Alphen aan den Rijn – Lemontree, Managed Services Provider uit Alphen aan den Rijn, is binnengekomen in de top 5 van de ITX Experience monitor van Giarte. Met een “aanbevelingsscore” score van 91 en een “fanscore” van 96 procent scoort Lemontree hoge ogen in de Giarte IT Xperience en laat daarmee de meeste MSP-ers achter zich als het gaat om klantgerichtheid en loyaliteit bij klanten. Lemontree scoort erg goed bij klanten als het gaat om competenties, continue verbetering en betrouwbaarheid. De IT Xperience Monitor (ITX), voorheen bekend als Outsourcing Performance, is een jaarlijkse meting van klanttevredenheid over de dienstverlening van toonaangevende en snel opkomende IT-bedrijven in de Nederlandse markt. Met dit onderzoek wil Giarte bijdragen aan transparantie op het vlak van klantbeleving in zakelijke IT-dienstverlening. Lemontree doet dit jaar voor het eerst mee aan het onderzoek.

 

Loyaliteit en fan score

Lemontree blijkt een loyale klantenkring te hebben die ook unaniem bereid is het bedrijf bij anderen aan te bevelen. Op de vraag of klanten weer zouden kiezen voor Lemontree zegt vrijwel 90 procent dit zeker te doen. Geen enkele klant geeft aan een alternatief te willen zoeken. Vijfentachtig procent van de klanten geeft aan eventuele additionele IT-diensten ook bij Lemontree te willen uitbesteden. Op de vraag aan klanten of zij Lemontree zouden aanbevelen, geeft 96% van de klanten aan dat ze Lemontree zouden aanbevelen.

Aanbevelingsscore

Aanbevelingsscore

Fanscore

Fanscore

 

 

 

 

 

 

Klantgerichtheid

Lemontree scoort op alle gemeten onderdelen boven gemiddeld. Zo geven klanten aan de manier van communicatie erg prettig te vinden, ervaren zij Lemontree als een empathische en betrokken organisatie en geven zij aan dat Lemontree transparant is in haar dienstverlening. Ook waarderen ze Lemontree vanwege de betrokkenheid en het aanpassingsvermogen van de medewerkers als de vraag van de klant wijzigt.

klantgerichtheid

 

Focus op klantwaardering en wegblijven van overnames

Tony Johnson, Mender, meddler & chief bij Lemontree – masters in ICT. Foto: Lemontree

Tony Johnson, CEO bij Lemontree, geeft aan bijzonder trots te zijn op de uitkomsten van de ITX Monitor van Giarte. “We hebben een geweldig klantportfolio die uiteenloopt van maakindustrie, care en zakelijke dienstverleners tot en met goede doelen. Van bedrijven in de logistiek/transport tot en met sociale werkomgevingen. Het is een enorm voorrecht om van deze organisaties terug te mogen horen dat ze de samenwerking positief waarderen en erkennen dat hun ICT op een heel hoog niveau ligt.  Lemontree onderscheidt zich in de markt door weg te blijven van acquisities en fusies. Hierdoor kunnen we ons volop focussen op het tevreden houden van onze klanten en medewerkers. In de afgelopen jaren hebben we een mooie geleidelijke groei gemanaged die ervoor zorgt dat we ieder jaar met zo’n twintig procent groeien zonder concessies te doen aan onze klantwaardering. We zijn dan ook ongelooflijk trots dat dit ook in het Giarte onderzoek wordt bevestigd” zegt Johnson.

 

Eindklantwaardering al zeven jaar een 9,4

Lemontree meet zelf doorlopend de tevredenheid bij eindgebruikers en IT-afdelingen bij de klant. Over de afgelopen zeven jaar ontving Lemontree gemiddeld een 9,4 voor ondersteuning van gebruikers bij ICT-vraagstukken, het ontzorgen van haar klanten en de samenwerking met klanten die een eigen ICT-afdeling hebben.

 

Lees de gehele ITX Monitor 2022 hieronder

 

Over Lemontree • Masters in ICT

Lemontree – opgericht in 1998 – is gespecialiseerd in het ontwerpen, bouwen en beheren van Hyperconverged- en Cloud infrastructuren alsmede modern Workspace oplossingen en richt zich op het gedeeltelijk en volledig beheren van ICT-omgevingen van opdrachtgevers met enkele honderden tot enkele duizenden werkplekken. De dienstverlening van het Lemontree focust zich op het aanbieden van optimale infrastructuur voor de specifieke behoeften van de klant. Dit doen zij o.a. met een modern werkplekconcept onder de naam ‘OneDesk Mobile’. In deze moderne werkplek komen productief werken, customer branding, security en bedrijfsinformatievoorziening samen. Sinds 2015 is Lemontree erg actief op het vlak van hyperconverged IT (HPE SimpliVity) al dan niet in combinatie met cloud- (Microsoft 365 en Azure) en on-premises dienstverlening. De missie van Lemontree is om het succes van klanten mogelijk te maken door geweldige ICT. Dit doen zij door informatie- en communicatietechnologie toegankelijk, betrouwbaar, veilig en betaalbaar te maken met een naar eigen zeggen ‘geweldige gebruikerservaring en “first class” support’. Opdrachtgevers waarderen de manier van werken van Lemontree met een 9,4 en omschrijven Lemontree als competent, authentiek en transparant.

Deel dit artikel met anderen