door Peter Vos | 14 nov, 2014
ThyssenKrupp Veerhaven breidt de huidige samenwerking met Lemontree verder uit door het uitbesteden van werkplekondersteuning en projectmanagement aan Lemontree. Hiermee kan ThyssenKrupp Veerhaven zich nog meer richten op haar core business en verzekert ThyssenKrupp Veerhaven zichzelf van werkplekondersteuning en projectmanagement van het hoogste niveau tegen concurrerende tarieven.
“De inzet van Lemontree medewerkers voor werkplekondersteuning is een logische vervolgstap voor ThyssenKrupp Veerhaven aangezien Lemontree als geen ander weet hoe de infrastructuur met alles wat er aan hangt in elkaar steekt waardoor er snel geschakeld kan worden met een minimale inwerkperiode. Tevens kan er door de flexibiliteit van Lemontree op wens vanuit ThyssenKrupp Veerhaven snel meer of minder capaciteit worden ingezet. Kortom een onderstreping van de al huidige uitstekende samenwerking tussen Lemontree en ThyssenKrupp Veerhaven.” Aldus Elbert Snoeij, ICT Manager ThyssenKrupp Veerhaven.
ThyssenKrupp Veerhaven, een onderdeel van ThyssenKrupp Steel, is één van de modernste en toonaangevende duwvaartrederijen – in de droge bulksector – op de Rijn en is sinds 1984 gevestigd te Brielle (ZH). Bij ThyssenKrupp Veerhaven zijn ca. 170 medewerkers werkzaam.
Voor ThyssenKrupp Veerhaven beheert Lemontree al meer dan 10 jaar de ICT infrastructuur. De recente uitbreiding op het bestaande contract is een vervolgstap op de succesvolle samenwerking van de afgelopen 5 jaar. Recentelijk is de infrastructuur nog door Lemontree geüpgrade naar een Citrix Presentation 4.5 Server omgeving met een hoge beschikbaarheid van de systemen.
door Peter Vos | 14 nov, 2014
EWT heeft Lemontree de opdracht gegund voor de aanleg en implementatie van een centrale ICT omgeving met een zeer hoge mate van beschikbaarheid. Daarnaast is een 3-jarige beheerovereenkomst afgesloten voor IT en telecommunicatie.
“Door Lemontree in te zetten als onze IT dienstverlener, kunnen wij ons volledig richten op onze core-business. Wij beschouwen Lemontree als onze eigen IT-afdeling en zo gedragen zij zich ook: snel, flexibel, gemotiveerd en persoonlijk”, aldus Pieter Dingjan, ICT Manager EWT.
EWT is een wereldwijde speler in wind energie oplossingen met vestigingen in Nederland, China en de Verenigde Staten. EWT levert turn-key wind turbine parken en tevens individuele turbines en wind turbine componenten. De wind turbines van EWT zijn gebaseerd op de hoog geavanceerde direct drive (gearless) technologie. Deze technologie van EWT staat bij experts binnen de branche bekend om zijn superieure performance and betrouwbaarheid.
Met de nieuwe ICT omgeving worden de businessdoelen en -processen doeltreffend ondersteund om bestaande en nieuwe strategische plannen een draagvlak te geven. Bovendien biedt het EWT de mogelijkheid tot een betere productiviteit, integratie en samenwerking tussen bedrijfsonderdelen, en businesspartners. Door het toepassen van centralisatie, consolidatie en standaardisatie worden de service niveaus verhoogd tegen lagere operationele kosten. De nieuwe ICT omgeving is flexibel en schaalbaar om een verdere groei van de organisatie te faciliteren.
De opdracht is ingevuld met Lemontree diensten en oplossingen, waarbij gekozen is voor de implementatie van een High Availability oplossing op basis van Microsoft, VMware, Citrix, Cisco en SAN technologie:
Microsoft Windows Server 2003 R2 Enterprise – MPLS
Microsoft Exchange Server 2007 – Blackberry Enterprise Server 4.1
VMware ESX 3.5 High Availability cluster – HSDPA Mobility
Citrix Xen App Enterprise Edition 4.5 – DELL EqualLogic PS5000X
VoIP – Cisco Call manager – Symantec Backup Exec 12
De voornaamste voordelen voor EWT van de High Availability oplossing zijn de hoge mate van beschikbaarheid van de bedrijfskritische data en systemen, business continuity en disaster recovery mogelijkheden van de bedrijfskritische systemen.