De mogelijkheden van OneDesk Mobile uitgelicht

Dé persoonlijke werkomgeving die mensen sociaal en productief betrekt

OneDesk Mobile is je persoonlijke werkomgeving voor sociaal intranet, samenwerking en data-integratie. Elke klantomgeving heeft zijn eigen invalshoek en tempo. Hieronder tref je een overzicht aan met mogelijkheden en voorbeelden. Deze zijn bedoeld om je snel een overzicht te geven van wat je zou kunnen doen met OneDesk Mobile. Praktisch, en om je te inspireren bij een volgende stap.

 

Volledig te personaliseren

OneDesk Mobile is volledig te personaliseren op basis van lokatie, afdeling en eigenschappen die staan ingesteld in Active Directory. Dat betekent dat je iedereen relevante informatie kan aanbieden. Maar personalisatie gaat nog verder, want de medewerkers kunnen zelf instellen wat ze waar willen zien en optionele onderdelen zelf aan of uit zetten.

thuiswerken als een pro OneDesk Mobile

Laat cijfers tot leven komen met PowerBI.

Visualiseer je KPI’s en pak de regie.

Altijd op de hoogte van jouw KPI’s. Breng jouw controlecijfers tot leven en weet altijd of je organisatie op koers ligt. Met de gevisualiseerde meters op je OneDesk Mobile portal ben je altijd ‘in control’ en op de hoogte. 

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

PowerBI 

Officiële naam in CMS: PowerBI widget

Configureer

  1. Bepaal welke data je wilt zien.
  2. Maak een 1) rapport en 2) een dashboard in PowerBI.
  3. Koppel de widget met het dashboard en kies welke “tiles” je wilt laten zien.

Verdeel het werk

Laat een collega of expert een solide PowerBi dashboard maken met dynamische data. Probeer de data widgets zo te maken, dat ze triggeren wanneer nodig.

Rechten

De data PowerBI data is doorgaans groepsgebonden, dus bijv. alle omzet cijfers van je divisie. Laat je goed informeren hoe je persoonlijke data kunt verwerken.

Extra opties

Voeg meerdere views toe zodat gebruikers in 1 en dezelfde widget kunnen togglen.

Assets

N.v.t.

Resources

Persoonlijke notificaties.

Persoonlijke triggers vanuit een business applicatie.

Wellicht heb je meerdere acties vanuit meerdere bedrijfsapplicaties. OneDesk Mobile brengt deze acties handig samen in een notificatiescherm. Daardoor ben je altijd op de hoogte en in control.

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Persoonlijke notificaties

Officiële naam in CMS: Notifications Widget

Configureer

  1. Bepaal de exacte nut en noodzaak van een notificatie voor de persoon.
  2. Vraag de applicatiebeheerder van de applicatie in hoeverre de gewenste data beschikbaar gesteld kan worden.
  3. Bepaal de ververs cyclus.
  4. Ontwikkel de connector.
  5. Voeg de connectie toe aan het CMS.
  6. Maak en test de connector.

Verdeel het werk

  1. Vraag de applicatiebeheerder en/of leverancier naar de mogelijkheden.
  2. Betrek een developer die de connector kan leggen.

Rechten

De inhoud van de notificatie is persoonlijk. N.B. Het is geen algemene oproep.

Extra opties

Ontwerp de notificatie bij voorkeur volgens het Pull model, waarbij je vanuit OneDesk Mobile de data ophaalt.

Assets

Een icoon van 80 pixels * 80 pixels.

Resources

N.v.t.

Weten, regelen en knowledge base.

Deel kennis, informatie en procedures op een centrale plek die voor iedereen eenvoudig te vinden is.

Toegang tot alle kennis en informatie van jouw organisatie moet voor iedereen eenvoudig en snel toegankelijk zijn. Het personeelshandboek, afspraken, regelingen, toegang tot kennis: je maakt het eenvoudig beschikbaar voor iedereen die geautoriseerd is om informatie te bekijken of bewerken. Nooit meer zoeken naar de huisstijlhandgids of andere interne afspraken. Kennis delen was nog nooit zo leuk en eenvoudig. 

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Knowledge Base of Weten & Regelen 

Officiële naam in CMS: Knowledge base (pages en widget).

Configureer

  1. Hergebruik eventueel de aanwezige rubrieken, categorieën en topics. 
  2. Stel de topics centraal. Schrijf deze vanuit de eindgebruiker.
  3. Maak vraag-antwoord paren aan en koppel deze aan de juiste topics.
  4. Maak voor de onderliggende documentdragers (documenten, presentaties etc.) een centrale bibliotheek aan; SharePoint leent zich daar goed voor.  

Verdeel het werk

  1. Breng de content owners bij elkaar.
  2. Bepaal de structuur, spelregels (taal, tone of voice). 
  3. Bepaal de life cycle van een topic. 

Rechten

Je kunt content owners specifieke rechten geven op delen van de knowledge base. En je kunt gebruikers (groepen) heel gericht toegang geven tot informatie die zij nodig hebben. 

Extra opties

  1. Maak eventueel meerdere knowledge bases aan om een doelgroep aan te spreken en specifieke informatie vast te leggen.  

Assets

N.v.t.

Resources

Organiseer een workshop content management door een van onze communicatie adviseurs. 

Evenementen.

van vrijdagmiddagborrel tot trainingen, van externe events tot webinars.

Wat zou het mooi zijn als iedereen in je organisatie altijd op de hoogte is van evenementen. En dat iedereen kan zien wie er deelnemen. Tijdens en na het event nog even recenties en leuke foto’s verzamelen? Of met de deelnemers napraten? Het kan allemaal met de events module van OneDesk Mobile 

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Evenementen

Officiële naam in CMS: Events

Configureer

  1. Voeg onder de content node de Events toe, inclusief categorieën.
  2. Voeg onder widgets de Portal Events toe.
  3. Voeg de landingspagina toe onder Organisation settings.

Verdeel het werk

  1. Bepaal de categorieën die je wilt gebruiken in het filter.
  2. Schrijf op hoe de organisatiestructuur eruit ziet en wie standaard welke evenementen dient te zien. Dit zijn de members bij een organisatie onderdeel.
  3. Stel content redacteuren vast.
  4. Stel de juiste personen vast die de aanmeldingen bekijken.

Rechten

N.v.t.

Extra opties

De cijfers zijn ook beschikbaar in de native app.

Assets

N.v.t.

Resources

N.v.t.

Welkom.

Heet je collega welkom op de portal.

Een kleine moeite en wel zo persoonlijk…. een persoonlijke wens waarmee je werkomgeving je van harte welkom heet. 

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Welkom

Officiële naam in CMS: Greeting Widget

Configureer:

Standaard aanwezig op de portal.

Verdeel het werk

N.v.t. 

Rechten

N.v.t. 

Extra opties

Wanneer de gebruiker zijn locatie laat doorgeven, ziet hij/zij ook het weer.

Assets

N.v.t.  

Resources

Je kunt deze welkomtekst op basis van locatie, eigenschappen of situatie aanpassen.

Narrowcasting en RSS.

Toon informatie van je eigen site of van interessante externe sites direct in OneDesk Mobile.

Informeer mensen met de persoonlijke informatie die voor hen handig is. Toon bijvoorbeeld het financiele nieuws van het FD aan de financiele afdeling en nieuws van Marketingfacts aan marketeers. Helemaal automatisch en altijd up to date. Voor daar de nieuwste blogs en artikelen van je eigen site aan toe en iedereen is altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. 

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

RSS widget (Nieuws van andere bronnen tonen)

Officiële naam in CMS: RSS widget

Configureer

  1. Voeg een RSS widget toe via de node Widgets.
  2. Voeg een of meerdere bronnen toe aan de widget. Je hebt daarvoor een RSS url nodig. Dit zijn speciale url’s, zoals http://feeds.nos.nl/nosnieuwsalgemeen
  3. Voeg de RSS widget toe aan je layout en test of het resultaat naar tevredenheid is.
  4. Tip: test door de widget toe te wijzen aan jezelf of een groep testgebruikers.

Verdeel het werk

N.v.t.

Rechten

Je kunt eventueel per widget instellen wie welke widget ziet.

Extra opties

N.v.t.

Assets

N.v.t.

Resources  

N.v.t.

RSS en narrowcast (breng je nieuws naar buiten)

Officiële naam in CMS: RSS feeds

Configureer

  1. De RSS feed zorgt ervoor dat je je nieuwsberichten in andere applicaties kunt tonen. Je kunt ook een narrowcast systeem aansturen.
  2. Maak een nieuwe node RSS feeds aan onder Organization Settings.
  3. Maak een of meerdere feeds toe me een unieke url.
  4. Voeg de juiste nieuwsbronnen toe.
  5. Voeg unieke url variabelen ten behoeve van de security.

Verdeel het werk

Vraag eventueel aan een technische collega voor hulp bij het gebruik van de nieuwe RSS url.

Rechten

Je selecteert welke nieuwsbronnen opgenomen dienen te worden in je feed.

Extra opties

Je kunt een specifieke nieuwsbron delen met je klanten of partners.

Veel applicaties zoals Teams beschikken over een RSS-reader. Je kunt (delen) van je nieuws dus gericht publiceren.

Assets

N.v.t.

Resources

Showcases.

Laat zien waar je trots op bent en prikkel collega’s om een bijdrage te leveren en mee te doen.

Nieuwe orders, gave projecten of een bijzonder goed initiatief. Er zijn vast hele mooie dingen die zich binnen je bedrijf afspelen die je graag deelt met de rest. Als inpsiratie, voorbeeldgedrag of om mensen in het zonnetje te zetten. Met Showcases deel je successen en belangrijke initiatieven met anderen.

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Showcases

Officiële naam in CMS: Showcases

Configureer

  1. Ga naar content en voeg de node showcases toe. Hier komen je projecten etc.
  2. Voeg de showcases zelf toe en de categorieen.
  3. Ga naar pages en voeg showcases toe.
  4. Kies een sprekende titel voor de pagina, die jullie bedoeling goed verwoordt.
  5. Voeg de node organization toe, waarmee je organisatie onderdelen en locaties kunt instellen.

Verdeel het werk

N.v.t.

Rechten

Je kunt rechten zetten op categorieen en via de members van een organisatie onderdeel.

Extra opties

N.v.t.

Assets

N.v.t.

Resources

N.v.t.  

Onboarding van nieuwe medewerkers.

Zorg dat de werkplek nog beter aansluit bij mensen die net in dienst zijn.

OneDesk is een persoonlijke werkplekomgeving. Dan is het wel zo fijn als je zelf invloed hebt op wat je ziet en waar je dit ziet. Bij de eerste opstart van de werkplek leidt OneDesk Mobile de gebruiker door de mogelijkheden, zodat de werknemer zelf zijn of haar voorkeuren kan opgeven.

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Onboarding

Officiële naam in CMS: Onboarding

Configureer

  1. Voeg de onboarding flow toe aan je CMS.
  2. Je doet dit op het niveau van de organization settings.
  3. Voeg de vier stappen toe: 1) welkom 2) profiel foto 3) interesses en 4) pay-off.
  4. Wijs de juiste permissies toe.

Verdeel het werk

  1. Schrijf sterke teksten en kies beelden voor de welkom en eindstap.
  2. Kies welke categorieën je als optionele interesses wilt aanbieden.
  3. Bepaal of je een datum wilt instellen voor de aanmaak datum van gebruikers.

Rechten

Stel de juiste permissies in en kies bewust of je bestaande gebruikers de onboarding wilt tonen.

Extra opties

N.v.t.

Assets

N.v.t.

Resources

N.v.t.

Tijdlijn.

Communiceren met anderen. De hele organisatie, vestiging, divisie, afdeling of met individuen.

Elkaar op de hoogte houden, afstemmmen en helder communiceren is natuurlijk heel belangrijk. Als je boodschap echt moet aankomen is het wel zo handig dat iedereen die deze boodschap moet ontvangen deze ook ziet. Op een leuke en mooie manier… gewoon op z’n opstartscherm.

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Tijdlijn

Officiële naam in CMS: Timeline Widget

Configureer

  1. De tijdlijn is standaard geactiveerd in OneDesk Mobile.
  2. Maak minimaal 1 groep aan in Office 365 en zorg dat iedereen of de juiste gebruikers lid zijn. 
  3. Je kunt de tijdlijn standaard met een bepaalde groep laten opstarten.
  4. Je kunt de tijdlijn op basis van Office 365 groepen of Microsoft Teams gebruiken. Verander dit bij de widget settings.

Verdeel het werk

  1. Leg gebruikers uit dat ze op het tandwieltje kunnen klikken om de gesprekken van groepen te selecteren. 
  2. Een tijdlijn nodigt uit je vraag te stellen of je mening te geven. Zorg voor een moderator om je collega’s snel te beantwoorden of anderen te porren een antwoord te geven.

Rechten

Stel per groep minimaal 2 beheerders of eigenaren aan.

Extra opties

  1. Voeg eventueel meerdere Tijdlijn widgets toe met unieke titels om je doelgroep aan te spreken.
  2. Het is slim om een dynamische groep te maken zodat gebruikers automatisch toegevoegd/verwijderd worden in Azure AD. 

Assets

N.v.t.

Resources

N.v.t.

Resources

N.v.t.  

Ik ben klant, hoe stel ik een tijdlijn in Yammer in?

Tijdlijn op basis van Yammer

Officiële naam in CMS: Yammer Timeline Widget.

Configureer

  1. De Yammer Timeline Widget is standaard aangemaakt en beschikbaar.
  2. Kopieer de naam van de url van het Yammer netwerk. Dit is het gedeelte van de url na https://www.yammer.com/ en voor de volgende ‘/’, bijvoorbeeld: ‘nextgenportal.nl’. 
  3. Ga naar de widget en plak de netwerknaam in de custom property. 

Verdeel het werk

Een tijdlijn nodigt uit je vraag te stellen of je mening te geven. Zorg voor een moderator om je collega’s snel te beantwoorden of anderen te porren een antwoord te geven.

Rechten

Stel per groep minimaal 2 beheerders of eigenaren aan. 

Extra opties

N.v.t.

Assets

N.v.t.

Resources

N.v.t.

Nieuws.

Deel belangrijk nieuws over de organisatie, klanten en uit je vakgebied.

Houd mensen binnen je organisatie op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen, hoogtepunten, nieuws van klanten etc. Betrek mensen bij je organisatie en de ontwikkelingen eromheen en informeer ze zodat ze altijd beschikken over de meest actuele en juiste informatie.

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Nieuws

Officiële naam in CMS: News Widget

Configureer

  1. Welke tags (nieuwsbronnen of filters) je nodig hebt.
  2. Stel het juiste e-mailadres in voor “nieuws aanmelden”.
  3. Voeg de Comment of de Yammer-comment widget toe zodat collega’s kunnen reageren op nieuwsberichten. De native comment widget werkt het netst.
  4. Kies de visuele verschijning van je nieuws door de views aan te vinken.

Verdeel het werk

  1. Stel één of meerdere content verantwoordelijken
  2. Bepaal hoe vaak je nieuws / berichten toe wilt toevoegen.
  3. Zorg voor goed beeldmateriaal met de juiste resolutie wanneer je meerdere views gebruikt. 

Rechten

Je kunt de nieuwswidget met iedereen delen of per groep zodat je gericht nieuws kunt richten. Dit werkt met Azure AD groepen. Kijk vooral naar de mogelijkheid om nieuwsbronnen toe te kennen aan groepen, zodat gebruikers alleen het voor hen relevante nieuws zien, bijv. medewerkers van divisie A zien alleen het nieuws van/voor deze divisie. 

Extra opties

Je kunt de nieuwswidget meerdere malen op je werkomgeving plaatsen, bijvoorbeeld om een blog te maken of een geheel apart nieuwskanaal specifiek voor een doelgroep.

Assets

Gebruik   een afbeelding als “thumbnail” of “overview picture:  minstens 1080 pixels * 1920 pixels (2:1). Gebruik 1 of meerdere “cover pictures” minstens 2400 * 450 pixels (24:5).

Resources

Taken.

Altijd controle over je werkzaamheden en deadlines.

Zie direct wat je nog moet doen, voeg taken toe en werk met planborden. Zo vergeet je nooit meer activiteiten en weet je precies wanneer deadlines verlopen.

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Taken

Officiële naam in CMS: Tasks Widget

Configureer

  1. Voeg de Tasks widget toe aan je omgeving.
  2. Plaats de Tasks widget op je audience of biedt deze optioneel aan.

Verdeel het werk

  1. Leg je collega’s de kracht uit van het werken met taken. Tip: leg taken niet vast in je agenda, die is er om te plannen. 
  2. Besteed aandacht aan het verschil tussen To Do (persoonlijk) en Planner (team): Persoonlijke taken leg je vast in To Do en Team taken leg je vast in Planner.

Rechten

Op de portal zie je automatisch de taken, die je zelf hebt opgevoerd en/of de taken die anderen aan jou toe hebben gewezen. 

Extra opties

Met Microsoft Flow knoop je handige werkstromen aan een taak. Je kunt bijvoorbeeld automatisch taken laten aanmaken als een klant je een e-mail stuurt.

Assets

N.v.t.

Resources

Let op: Microsoft F1 licentie, alleen taken bekijken in Planner.

Applicaties.

Alleen de applicaties die voor jou relevant zijn handig op één plek.

Je wilt natuurlijk een overzicht van applicaties die je gebruikt en niet allemaal applicaties waarmee je nooit iets doet. Daarom hebben we de applicatiewidget zo gemaakt dat iedereen die kan aanpassen. Maar ook centraal kun je voor afdelingen, personen en groepen instellen welke  applicaties voor hen relevant zijn.

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Applicaties

Officiële naam in CMS: Apps Widget

Configureer

  1. Voeg je eigen web-applicaties toe bij Content>applicaties.
  2. Bepaal welke applicaties standaard aangevinkt dienen te worden.
  3. Wijs applicaties toe aan de juiste AD-groep.
  4. Zorg voor Single Sign-on met Azure AD authenticatie.
  5. Voeg eventueel applicaties toe uit het datacenter (Citrix, Microsoft RDS). 

Verdeel het werk

  1. Wijs een persoon aan die verantwoordelijk is voor de node Applicaties.
  2. Regel iconen die de applicatie goed verbeelden en passen bij je huisstijl. Tip: geef de tegel de kleur van de applicaties. Iedereen is opgevoed dat Excel groen is, Outlook blauw, etc. 

Rechten

Je kunt nauwkeurig bepalen wie welke applicatie te zien krijgt. Je kunt bepalen 1) wie erbij mag 2) of de applicatie standaard aangevinkt moet zijn en 3) of de applicatie altijd zichtbaar moet zijn (required). 

Extra opties

In het CMS kun je de volgorde van de applicaties veranderen (more actions).

Assets

Maak mooie witte iconen van 80 pixels x 80 pixels. 

Resources

N.v.t.

Liquit applicaties.

Beheer je applicaties en packages met Liquit.

 

Met Liquit ontsluit je alle applicaties die je nodig hebt om je werk goed te kunnen doen. Het combineert alle applicaties in één scherm, in één widget, die met één klik te openen is. Het biedt toegang tot applicaties die online als SaaS worden gebruikt, draaien op het netwerk van de organisatie en die geinstalleerd zijn op het apparaat van de gebruiker. Daarmee krijg je eenduidige toegang (met Single Sign On) voor alle ‘legacy’ en online applicaties.

 

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Liquit

Officiële naam in CMS: Liquit widget

Configureer

  1. Zorg voor Azure AD authenticatie van Liquit.
  2. In het CMS, stel je “url” van Liquit in en de juiste versie.
  3. Verberg eventueel de “my apps widget” van Synigo Pulse.

Verdeel het werk

Wijs applicatiebeheerders aan.

Rechten

De rechten op applicaties volgen de instellingen in Liquit; Azure AD gebaseerd.

Extra opties

Liquit is een oplossing om al je (legacy) applicaties te beheren en slim te provisionen.

Assets

De iconen beheer in Liquit zelf.

Resources

Komt u er niet uit met Liquit applicaties? Neem contact met ons op.

Resources

Let op: Microsoft F1 licentie, alleen taken bekijken in Planner.

One Search.

Eén plek waar je alles kunt vinden uit alle bronnen, zelfs in favoriete applicaties.

Niet meer grasduinen door allerlei mappen en folders. Met One Search vind je alles wat je nodig heb in een handomdraai. Op zoek naar die offerte? Geen probleem, OneSearch zoekt in alle organisatiebestanden waartoe je toegang hebt, in de knowledge base, op personen in je organisatie, zelf in te stellen bronnen en zelfs in jouw favoriete applicaties als je dat wilt. Stel je voor, je zoekt op een klantnaam en alle informatie komt zo in je scherm vanuit Microsoft Office, je CRM, je facturatiesysteem en je ticketingsysteem. Met One Search gaat het niet meer om zoeken maar om vinden!

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

One search

Officiële naam in CMS: One search

Configureer

  1. Ga naar Organisation settings.
  2. Klik op de drie puntjes en voeg de feature One Search toe.

Verdeel het werk

  1. Bepaal welke zoekbronnen je wilt laten zien. 
  2. Bepaal of je de standaard zoektip wilt aanpassen.

Rechten

Bepaal wie welke scope mag bekijken

Extra opties

  1. Voeg eventueel andere zoekbronnen, bijvoorbeeld een tweede of derde knowledge base of nieuws collectie.

Assets

N.v.t.

Resources

Meer informatie nodig? Neem contact met ons op voor uitgebreide documentatie of hulp.

Groepen en teams.

Samenwerken in Teams en groepen was nog nooit zo eenvoudig.

 

We werken steeds meer samen in groepen en teams. Daarmee kunnen we elkaar snel vinden, zodat we eenvoudig contact kunnen leggen en productief kunnen samenwerken. Cocreatie was nog nooit zo gemakkelijk. Met OneDesk mobile verbind je jezelf eenvoudig met de juiste mensen om snel tot optimale resultaten te komen.

 

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Mijn groepen en teams

Officiële naam in CMS: Groups Widget

Configureer

  1. Bepaal hoe jullie willen samenwerken (groep, team/project, afdeling).
  2. Bepaal of je een compact of een grote weergave op de portal wilt.
  3. Bepaal wat er moet gebeuren als je op de titel van een groep klikt.
  4. Bepaal welke onderdelen je van een groep of team wilt tonen.
  5. Herhaal deze stappen voor de landingspagina Groups Overview Widget.

Verdeel het werk

  1. Wie mag een Microsoft Teams of Groep aanmaken.
  2. Maak afspraken over welke informatie er in een team of groep staat.
  3. Hoe wordt naamgeving ingesteld? Vrij of d.m.v. een prefix.
  4. Wie monitoren de aanwas van teams?
  5. Wijs altijd 2 of meer eigenaren aan.
  6. Maak afspraken over de lifecycle van een team. 

Rechten

Zorg voor een begrijpelijke inrichting van groepen in Azure AD opdat permissies overzichtelijk uitgedeeld kunnen worden. 

Extra opties

Kijk naar dynamisch groepslidmaatschap in Azure AD zodat collega’s automatisch lid worden van een groep of team. Let op extra licentie. 

Assets

Maak leuke iconen voor het Team en groep zodat het duidelijk is waar deze voor staat. Tip: minimaal 512 pixels * 512 pixels. 

Resources

N.v.t.

My sites.

Toon direct met één druk op de knop alle SharePoint sites waar je lid van bent.

Een snellere manier om bij je relevante werk te komen is er bijna niet. Met My sites heb je in direct toegang tot de lokaties die voor jou relevant zijn, waardoor je geen kostbare tijd verlies met klikken en zoeken. 

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

My sites (team, communication en homesites)

Officiële naam in CMS: TeamSites Widget

Configureer

  1. Voeg het type widget toe aan je omgeving.
  2. Voeg de juiste “advanced settings” en “custom properties” toe.

Verdeel het werk

Het handige van SharePoint is dat je er goed officiële documentatie in kunt vastleggen. Behandel dit als content management.

Rechten

Zorg voor een begrijpelijke inrichting van groepen in Azure AD opdat permissies overzichtelijk uitgedeeld kunnen worden.

Extra opties

N.v.t.

Assets

Zorg voor een sprekende icoon voor Communication en/of Homesites.

Resources

N.v.t.

Meldingen.

Deel urgente meldingen.

 

Een storing, BHV oefening of belangrijk nieuws die specifiek onder de aandacht moet worden gebracht zodat iedereen instant op de hoogte is. Met meldingen kun je zorgen dat iedereen op de hoogte is. Snel, duidelijk en doeltreffend.

 

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Meldingen of Notice

Officiële naam in CMS: Notices Widget

Configureer

  1. Bepaal welk type meldingen je graag wilt kunnen toevoegen.
  2. Maak een icoontje per type melding, minstens 80 pixels * 80 pixels.
  3. Voeg een melding toe en stel eventueel een accentkleur in. 

Verdeel het werk

Bepaal wie de meldingen mag plaatsen. 

Rechten

Gebruik je AD-groepen om meldingen gericht te publiceren voor doelgroepen. Dat houdt je berichten relevant.

Extra opties

  1. Een notice kan ook als een pushnotificatie op de native app getoond worden.
  2. Wanneer je meer tekst of media wilt delen, kun je de “lees meer” optie gebruiken. De gebruiker ziet dan een extra linkje waarna hij/zij het volledige bericht in het panel kan bekijken.

Assets

Per categorie een icoon van minstens 80 pixels * 80 pixels. 

Resources

N.v.t.

Verjaardagen.

Hoe leuk is het als je altijd weet wie er jarig is.

Moet je in LinkedIn of Facebook lezen dat je collega jarig is? Of zelf een lijstje bijhouden? Nu niet meer. In OneDesk Mobile zie je direct wie er vandaag en binnenkort jarig is.   

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Verjaardagen

Officiële naam in CMS: Birthday Widget day.

Configureer

  1. Zorg dat de verjaardagen door Microsoft SharePoint geïndexeerd worden. 
  2. Bepaal hoeveel verjaardagen je wilt tonen.
  3. Filter eventueel op domeinen, gebruikers en properties. 

Verdeel het werk

  1. Bepaal wie de verjaardag invult.
  2. Standaard is dit de gebruiker zelf, die dit in Delve kan doen. 

Rechten

Als een gebruiker zijn verjaardag niet wilt tonen, dient hij/zij deze te verwijderen uit zijn/haar Delve profiel. 

Extra opties

Filteren op eigenschappen van gebruikers.

Assets

Zorg voor mooie foto’s in het profiel. Spreek daar iets over af. 

Resources

N.v.t.

Smoelenboek.

Vind je collega’s.

 

 

Even snel overleggen of weten wie die nieuwe collega is? Of ben je juist nieuw en wil je weten wie wat doet? Met het smoelenboek vind je je collega’s snel en kun je direct contact opnemen via het kanaal dat het beste past bij het doel, moment en beschikbaarheid. 

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Smoelenboek

Officiële naam in CMS: People Directory

Configureer

  1. Het smoelenboek is een aparte app op het Pulse platform. Deze is standaard geactiveerd. Neem een kijkje via de app People Directory.
  2. Bepaal jullie beleid t.a.v. de profielen. Met name de standaard Azure AD invoer 1) foto 2) functietitel 3) locatie (office) 4) afdeling (departement).
  3. Ga naar de widget People Directory en bepaal welke domeinen je wilt opnemen en ga na in hoeverre je personen/AD-onderdelen wilt uitfilteren; daar hoef je alleen het e-mail adres voor in te vullen.

Verdeel het werk

Wanneer je structureel profielen toevoegen/uitfilteren, vergt dat een technischere handeling. Dit vergt kennis van SharePoint profielen, (Azure) AD en Powershell. Vraag ons om meer tips.

Rechten

Zorg dat je gebruikers de juiste rechten hebben op de embedded content.

Extra opties

Je kunt filters maken op basis van profieleigenschappen. En je kunt weergaven aanmaken, die in het filtermenu rechts terugkomen.

Assets

Er zijn scripts beschikbaar voor het verrijken van profiel data. Dit dient altijd door een expert te worden aangepast en toegepast.

Resources

N.v.t.

Relevante overzichten.

Met dynamische lijsten toon je informatie die past bij je interne doelgroepen.

Toon interessante lijsten voor bepaalde groepen of individuen binnen je organisatie. Bijvoorbeeld specifieke vacatures voor de afdeling HR, technische updates voor de afdeling IT, specifieke lijsten voor marketing etc. etc. Met dynamische lijsten val je mensen niet lastig met irrelevante info en houd je specifieke doelgroepen altijd op de hoogte.    

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Dynamische lijsten

Officiële naam in CMS: SharePoint List Widget

Configureer

  1. Maak een lijst in SharePoint met een aantal kolommen.
  2. Koppel deze lijst aan de widget SharePoint List Widget.
  3. Voeg meerdere views toe voor elke weergave die een gebruiker zou kunnen kiezen.   

Verdeel het werk

  1. Bepaal wie de lijsten in SharePoint maakt en onderhoudt. 
  2. Bepaal wie de data plaatst in de lijsten.

Rechten

De inhoud van de informatie van SharePoint lijsten is in principe gerelateerd aan een groep mensen, bijv. alle tickets of alle vacatures of contracten. Gebruik de permissies van de widget zelf en de SharePoint opties om lijsten wel of niet te laten zien. Laat jezelf informeren over de voor/nadelen van persoonlijke lijsten.

Extra opties

Je kunt SharePoint lijsten relatief eenvoudig koppelen aan externe data sets. 

Assets

N.v.t.

Resources

N.v.t.

Persoonlijke lijsten.

Toon lijsten die interessant zijn voor jou direct vanuit bedrijfsapplicaties.

 

Toon informatie uit een bedrijfsapplicatie aan personen of groepen. Bijvoorbeeld het salestarget en de gerealiseerde omzet voor salesmensen, het aantal leads voor marketeers of het klanttevredenheidscijfer voor operations. Met persoonlijke lijsten toon je persoonlijke en relevante informatie in een handomdraai.

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Persoonlijke lijsten

Officiële naam in CMS: My List widget.

Configureer

  1. Bepaal de exacte nut en noodzaak van de lijst voor de persoon.
  2. Maak voorbeeld zinnetjes en icoontjes.
  3. Vraag de applicatiebeheerder van de applicatie in hoeverre de gewenste data beschikbaar gesteld kan worden. 
  4. Bepaal de ververs cyclus.
  5. Maak en test de connector. 

Verdeel het werk

  1. Vraag de applicatiebeheerder en/of leverancier naar de mogelijkheden.
  2. Betrek een developer die de connector kan leggen. 

Rechten

De inhoud van de lijst is persoonlijk voor de ingelogde gebruiker. 

Extra opties

N.v.t.

Assets

Een icoon van 64 pixels * 64 pixels voor de items. 

Resource

N.v.t.

Snelle toegang naar alles waar je snel heen wilt.

Snel naar bronnen zoals sites, informatie of documenten.

Productief werken kan soms met heel eenvoudige dingen enorm versneld worden. De Quick links zorgen ervoor dat je supersnel bij informatie komt die je regelmatig nodig hebt. Je veelgebruikte websites, locaties op SharePoint, een plek op intranet… kies maar.    

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Quicklinks

Officiële naam in CMS: Quicklinks Widget

Configureer

  1. Maak een lijstje van veelgebruikte hyperlinks.
  2. Deel de hyperlinks in naar groepen gebruikers (alleen als het relevant is)
  3. Maak de quicklink aan: naam en url.
  4. Voeg een icoon toe.
  5. Wijs de quicklink toe aan de juiste gebruikersgroep (AD). 

Verdeel het werk

Wijs een collega aan die de quicklinks beheert. 

Rechten

Door quicklinks te publiceren op basis van doelgroepen (AD) zorg je ervoor dat de inhoud relevant blijft. 

Extra opties

Je kunt meerdere quicklinks widget toevoegen, bijvoorbeeld handig wanneer je categorieën wilt aanbrengen en de gehele quicklink widget wilt publiceren aan een bepaalde doelgroep.

Assets

Een icoon van 40 pixels * 40 pixels voor de items. 

Resources

N.v.t.

Favorieten.

Voeg zelf links toe naar informatiebronnen.

 

Stel zelf favoriete plaatsen in om je informatie op te halen. Daarmee bespaar je veel tijd. Je kunt je favorieten direct vanuit je opstartscherm vinden. Snel, overzichtelijk en heel eenvoudig. Met één druk op de knop kom je bij de informatie die je vaak raadpleegt.

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Favorieten

Officiële naam in CMS: Favorites Widget

Configureer

  1. Voeg een standaard favoriete url toe, bijv. de website van de organisatie. Doe dit bij de custom properties van de widget.  

Verdeel het werk

Informeer je eindgebruiker over de optie.

Rechten

Favorites zijn altijd persoonlijk. Wil je als beheerder links aanbieden, gebruik dan de quicklinks.

Extra opties

N.v.t.

Assets

N.v.t.

Resources

N.v.t.

Altijd controle op je agenda.

Je afspraken in beeld en snel plannen van nieuwe afspraken zonder je agenda te openen.

Je ziet altijd je actuele agenda en het maken van een nieuwe afspraak gaat supersnel en eenvoudig. Een online meeting plannen? Je klikt gewoon op het Teams icoontje en voila. Controle houden op je agenda was nog nooit zo eenvoudig.    

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Agenda

Officiële naam in CMS: Calendar Widget.

Configureer

Je hoeft niks bijzonders te doen. De widget is standaard geactiveerd. En je ziet vanzelf de afspraken uit je Outlook Exchange agenda.  

Verdeel het werk

Informeer gebruikers dat ze hun online meetings direct kunnen starten vanaf hier.

Rechten

Je ziet je eigen agenda.  

Extra opties

Wanneer mensen volgens een rooster werken of studeren, kan het handig zijn om dit rooster op je portal te tonen. Wij adviseren je roosterpakket te koppelen met Exchange, omdat je dan overal en altijd je rooster bij de hand hebt.  

Assets

N.v.t 

Resources

Op aanvraag zijn tips verkrijgbaar over de koppeling tussen Exchange Online en je roosterpakket

Documenten.

Altijd je actuele documenten in zicht.

 

Vanaf je werkplekstartpagina direct toegang tot de documenten waarmee je bezig bent. Dat scheelt weer een hoop tijd en gezoek. 

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Documenten

Officiële naam in CMS: Documents Widget

Configureer

  1. Je hoeft niks te doen. De documenten widget staat standaard aan. Je ziet vanzelf de documenten waar je mee bezig bent. 

Verdeel het werk

N.v.t. 

Rechten

Je ziet de documenten waar je zelf aan werkt, rechten op hebt of rechten op hebt gekregen. In de widget kun je door middel van een toggle verschillende weergaven kiezen. 

Extra opties

N.v.t.

Assets

N.v.t.

Resources

De data is gebaseerd op de in Microsoft Delve beschikbare resultaten. Microsoft legt dit hier uit.  

Master jouw content.

Alles weergeven wat een ‘embed url’ heeft.

Deel filmpjes, een powerpoint presentatie, stream Soundcloud of toon iets van je website. Alles met een Embed URL toon je heel eenvoudig in de portal. Naar personen, groepen of de organisatie. Want net als alles in OneDesk Mobile kun je alle content personaliseren.    

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Embed content

Officiële naam in CMS: Embed widget

Configureer

  1. Zet je content op Youtube, PowerPoint, Sway, stream, soundcloud etc. en genereer een deelbare embed url.
  2. Let op, kopieer de embed url, vaak aangeduid als embed of insluiten.
  3. Voeg de embed widget toe en plak de embed url erin. 

Verdeel het werk

Voeg eenmaal een embedded bron toe en laat anderen de content variëren bijvoorbeeld om hun werk te presenteren.  

Rechten

Zorg dat je gebruikers de juiste rechten hebben op de embedded content. 

Extra opties

Speel met de afmetingen en de plek op de portal waar je de widget neerzet voor het juiste effect. Wissel vaak genoeg af om de content spannend te houden voor je gebruikers.

Assets

Let op dat je de speciale embed url gebruikt van je bron. Alleen de link zal niet werken.

Resources

N.v.t.

Call to actions.

Als je wilt dat collega’s iets doen dan plaats je simpel een call to action.

Stel je wilt dat mensen iets invullen, een belangrijk persbericht lezen of kijken op intranet naar een wijziging in het personeelshandboek. Dan is een Call to action een heel handig en opvallende manier om mensen in beweging te zetten. Je maakt ze zo en kunt uiteraard kiezen wie de banner ziet en wie niet. 

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Banners

Officiële naam in CMS: Image Slider

Configureer

  1. Met een leuke banner en actie tekst kun je gebruikers aanzetten tot actie. Bijvoorbeeld om hun profiel aan te vullen of een enquête in te vullen.
  2. Maak een image slider aan en verwijs naar je embedded page.
  3. 3) Je kunt ook handig gebruik maken van powerapps of forms en deze in de widget embedden. Let wel goed op de afmetingen.

Verdeel het werk

  1. Vraag een grafisch vormgever om aansprekende banners te maken in je huisstijl.

Rechten

Zorg dat je gebruikers de juiste rechten hebben op de embedded content en data in een PowerApp.

Extra opties

Speel met de afmetingen en de plek op de portal waar je de widget neerzet voor het juiste effect. Wissel vaak genoeg af om de content spannend te houden voor je gebruikers.

Assets

N.v.t.

Resources

N.v.t.

 

Publiceer een online pagina.

Laat een complete pagina of online presentatie zien in de werkplek. 

Soms is het handig een online stappenplan, korte presentatie of handleiding op te nemen in een pagina zonder dat mensen verschillende keren hoeven te klikken. In OneDesk Mobile kun je op iedere plek een online bron embedden. Een complete pagina, een Sway presentatie noem maar op.    

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Embed page

Officiële naam in CMS: Embed page

Configureer

  1. Maak bij pages een embed pagina. Daar kopieer/plak je de embed url van je bron. 
  2. Publiceer je pagina altijd nog extra via de ‘publish’ functie in het contextmenu.
  3. De url van je embedded pagina is altijd https://portal.synigopulse.com/[eventueel map/]pagina naam

Verdeel het werk

Voeg eenmaal een embedded bron toe en laat anderen de content variëren bijvoorbeeld om hun werk te presenteren. 

Rechten

Zorg dat je gebruikers de juiste rechten hebben op de embedded content. 

Extra opties

Combineer een embedded page met een ludieke banner om gebruikers ergens in mee te nemen, bijvoorbeeld een uitgebreider formulier. 

Assets

N.v.t.

Resources

N.v.t.  

Cijfers.

Toon met een API cijfers van bijvoorbeeld een studie of financiële cijfers.

Cijfers spreken en vaak is het handig om specifieke cijfers te presenteren aan een persoon of afdeling. Dan is de Cijfers-API een handig en onmisbaar instrument. 

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Cijfers

Officiële naam in CMS: Grades widget

Configureer

  1. De cijfer widget laat de meest recente cijfers zien.
  2. Voeg de widget toe en breng de juiste API verbinding tot stand. 

Verdeel het werk

Vraag aan een ontwikkelaar om de connector te leggen tussen de applicatie waar de cijfers in bijgehouden worden en Pulse API. 

Rechten

N.v.t.

Extra opties

De cijfers zijn ook beschikbaar in de native app.

Assets

N.v.t.

Resources

N.v.t.

Handige widgets.

Stay social en blijf op de hoogte met handige widgets. 

Social media van het bedrijf volgen? Op de hoogte blijven van weer en verkeer? Het kan met de ingebouwde widgets zoals buienradar, OV9292, Twitter, Facebook en anderen. Uiteraard kan vanuit de organisatie worden ingesteld welke Widgets beschikbaar zijn voor welke personen en kan iedereen zelf uit de beschikbare widgets kiezen welke ze wel en niet willen zien.    

Ik ben klant, hoe stel ik dit in?

Embed page

Officiële naam in CMS: Embed page

Configureer

  1. Maak bij pages een embed pagina. Daar kopieer/plak je de embed url van je bron.
  2. Publiceer je pagina altijd nog extra via de ‘publish’ functie in het contextmenu.
  3. De url van je embedded pagina is altijd https://portal.synigopulse.com/[eventueel map/]pagina naam

Verdeel het werk

Voeg eenmaal een embedded bron toe en laat anderen de content variëren bijvoorbeeld om hun werk te presenteren.

Rechten

Zorg dat je gebruikers de juiste rechten hebben op de embedded content.

Extra opties

Combineer een embedded page met een ludieke banner om gebruikers ergens in mee te nemen, bijvoorbeeld een uitgebreider formulier.

Assets

N.v.t.

Resources

N.v.t.  

Wil jij wel eens een frisse blik op jouw ICT?

Wij zijn er voor je!

Geniale IT begint met een goed plan