Allereerst dank aan onze gewaardeerde klanten die ons een gemiddeld cijfer van 9,4 geven voor onze dienstverlening. Daarmee hebben we een summa cum laude behaald wat ook bij de media, zoals het AD, is opgevallen. Dat is de hoogst haalbare onderscheiding in een opleiding als het gemiddelde van alle vakken een 9 of hoger is. Hoe we deze score binnen onze vakgebied behaald hebben, waardoor klanten ons waarderen als een bijzonder ICT bedrijf? Dat lees je hier.
Klanten helpen met hun ambities
Dat is al sinds de oprichting, 22 jaar geleden, het belangrijkste uitgangspunt. Het gaat niet als eerste om Lemontree, maar wel om de ambitie klanten vooruit te helpen. Dat betekent dat je bij ons terecht moet kunnen voor elke ICT gerelateerde vraag.
Standaardiseren van generieke uitdagingen
Tot aan de applicatie laag is een infrastructuur voor zo goed als alle klanten identiek of in ieder geval erg vergelijkbaar, onafhankelijk van de branche. Bedrijven hebben onderling veel overeenkomsten; ze hebben bijvoorbeeld een directie en sales-, marketing-, financiële-, service- en logistieke afdelingen. Door goed te kijken naar generieke uitdagingen en technologie die doet wat het moet doen kunnen we aanbieden tegen een optimale TCO, Total Costs of Ownership. Natuurlijk kennen we ook specifieke branche applicaties.
Het SPOC principe – Single point of contact
In de beheersfase zijn wij SPOC (single point of contact) voor de klant ook als het specifieke applicatieleveranciers betreft: de klant heeft één telefoonnummer, die van Lemontree, onze ambassadeurs op de servicedesk zijn allemaal bekend met de klant en zijn uitdagingen en wij spreken daarnaast de taal van de applicatieleverancier. Zo worden vraagstukken op de applicatie laag achter de schermen efficiënt opgelost voor de klant. Dat is op het gebied van het functioneren van het pakket, niet op het gebied van de functionaliteit die het pakket biedt, dat blijft verantwoordelijkheid van de applicatie leverancier. Onze klanten zien ons als regisseur van het complete IT beheers- en applicatieproces.
Mensen eerst, dan pas de techniek
Een modern ICT bedrijf die denkt alleen maar hardware, software en diensten te kunnen leveren redt het niet op langere termijn. Daarin zit niet het onderscheidende vermogen, wel in de manier waarop technologie ten behoeve van mensen kan worden toegepast. De uitdaging is mensen te bewegen tot een verandering en ervoor zorgen dat zij het profijt zien van de oplossing nog voordat zij ermee aan de slag gaan. Zodat het nooit voelt alsof zij erdoor worden lastig gevallen, want dan gaan vaak symbolisch de hakken in het zand. Deze persoonlijke aanpak is mede bepalend van het prachtige behaalde cijfer. Meer hierover valt terug te lezen in de vorige blog “Leermoment corona en thuiswerken”.
Transparante mentaliteit
Wist je dat er bedrijven bestaan die eerst alles complex maken, veel functionaliteiten leveren die niet gebruikt worden en het dan tegen hoge kosten gaan opruimen of efficiënt inrichten? Klachten oplossen is kostbaar, vooral als je verkeerd begonnen bent. Wij kiezen voor een transparante aanpak waar minimalisatie, op maat leveren en gemak van tevoren duidelijk zijn. Door de juiste uitgangspunten te hanteren en een goede start te maken, hoeven wij geen dure reparatiewerkzaamheden “in te prijzen” waardoor wij onze dienstverlening tegen aantrekkelijke prijzen kunnen blijven aanbieden. Je zou dit ook ‘business mentaliteit’ kunnen noemen.
Wat er geschreven werd in de media?
Wil je nog meer weten over de kwaliteit van onze dienstverlening lees dan aanvullend dit artikel wat eerder in het AD werd geplaatst.
Tony Johnson