Reden 1: Behoud van de teamgeest
Herken je het volgende? De teamgeest heeft, sinds we massaal thuiswerken, hier en daar wel een deuk opgelopen. Hoe het gaat met het welzijn van collega’s is vaak onbekend, omdat het letterlijk onzichtbaar is of niet is aan te voelen. Een sociaal intranet voor de organisatie betekent dat medewerkers zich met elkaar verbonden blijven voelen, op een manier waarop zij dat ook in hun privésituatie doen. Weet je hoe wij het zelf noemen? “Intern Facebook!” We kennen elkaar beter dan ooit tevoren in een tijd dat we elkaar minder zien met als extra bonus dat de mailbox schoon blijft van een lawine aan (niet altijd even grappige) “replies to all.”
Reden 2: De aantrekkelijkheid als werkgever neemt toe
Bedrijven waar alleen maar via de telefoon of per e-mail onderling gecommuniceerd wordt zijn veel minder aantrekkelijk voor de jongere generatie. Goed personeel vinden is tegelijkertijd in veel branches een actuele uitdaging. Een sociaal intranet zorgt ervoor dat ook nieuwe collega’s zich eerder omarmt voelen omdat bestaande collega’s al vanaf dag één heel laagdrempelig hun betrokkenheid kunnen tonen. Wedden dat ze daardoor ook langer in dienst willen blijven? Dan hoef je ook minder vaak opnieuw op zoek te gaan.
Reden 3: Sneller kennis verkrijgen zonder drempelvrees
Alle informatie over de interne organisatie zoals het personeelshandboek, werkinstructies, de meest actuele WiFi wachtwoord van het gastennetwerk, de actuele afspraken omtrent Covid-19 en nog heel veel meer is eenvoudig en snel terug te vinden. Mis je iets dan kun je heel eenvoudig met elke collega, ongeacht zijn of haar functie, contact opnemen. De kans dat je hierdoor een vraag eerder beantwoord krijgt neemt toe, omdat andere collega’s ook op een vraagstelling kunnen reageren. Een sociaal intranet zorgt dus ook voor minder hiërarchie.
Reden 4: Veiliger communiceren
Herken je dat je trots bent op het behalen van een prachtige nieuwe order? Het liefst laat je het de hele wereld weten, maar niet elke klant vindt dat een fijn idee. Met een sociaal intranet is iedere collega op de hoogte, zonder dat het gelijk op het internet staat. Op deze wijze kunnen successen eenvoudig met elkaar gedeeld worden en wordt de betrokkenheid bij alle collega’s groter ongeacht de afdeling waar zij werken. Dit is slechts een voorbeeld, want ons sociale intranet is een onderdeel van OneDesk Mobile, wat “by design” volledig AVG proof wordt ingericht.
Reden 5: Investeren omdat er een kant-en-klaar stappenplan voor is
Een sociaal intranet slaagt alleen als er een compleet stappenplan voor is. Nieuwe technologie wordt immers niet zomaar omarmt, sterker nog zonder totaalaanpak stranden veel IT projecten. Dat stappenplan nemen we graag persoonlijk met je door, waarbij de gebruiker altijd voorrang heeft op de technologie.
Bij ons gaat het er net iets anders aan toe
We hebben namelijk, naast een stappenplan, ook een gebruiksklaar platform. Daarin zijn alle tools om samen te werken, veilige en sociale componenten logisch geïntegreerd. Het gaat, wat ons betreft, om de kracht van het totaal en het combineren van ‘best of breed’ oplossingen. Bij de implementatie verdwijnt de techniek naar de achtergrond en wordt juist de focus gelegd om het gebruik van OneDesk Mobile door de gebruiker. En “last but not least”; mochten er toch nog uitdagingen zijn dan kan er altijd teruggevallen worden op de vijfsterren support van onze ServiceDesk Ambassadeurs.
Meer weten? Neem dan contact met ons op.