijn mogelijk wordt gemaakt.

 

Het doel van de stichting: het vinden van de oorzaak en daardoor ook mogelijke toekomstige behandeling van ALS en het stimuleren van verbeteringen in zorg en kwaliteit van leven voor de huidige ALS patienten.

 

Naast wetenschappelijk onderzoek wil Stichting ALS Nederland patiënten en hun direct liefhebbenden steunen in de tijd die zij nog hebben. Zo is er bijvoorbeeld ‘Stichting ALS op de weg’, welke helpt bij voorzieningen voor patienten om te voorkomen dat mensen hun bed, fiets of rolstoel krijgen op de begrafenis. Vaak worden deze voorzieningen via officiële instanties zo vertraagd geregeld dat het niet eens meer nodig is. ‘Stichting ALS op de weg’ zorgt dan ook adequaat voor voorzieningen, waardoor de patiënten snel en gericht worden geholpen.

 

Internationaal sterk tegen Amyotrofische Laterale Sclerose

Naast het nationale werk, werkt Stichting ALS Nederland internationaal nauw samen met de stichtingen in alle landen om onderzoeksresultaten en kennis uit te wisselen. Stichting ALS Nederland zit in het bestuur van deze internationale samenwerking en heeft hier een prominente rol. Eén keer per jaar wordt een groot congres georganiseerd waarin de landen hun voortgang en ideeën presenteren. Alles met één doel: een oplossing vinden voor deze dodelijke spierziekte.

 

ALS campagnes

Om al dit onderzoek en internationale samenwerkingen te bekostigen is natuurlijk veel geld nodig. Om die reden worden er veel activiteiten, campagnes en bijzondere evenementen georganiseerd. Enkele die je ongetwijfeld kent zijn:

  • Amsterdam City swim
  • Tour du ALS
  • Ice Bucket challenge
  • Swim for Tim
  • Crawford beachvolleybal toernooi
  • Rainbowrun
  • Glazenhuis Gramsbergen
  • ALS lenteloop
  • Holland4ALS
Fundis – OneDesk Mobile

Fundis – OneDesk Mobile

Lemontree, ICT dienstverlener gespecialiseerd in Cloud toepassingen, is een samenwerking aangegaan met netwerkorganisatie Fundis. Lemontree levert 11 ondernemingen die aangesloten zijn bij Fundis een toegankelijk werkplekconcept onder de naam OneDesk Mobile. Ruim 1300 medewerkers hebben nu altijd en overal de beschikking over voor hen relevante werkapplicaties.

In het OneDesk Mobile concept van Lemontree is Microsoft Office 365 geïntegreerd en eenvoudig toegankelijk gemaakt via een gebruikersvriendelijk dashboard. Voor het beschikbaar stellen van bedrijfsapplicaties wordt gebruik gemaakt van Microsoft Azure. Lemontree is voor de 11 Fundis ondernemingen verantwoordelijk voor het beheer van de Azure cloud backend omgeving. En draagt samen met partner Southernhill zorg voor de implementatie en het beheer van de lokale bekabelde en draadloze netwerkinfrastructuur.

“Niet alle 11 ondernemingen van Fundis hebben dezelfde ICT-structuur en inrichting, zegt Saskia Otten, manager backoffice bij Fundis Services. Omdat ICT voor Fundis missie-kritisch is, zochten we naar een concept met een zeer hoge betrouwbaarheid, focus op productiviteit van de medewerker en een eenvoudig te gebruiken werkplek. Het OneDesk Mobile concept van Lemontree biedt Fundis medewerkers een gebruikersvriendelijke werkplek die altijd en overal toegankelijk is vanaf meerdere devices”, aldus Otten. Voor elk van de 11 ondernemingen van Fundis is de online werkplek op maat gesneden. Dit betekent dat medewerkers alleen de applicaties zien die ze nodig hebben. Via een overzichtelijke tegelpagina kunnen medewerkers heel gemakkelijk de voor hen benodigde applicaties aanklikken en gebruiken.

Desgewenst kan vaste en mobiele telefonie aan de werkplek worden gekoppeld. Medewerkers kunnen via één telefoonnummer overal bereikbaar zijn en beschikken over alle telefoniefunctionaliteiten die men op kantoor gewend is. Het Lemontree concept biedt ook de mogelijkheid voor telefonie en conferencing via de PC of via andere devices.

Over Fundis

Als netwerkorganisatie speelt Fundis flexibel in op de steeds veranderende (zorg)vraag. Fundis werkt continu aan het uitbreiden, up-to-date houden dan wel het verbeteren van het zorg- en dienstenaanbod en de bedrijfsvoering. Dit doet Fundis niet alleen. Met bestaande bedrijven binnen de Fundis groep, door nieuwe bedrijven toe te voegen aan de groep of door intensief samen te werken met partners buiten de groep.  Van thuiszorg tot persoonlijke alarmering, van welzijn tot diëtetiek en van verpleeghuiszorg tot huishoudelijke hulp. Fundis ontwikkelt, faciliteert en realiseert vernieuwing van de zorg. Alles met het doel om hoogwaardige zorg en diensten te leveren voor gezondheid en welbevinden aan kwetsbare ouderen en chronisch zieken.

Over Lemontree

Lemontree biedt duidelijke ICT-diensten met snelle ondersteuning. Van een ICT-Masterplan tot dagelijkse hulp met complete dienstverlening. Onze klanten hebben behoefte aan kwalitatieve diensten die betaalbaar zijn. Samen met hen leggen wij, in een hechte relatie, de weg af naar een onbezorgde ICT-omgeving en een samenwerking op basis van persoonlijke en hartelijke communicatie, respect en vertrouwen. Het resultaat is rust in de organisatie en focus op de organisatiedoelstellingen.

 

van links naar rechts: Edwin Reinhoudt (Project Lead Decentralization Back Office bij Fundis), Saskia Otten (Manager Backoffice Fundis Services), Tony Johnson (CEO Lemontree), Ton van Dorp (manager Backoffice Welthuis)

van links naar rechts: Edwin Reinhoudt (Project Lead Decentralization Back Office bij Fundis), Saskia Otten (Manager Backoffice Fundis Services), Tony Johnson (CEO Lemontree), Ton van Dorp (manager Backoffice Welthuis)

Marlies Dekkers

Marlies Dekkers

De casus

In 2015 koos Marlies Dekkers voor het expertisecentrum van Lemontree. Hierdoor beschikt haar organisatie over de kennis en ervaring van de competentieteams van Lemontree. Zij bezitten niet alleen de specialistische kennis om problemen snel op te lossen maar ook over de hoognodige kennis van de IT-omgeving en de processen van Marlies Dekkers. Met het Expertisecentrum wordt ook de monitoring, beveiliging en automatisering van beheertaken binnen de organisatie ingevuld.

Over Marlies Dekkers

Marlies Dekkers is een beroemde Nederlandse modeontwerper. In de afgelopen 20 jaar heeft ze met haar lingerielijnen internationaal succes geboekt. Zowel in Nederland als in het buitenland worden haar designs als trendsettend, innovatief en baanbrekend beschouwd. Inmiddels telt de organisatie ruim 50 medewerkers, zijn er wereldwijd 500 verkooppunten en zes Marlies Dekkers stores.

De grondslag voor internationale succes van Marlies Dekker ligt in haar inspirerende designs en persoonlijke benadering. De ontwerpen zijn geïnspireerd op haar eigen visie op het leven. Het doel van Marlies Dekkers is om vrouwen meer zelfvertrouwen te geven.