Right to Play

Right to Play

righttoplay

 

Spelen is van levensbelang

Op veel plekken in de wereld hebben kinderen te maken met armoede, uitbuiting en geweld. Right To Play zorgt ervoor dat deze kinderen weerbaar worden, fysiek en mentaal gezond zijn en goed presteren op school. En daar zetten ze hun spelend-leren methode voor in!

 

De kracht van spelend leren

Via sport en spel leren kinderen belangrijke vaardigheden die een positief effect hebben op hun ontwikkeling. Met de aanpak van Right To Play zorgen ze ervoor dat jaarlijks 2,3 miljoen kinderen in Afrika, Azië en het Midden-Oosten opgroeien tot sterke en zelfbewuste jongvolwassenen, klaar voor een betere toekomst.

 

IT is belangrijk voor Right To Play

Marije Dippel is erg blij met de toezegging van Lemontree om in ieder geval tot eind 2022 weer klaar te staan met ICT-diensten: “Lemontree steunt ons natuurlijk al sinds 2009. Door het werk dat zij voor ons verrichten, kunnen wij ons met onze hoofddoelstelling bezighouden. Deze ondersteuning is enorm waardevol voor een organisatie zoals wij zijn”. De diensten worden uiteraard niet voor een commercieel tarief geleverd en Lemontree doet graag mee aan evenementen die Right To Play organiseert. Zo genieten beide partijen van deze mooie samenwerking.

Lemontree ondersteunt Right To Play al sinds 2009 op het gebied met ICT-beheer en gebruikersondersteuning. Gezien de wederzijds zeer mooie samenwerking wordt deze samenwerking tot tenminste eind 2022 verlengd. “Nadat we in 2009 voor het eerst werden ingeschakeld voor hulp op het gebied van ICT Beheer is Lemontree zich steeds meer verbonden gaan voelen met Right To Play. Wij bewonderen het werk dat Right To Play verricht enorm. Deze verbondenheid heeft Lemontree geen moment doen twijfelen om een langdurige partnerovereenkomst aan te gaan met Right To Play. Mensen zijn de motor van iedere organisatie. Lemontree helpt de mensen van Right To Play graag zodat deze motor goed blijft draaien.”, vertelt Matthijs de Grood van Lemontree.

 

Wij geloven dat sport en spel een krachtig middel is om de wereld te veranderen. Het brengt gemeenschappen samen en inspireert elk individu. Tijdens een potje voetbal leren kinderen meer over fairplay, terwijl een spel tikkertje hen iets bijbrengt over malaria. Spelen helpt bij het leren van belangrijke levenslessen en de ontwikkeling van vaardigheden zoals samenwerken, vertrouwen en leiderschap. Spelen biedt een ontsnapping aan de dagelijkse ontberingen van kinderen in getroffen gebieden. Spelen brengt vreugde en een lach. Op die manier kunnen kinderen weer kind zijn.

 

Right To Play en Lemontree

De samenwerking tussen Right To Play begon in 2009. ‘Een tevreden klant werd in 2009 directeur van Right To Play en bij zijn aanstelling heeft hij ons gevraagd Right To Play te ondersteunen. De IT was toen nog niet op orde, we hebben het geheel opgeschoond en sindsdien zorgen wij proactief voor de werking van de IT voorzieningen van Right To Play.’ Aldus Tony Johnson, CEO van Lemontree.

 

Lemontree zorgt ervoor dat organisaties hun doelstellingen kunnen realiseren door ICT te bieden die medewerkers echt helpt beter te werken. ‘Dit begint met een IT masterplan, waarin deze doelstellingen worden vertaald naar ICT die werkt. Om vervolgens de omgeving zo in te richten en te beheren dat organisaties kunnen vertrouwen op een altijd werkende, veilige en stimulerende werkomgeving.’

 

SAMENWERKEN MET RIGHT TO PLAY

De cultuur van Lemontree en Right To Play komt goed overeen. ‘Het is de filosofie van Lemontree om altijd eerst klanten te helpen en pas daarna bezig te zijn met het zakelijke aspect. Altijd vriendelijk, behulpzaam, positief en motiverend te werk gaan. De samenwerking met Right To Play is hier een afspiegeling van. In het leven draait het vaak om tijd en geld. Bij Right To Play zie je daarnaast ook een meerwaarde van je werk, dat we daaraan kunnen bijdragen past goed bij de manier van werken die wij nastreven bij Lemontree.’

 

VERANTWOORD ONDERNEMEN

Lemontree speelt een actieve rol op het gebied van verantwoord ondernemen. ‘Intern kijken we onder andere kritisch naar de belasting van het milieu in onze oplossingen. Bijvoorbeeld door te kijken naar energieverbruik en uitstoot. Daarnaast is ons wagenpark overwegend elektrisch en communicatie met onze klanten gaat volledig digitaal. Belangrijker nog is de betrokkenheid bij organisaties die zich actief bezighouden met maatschappelijk verantwoorde doelen, zoals Right To Play. Enerzijds door hen te steunen met middelen, anderzijds door het leveren van een speciaal voor goede doelen ontwikkelde werkplek, waarin naast ondersteuning van de activiteiten van het goede doel ook aanzienlijke kostenvoordelen worden geboden. Op deze wijze biedt Lemontree stichtingen met een ANBI- of SBBI status toegang tot een zeer betaalbare werkplekoplossing.’

 

MEERWAARDE

‘Ik merk dat de samenwerking leeft onder onze medewerkers. Onze engineers zijn per definitie heel betrokken bij onze opdrachtgevers. Wat wij daarin belangrijk vinden is de intrinsieke motivatie om het goede te doen voor onze opdrachtgevers. Een organisatie als Right To Play brengt door haar ambities een extra emotionele dimensie met zich mee, daarom zijn onze medewerkers extra blij als zij Right To Play hulp kunnen bieden. Je kan geen prijs zetten op de eigenwaarde en de trots van je medewerkers. Wij faciliteren Right To Play en hebben zo een klein beetje het gevoel bij te dragen aan de toekomst van kinderen wereldwijd. Het feit dat we al jaren met veel plezier samenwerken is een hoogtepunt waar we bijzonder blij van worden. In de toekomst hopen we dat de samenwerking zich verder ontwikkelt. Door nieuwe partners en leveranciers bij Right To Play te betrekken hopen wij in de toekomst nog meer impact te hebben als organisatie en bij te dragen aan de ontwikkeling van de kinderen in de programma’s van Right To Play.’

WNK Personeelsdiensten

WNK Personeelsdiensten

WNK Personeelsdiensten: tevreden business, IT en eindgebruikers

 

Na een Europese aanbesteding heeft WNK personeelsdiensten gekozen voor Lemontree voor het inrichten, leveren en beheren van een IaaS platform, intern netwerk, security en WiFi.

 

WNK personeelsdiensten had een enigszins verouderde omgeving die werd beheerd door één persoon en ondersteund door een helpdeskmedewerker. “Toen ik de verantwoordelijkheid voor IT in mijn portefeuille kreeg, viel mij op dat we wel erg afhankelijk waren van onze systeembeheerder, die ongelooflijk hard werkte om de verouderde IT-omgeving in de lucht te houden. Ook de helpdeskmedewerker werkte zich een slag in de rondte om bereikbaar te zijn en de beheertaken te ondersteunen. Om risico’s te beperken was het belangrijk de omgeving te vernieuwen en minder afhankelijk te zijn van deze twee personen” zegt Ivo Tromp, manager Finance en control. Door het uitstellen van de investeringen in ICT was het belangrijk geworden zo snel mogelijk een betrouwbare en veilige omgeving in te richten, welke ook klaar is voor de consolidatie van het applicatielandschap van WNK personeelsdiensten. “We willen de huidige 4 bedrijfsapplicaties terugbrengen naar één centrale bedrijfsapplicatie. Nu draaien er nog een aantal virtuele servers om de bestaande applicaties te hosten. Deze zullen binnenkort worden uitgefaseerd als we naar de nieuwe online applicatie gaan.” Vertelt Ryon Hink, systeembeheerder bij het bedrijf in Alkmaar.

 

WNK Personeelsdiensten  heeft voor Lemontree gekozen na een gewogen puntensysteem, waarin kwaliteit, match in cultuur cq. persoonlijke omgang en prijs werden beoordeeld. WNK personeeldiensten gaat een contract aan om voor in ieder geval de komende drie jaar haar Citrix XenApp, backend omgeving en bedrijfsapplicaties op een Infrastructure as a Service omgeving te laten draaien. De omgeving is inmiddels succesvol door Lemontree gemigreerd, geconfigureerd, opgeleverd en in beheer genomen. Daarnaast heeft Lemontree zorg gedragen voor een goed presterend en veilig intern netwerk, welke ook draadloos beschikbaar is voor medewerkers.

 

 

De omgeving is op 26 juni, een week voor de dealline, officieel en naar volle tevredenheid van WNK personeelsdiensten opgeleverd. Ryon vertelt: “We hadden een testteam van 20 personen, die de nieuwe omgeving uitvoerig hebben getest. Zij waren gewend te werken met Windows server 2008 R2 en office 2010. In de nieuwe omgeving kregen ze Exchange 2016 en Office 2016 op het scherm. Na wat performance issues in de dataverbinding, die snel door Lemontree werden opgelost, wilde de testgroep niet meer terug naar de oorspronkelijke omgeving. Lemontree heeft alles gedaan om alles goed en op tijd in de lucht te krijgen en dat is, ondanks enkele hobbeltjes met de dataverbinding, op tijd gelukt”. WNK personeelsdiensten zal zelf nog eerstelijns support en enkele standaard beheeractiviteiten verrichten.

 

In overleg met Lemontree en na een uitgevoerde securitycheck zijn ook belangrijke beveiligingsmaatregelen genomen in het netwerk en op de werkplek. Zo is onder andere het wachtwoordbeleid van de eindgebruikers veranderd, waardoor informatie beter beveiligd is op de werkplekken.

 

“We hadden een omgeving die door Ryon goed en met veel energie was opgezet en werd beheerd en door de helpdeskmedewerker werd ondersteund. Gebruikers waren tevreden en we hebben gelukkig geen hinder ondervonden van uitval of grote problemen. Nu is ICT beter geborgd, lopen we veel minder risico op uitval en is ICT niet meer persoonsgebonden. Deze continuïteit geeft me veel rust. Na een voor ons spannend aanbestedingstraject, zijn business, IT en de gebruikers tevreden.”

 

 

Over WNK personeelsdiensten

WNK Personeelsdiensten is een re-integratie- en SW-bedrijf dat er op gericht is zoveel mogelijk mensen (weer) naar de arbeidsmarkt te brengen. De bedrijfsvoering van WNK staat in het teken van het opdrachtnemerschap naar gemeenten en samenwerkende sociale diensten. Op de private markt levert en begeleidt WNK werknemers aan (partner)ondernemingen die werkzaam zijn in o.a. groenvoorziening, schoonmaak, catering, post, sorteer- en distributiesector, re-tail, glastuinbouw, zorginstellingen en de maakindustrie. Ook voor werkgevers die kansen willen bieden aan werknemers vanuit de doelgroep van de participatiewet is WNK Personeelsdiensten de juiste gesprekspartner

WNK Personeelsdiensten biedt hierbij de diensten ; Detacheren – Personeelsbemiddeling – Team detachering – Beschut Werken – Ontwikkeling & Training aan.

WNK Personeelsdiensten heeft alles in huis voor het maken van dé juiste match.

 

thyssenkrupp Veerhaven

thyssenkrupp Veerhaven

thyssenkrupp veerhaven

thyssenkrupp Veerhaven uit Brielle heeft gekozen voor de hyperconverged oplossing van HPE SimpliVity. Deze nieuwe generatie IT-oplossing zorgt voor een verlaging van de exploitatiekosten van ICT en tegelijkertijd voor een vereenvoudiging van het beheer op de omgeving. thyssenkrupp Veerhaven wil met HPE SimpliVity de kosten van (het beheer op) ICT verlagen zonder concessies te doen aan de kwaliteit van ICT-dienstverlening. Daarom heeft thyssenkrupp Veerhaven de opdracht gegund aan Lemontree uit Alphen aan den Rijn, die al 15 jaar naar tevredenheid het beheer doet op haar ICT omgeving. “Door inzet van HPE SimpliVity kunnen we de omgeving kwalitatief goed beheren tegen een lagere prijs dan voorheen. Naast de levering en implementatie van HPE SimpliVity hebben we groen licht gekregen om deze omgeving de komende vijf jaar te beheren” vertelt Tony Johnson van Lemontree. De komende tijd zal de traditionele server/storage omgeving worden gemigreerd en opgeleverd vanuit een datacenter, waar twee HPE SimpliVity systemen zullen worden geplaatst. Daarna zal deze omgeving in beheer worden genomen, naast de overige beheer- en supportdiensten die Lemontree levert bij thyssenkrupp Veerhaven.

 

Over thyssenkrupp Veerhaven

thyssenkrupp Veerhaven is in Europa één van de modernste en meest toonaangevende duwvaartrederijen in de droge bulksector. Het bedrijf uit Brielle vervoert dagelijks voor thyssenkrupp Steel Europe vanuit Rotterdam, Amsterdam en Antwerpen zo’n 60.000 tot 80.000 ton ertsen en kolen naar Duisburg: 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. De vloot bestaat uit 7 duwboten, 1 havenduwboot, circa 100 duwlichters en 2 inspectieboten. Op kantoor en op de boten werken zo’n 185 mensen.

 

Over HPE SimpliVity

HPE SimpliVity, winnaar van ‘best converged infrastructure’ en 5-star rating CRN, maakt traditionele servers en opslag overbodig en maakt het beheer van de IT-omgeving efficiënter, waardoor significante besparingen gerealiseerd kunnen worden op aanschaf en exploitatie. HPE SimpliVity vereenvoudigt IT door alle benodigde server, netwerk- en storagefunctionaliteit te integreren in één device. Deze zogenoemde hyperconverged appliance maakt uitwijk en een betrouwbare back-up oplossing beschikbaar en betaalbaar voor ieder bedrijf. Door de integratie en data de-duplicatie wordt de totale prestatie van de omgeving aanzienlijk verbeterd en worden bestanden nooit dubbel opgeslagen. Beheren van de gehele omgeving kan gedaan worden vanaf één eenvoudig scherm.

 

Over Lemontree

Lemontree’s missie is “bedrijfskansen creëren door geweldig ICT” voor onze opdrachtgevers. Dit doen wij door informatie- en communicatietechnologie toegankelijk, betrouwbaar en betaalbaar te maken met een geweldige gebruikerservaring en “first class” support. Samen leggen wij, als echte partners, de weg af naar een zorgeloze, transparante ICT-omgeving en een samenwerking op basis van persoonlijke en hartelijke communicatie, respect en vertrouwen. Het resultaat van onze dienstverlening is rust in de organisatie en focus op de core business. Onze opdrachtgevers waarderen onze manier van werken met een 8,5 en omschrijven Lemontree op basis van 3 essentiële kernwaarden: competent, authentiek en transparant.

Fundis – Netwerkinfrastructuur

Fundis – Netwerkinfrastructuur

18 zorglocaties en hoofdkantoor van Fundis voorzien van betrouwbare netwerkinfrastructuur

 

Voor 18 zorglocaties en het hoofdkantoor van Fundis is er in recordtempo een compleet nieuwe netwerkinfrastructuur gerealiseerd. Dit nieuwe netwerk biedt alle bewoners en gasten toegang tot het gebruik van Wi-Fi en alle medewerkers een betrouwbaar en veilig netwerk ter ondersteuning van alle zorgapplicaties zodat de beste zorg geboden kan worden. Om dit betrouwbare en multifunctionele netwerk te kunnen realiseren is er gebruik gemaakt van de Ruckus Smart Wi-Fi apparatuur in combinatie met de LAN apparatuur van Brocade. Op deze wijze is er invulling gegeven aan een state-of-the art oplossing welke voorziet in de optimale connectiviteitsbehoefte van Fundis.

Fundis in beeld

FUNDIS

Als netwerkorganisatie speelt Fundis flexibel in op de steeds veranderende (zorg)vraag. Fundis werkt continu aan het uitbreiden, up-to-date houden dan wel het verbeteren van het zorg- en dienstenaanbod en de bedrijfsvoering.

 

UITDAGINGEN

  • 19 locaties voorzien van goed werkend netwerk binnen een zeer korte installatieperiode
  • Volledige dekking bieden
  • Betrouwbaar en toekomstgerichte LAN en WLAN omgeving
  • Korte implementatietijd, de daadwerkelijke implementatie (van meting tot oplevering) van alle vestigingen diende plaats te vinden binnen twee maanden
  • Installatie in een bedrijfskritische omgeving waarbij de downtijd minimaal moest zijn

OPLOSSING

  • De kennis en kunde van SouthernHill en Lemontree
  • Ruckus Wireless oplossingen met hun gepattenteerde BeamFlex en ChannelFly technologie
  • Brocade Systems
  • De combinatie van de producten van Ruckus Wireless en Brocade

De aanleiding

 

Wegens het einde van het lopende contract met de leverancier van de (draadloze) netwerkdiensten, was voor Fundis eind 2015 de tijd aangebroken om zich te oriënteren op een oplossing voor een nieuwe infrastructuur bestaande uit LAN, Wi-Fi en firewall voorzieningen. De wens bestond daarbij om qua betrouwbaarheid een significante stap vooruit te zetten. Fundis heeft Lemontree gevraagd hier ondersteuning in te bieden en een advies uit brengen ten aanzien van de meest geschikte technologische oplossingen. Naar aanleiding hiervan heeft Lemontree onderzoek gedaan waarbij er initieel drie technologieën als mogelijke oplossing zijn aangemerkt. Na uitgebreid onderzoek naar de verschillende technische oplossingen en beoordeling van de technische en functionele eisen, is Ruckus Wireless als gewenste oplossing geselecteerd.

De uitdaging

 

Fundis was op zoek naar een toekomstbestendige oplossing die de komende jaren in alle netwerkbehoeftes kon voorzien, een hoge kwaliteit en betrouwbaarheid bood en voor 1 juni 2016 geïmplementeerd kon worden. Bijkomende uitdaging was het feit dat er gewerkt moest worden met een beperkt budget, gezien de huidige moeilijke marktomstandigheden in de zorg.

Het was dan ook belangrijk dat er niet alleen de juiste technologie gevonden kon worden, maar ook de juiste partner voor het plaatsen en in werking stellen van de apparatuur. Aangezien de expertise van Lemontree op andere gebieden ligt, is SouthernHill, na verkennende gesprekken tussen de drie partijen, door Fundis als partner hiervoor geselecteerd.

‘Er is bij dit project niet gekozen voor het leveren van een technologie, maar het leveren van een volledige oplossing en dit bieden Lemontree en SouthernHill’ vertelt Edwin Reinhoudt, associate bij Verdonck, Klooster en Associates en projectleider bij Fundis.

Bijkomende uitdaging was het feit dat de onderbrekingen van het netwerk zo kort mogelijk moesten zijn en dat er te allen tijde een werkende omgeving achtergelaten moest worden, terwijl binnen Fundis over de verschillende locaties ook nog de clouddiensten door Lemontree werden uitgerold. Hoewel Fundis voorzieningen heeft getroffen voor het geval het netwerk tijdelijk niet beschikbaar is, was het desondanks essentieel dat de onderbrekingen zo kort mogelijk waren om de gevolgen voor de zorgdienstverlening tot een minimum te beperken.

De oplossing 

 

Belangrijk acceptatiecriterium voor de nieuwe oplossing was de kwaliteit van de dekking van het Wi-Fi netwerk. Wegvallen van dekking, traag worden van het Wi-Fi netwerk zonder dat er sprake is van een te hoog bandbreedte verbruik of het niet tijdig en zonder problemen overschakelen naar een ander access point van het Wi-Fi netwerk mochten niet aan de orde zijn. Onbezorgd mobiel werken binnen de locaties was het devies. En als het even kan met minder access points dan er voorheen waren ingezet.

Voor het WLAN gedeelte van het netwerk zijn de Smart Wi-Fi producten van Ruckus Wireless ingezet. In totaal gaat het om 267 Ruckus ZoneFlex R300 indoor Access Points. De ZoneFlex R300 is een dual-band 802.11ac access point die hoge doorvoersnelheden biedt tot wel 600Mbps aan 250 gelijktijdige gebruikers. Alle access points worden aangestuurd door een Ruckus ZoneDirector 1200 serie WLAN controller. De ZoneDirector is een intelligente controller die zorgt voor een naadloze roaming tussen de access points.

Er is gekozen om iedere locatie te voorzien van een eigen ZoneDirector 1200 serie WLAN controller. De voordelen hiervan zijn tweeledig: Fundis heeft tussen de locaties geen duur Wide Area Netwerk nodig en kan volstaan met relatief goedkope internetverbindingen met lagere beschikbaarheidsgaranties. Tevens blijft het draadloze netwerk ook bij kortstondige onderbrekingen van de externe verbinding operationeel. En dat het met minder access points kan bij Ruckus, is gebleken. Een eerste schatting was dat door middel van de technologieën in de apparatuur van Ruckus Wireless het totaal aantal access points verminderd kon worden met 25% van het oorspronkelijke aantal. De werkelijkheid toonde aan dat dit zelfs maar liefst 35% werd. Ofwel van 400+ naar 267 access points. Dit is mede dankzij de gepatenteerde BeamFlex antenne technologie die geïntegreerd is in de access points van Ruckus Wireless. Deze technologie verzacht automatisch de interferentie om consistente en betrouwbare prestaties te leveren.

De netwerken zijn op alle locaties opgebouwd uit twee SSID’s. In de zorg is het noodzakelijk dat er gescheiden netwerken zijn voor alle zorgapplicaties die draaien op het netwerk, elektronische cliëntdossiers en werkplekomgevingen voor alle medewerkers. Doordat er gewerkt wordt met vertrouwelijke gegevens is dit netwerk beveiligd en alleen zichtbaar voor de medewerkers. Het andere netwerk is opgezet voor alle bewoners en gasten van de zorglocaties. Dit is ook een beveiligd netwerk maar het wachtwoord is bekend voor alle bewoners. Hierbij moeten de bewoners eerst akkoord gaan met de algemene voorwaarden voordat zij online kunnen gaan.

Voor de onderliggende redundante infrastructuur is er gebruik gemaakt van de Brocade 7250 PoE switches. De Brocade 7250 switch is een Enterprise-Class stackable switch met een ruim PoE budget, waardoor de Ruckus Access Points allemaal via PoE gevoed kunnen worden. De poorten van de Brocade 7250 switches zijn door middel van software licenses te upgraden van 1 GbE naar 10 GbE. Tevens zijn upgrades mogelijk om OpenFlow ondersteuning te bieden bij volledige hybride poortmodus of om Software Defined Networking (SDN) toe te passen. Hierdoor is Fundis verzekerd van een maximaal future proof netwerk.

De uitvoering

 

De grootste uitdaging binnen het project was niet de technologie, maar was zonder twijfel de logistiek. Het succes van het project kan dan ook voor een groot deel worden toegeschreven aan de optimale samenwerking tussen de drie partijen.

In de periode van begin maart tot eind mei 2016 is op alle locaties een site survey, inclusief heatmap en spectrumanalyse uitgevoerd, is alle apparatuur geplaatst, is de fysieke bekabeling aangepast en hebben de partijen de configuratie van het netwerk afgestemd, opgeschoond en overgenomen van de huidige inrichting. Dit alles heeft plaatsgevonden met een minimale onderbreking van vaak slechts een uur per locatie, hetgeen in een kritische omgeving waarbij de zorg voor de cliënten onder andere afhankelijk is van de beschikbaarheid van de netwerkinfrastructuur een absolute vereiste is. Na de migratieperiode beschikte elke locatie over een nieuw fysiek en draadloos netwerk en nieuwe firewall oplossing. De korte migratieperiode is mede mogelijk dankzij het feit dat SouthernHill en Lemontree alle netwerkcomponenten voorgeconfigureerd hebben en tijdens de migratie slechts de apparatuur hoefden te plaatsen, te testen en de configuratie finetunen. “Ik heb nog nooit meegemaakt dat een dergelijk ambitieus project zo soepel kan lopen” aldus Edwin Reinhoudt.

De samenwerking tussen opdrachtgever Fundis en SouthernHill en Lemontree als opdrachtnemers kan dan ook niet anders dan uitzonderlijk genoemd worden. “De wijze van communicatie tussen alle partijen in dit project is bijzonder te noemen”, aldus Sjoerd Eckhardt van Lemontree. “Lemontree wist al dat het erg prettig samenwerken is met Fundis vanuit het project voor de migratie naar de cloud, waarin wij samenwerken met Edwin Reinhoudt en Mark van Rosmalen als projectleiders van Fundis. Maar dat drie partijen elkaar in zo’n uitdagend project weten te vinden met dezelfde wijze van communiceren, samenwerken en doelgerichtheid om te komen tot een optimale oplossing is bijzonder”.

Lemontree was sinds september 2015 bezig om samen met Fundis alle resterende diensten naar de cloud te brengen. Sinds eind mei 2016 werkt Fundis, met in totaal ruim 1.300 accounts, volledig in de cloud op basis van OneDesk Mobile en Microsoft Azure.

Ruckus Wireless behoord met zijn Smart Wi-Fi apparatuur tot de top 3 Wi-Fi leveranciers in de wereld en heeft al in vele diverse omgevingen aangetoond uitstekend te functioneren. Op basis van de eisen die Fundis aan het netwerk stelt, voorziet Ruckus Wireless het beste in de behoefte aan goede dekking, eenvoudig beheer en toekomstgericht werken.

Toekomst

 

De nieuwe netwerkinfrastructuur biedt vele mogelijkheden voor de toekomst. De basis is nu gelegd en de komende jaren kunnen er uitbreidingen worden gedaan binnen de zorg. Op één locatie wordt de domotica al over het netwerk uitgevoerd. De basis ligt er om dit ook te realiseren bij de overige locaties en de aankomende nieuwbouw.

Over Fundis

 

Als netwerkorganisatie speelt Fundis flexibel in op de steeds veranderende (zorg)vraag. Fundis werkt continu aan het uitbreiden, up-to-date houden dan wel het verbeteren van het zorg- en dienstenaanbod en de bedrijfsvoering. Dit doet Fundis niet alleen. Met bestaande bedrijven binnen de Fundis groep, door nieuwe bedrijven toe te voegen aan de groep of door intensief samen te werken met partners buiten de groep. Alles met het doel om hoogwaardige zorg en diensten te leveren voor gezondheid en welbevinden aan kwetsbare ouderen en chronisch zieken.

www.fundis.nl

Over SouthernHill

 

SouthernHill is een innovatieve dienstverlener met een vernieuwende aanpak. Wij maken communicatie mogelijk tussen organisaties, mensen, gebouwen en machines waardoor jij en je medewerker effectiever en met meer plezier kunnen werken en je bedrijfsdoelstellingen makkelijker kunnen worden behaald.

Om deze toepassingen te realiseren en als dienst aan te bieden, is kennis van technologie en communicatie in relatie tot je bedrijfsdoelstellingen een vereiste. Door onze brede kennis en ervaring zijn we in staat verbanden te leggen die andere aanbieders over het hoofd zien.

SouthernHill is Authorized Top Dog Partner van Ruckus Wireless. Dit houdt onder andere in dat SouthernHill alle specialistische kennis in huis heeft om de zakelijke Wi-Fi oplossingen van Ruckus Wireless binnen organisaties te implementeren. Voor klanten is de Top Dog-status dus vooral een extra garantie voor de kwaliteit en betrouwbaarheid van onze dienstverlening.

www.southernhill.nl

Over Lemontree, Masters in ICT 

 

Lemontree biedt duidelijke ICT-diensten met uitstekende ondersteuning. Lemontree kiest daarbij niet voor één technologie maar adviseert haar klanten over de oplossing die het beste bij hun behoefte en budget aansluit op basis van een klassieke Server+SAN oplossing, hyperconverged infrastructure (SimpliVity en Atlantis), Cloud of een mix van deze drie technologieën. Onze missie: Informatie- en communicatietechnologie toegankelijk, betrouwbaar en betaalbaar maken voor bedrijven en hun medewerkers met een geweldige gebruikerservaring en support.

www.lemontree.nl

Altrecht

Altrecht

Lemontree vernieuwt infrastructuur Altrecht

Omvangrijke hyperconverged SimpliVity omgeving

 

Altrecht heeft Lemontree eerder dit jaar opdracht gegeven om de datacenter infrastructuur van de zorgaanbieder te vernieuwen. In het aanbestedingsproces, waar de beste oplossing de hoogste score kreeg, is de keuze op Lemontree gevallen vanwege de business case die op basis van hyperconverged technologie aanzienlijk interessanter was dan andere alternatieven gebaseerd op cloud en/of traditionele IT-infrastructuur. Doel van de vernieuwing was om de bestaande datacenter infrastructuur te vervangen en tegelijk te verplaatsen naar een moderne professionele externe locatie. Daarnaast een zeer betrouwbare, betaalbare en eenvoudiger te beheren omgeving te realiseren voor de Citrix XenApp frontend en Applicatie Server backend. Bij Altrecht ontstaat daarmee de mogelijkheid de eigen ICT-afdeling meer te laten werken aan functionaliteit en services voor de medewerkers in de zorg in plaats van aan de “harde” techniek.

 

Voor het inrichten van de omgeving is gekozen voor 18 SimpliVity OmniStacks in combinatie met Lenovo servers. Bij de start de grootste Lenovo gebaseerde implementatie van SimpliVity in EMEA. Begin september van dit jaar is gestart met de implementatie en de omgeving zal medio november volledig operationeel zijn.

 

 

Download de factsheet: 

Altrecht SimpliVity

 

 

Over SimpliVity

SimpliVity maakt traditionele servers en opslag overbodig en maakt efficiëntie op het beheer van de IT-omgeving mogelijk, waardoor significante besparingen gerealiseerd kunnen worden op aanschaf en exploitatie. SimpliVity vereenvoudigt IT door alle benodigde server, netwerk- en storagefunctionaliteit te integreren in één device. Deze zogenoemde hyperconverged appliance maakt uitwijk en een betrouwbare back-up oplossing beschikbaar en betaalbaar voor ieder bedrijf. Door de integratie en data de-duplicatie wordt de totale prestatie van de omgeving aanzienlijk verbeterd en worden bestanden nooit dubbel opgeslagen.

 

Over Altrecht

Mensen met een ernstige en complexe psychiatrische ziekte kunnen bij Altrecht terecht voor specialistische behandeling. Jaarlijks behandelt Altrecht zo’n 25.000 mensen. Bij Altrecht, die onder meer vestigingen heeft in Utrecht, Nieuwegein, Zeist, Den Dolder en Woerden, werken ongeveer 2700 mensen.

 

Altrecht gaat uit van de eigen kracht van mensen. Met specialistische diagnostiek en behandeling helpt zij kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen met een psychiatrische aandoening de regie over hun leven te behouden en hun rol in de samenleving weer op te pakken. De missie van Altrecht: ‘Samen werken aan ontwikkeling en herstel’. Daarbij kijkt de instelling vooral naar mogelijkheden in plaats van beperkingen.

 

Fundis – Netwerkinfrastructuur

Fundis – OneDesk Mobile

Lemontree, ICT dienstverlener gespecialiseerd in Cloud toepassingen, is een samenwerking aangegaan met netwerkorganisatie Fundis. Lemontree levert 11 ondernemingen die aangesloten zijn bij Fundis een toegankelijk werkplekconcept onder de naam OneDesk Mobile. Ruim 1300 medewerkers hebben nu altijd en overal de beschikking over voor hen relevante werkapplicaties.

In het OneDesk Mobile concept van Lemontree is Microsoft Office 365 geïntegreerd en eenvoudig toegankelijk gemaakt via een gebruikersvriendelijk dashboard. Voor het beschikbaar stellen van bedrijfsapplicaties wordt gebruik gemaakt van Microsoft Azure. Lemontree is voor de 11 Fundis ondernemingen verantwoordelijk voor het beheer van de Azure cloud backend omgeving. En draagt samen met partner Southernhill zorg voor de implementatie en het beheer van de lokale bekabelde en draadloze netwerkinfrastructuur.

“Niet alle 11 ondernemingen van Fundis hebben dezelfde ICT-structuur en inrichting, zegt Saskia Otten, manager backoffice bij Fundis Services. Omdat ICT voor Fundis missie-kritisch is, zochten we naar een concept met een zeer hoge betrouwbaarheid, focus op productiviteit van de medewerker en een eenvoudig te gebruiken werkplek. Het OneDesk Mobile concept van Lemontree biedt Fundis medewerkers een gebruikersvriendelijke werkplek die altijd en overal toegankelijk is vanaf meerdere devices”, aldus Otten. Voor elk van de 11 ondernemingen van Fundis is de online werkplek op maat gesneden. Dit betekent dat medewerkers alleen de applicaties zien die ze nodig hebben. Via een overzichtelijke tegelpagina kunnen medewerkers heel gemakkelijk de voor hen benodigde applicaties aanklikken en gebruiken.

Desgewenst kan vaste en mobiele telefonie aan de werkplek worden gekoppeld. Medewerkers kunnen via één telefoonnummer overal bereikbaar zijn en beschikken over alle telefoniefunctionaliteiten die men op kantoor gewend is. Het Lemontree concept biedt ook de mogelijkheid voor telefonie en conferencing via de PC of via andere devices.

Over Fundis

Als netwerkorganisatie speelt Fundis flexibel in op de steeds veranderende (zorg)vraag. Fundis werkt continu aan het uitbreiden, up-to-date houden dan wel het verbeteren van het zorg- en dienstenaanbod en de bedrijfsvoering. Dit doet Fundis niet alleen. Met bestaande bedrijven binnen de Fundis groep, door nieuwe bedrijven toe te voegen aan de groep of door intensief samen te werken met partners buiten de groep.  Van thuiszorg tot persoonlijke alarmering, van welzijn tot diëtetiek en van verpleeghuiszorg tot huishoudelijke hulp. Fundis ontwikkelt, faciliteert en realiseert vernieuwing van de zorg. Alles met het doel om hoogwaardige zorg en diensten te leveren voor gezondheid en welbevinden aan kwetsbare ouderen en chronisch zieken.

Over Lemontree

Lemontree biedt duidelijke ICT-diensten met snelle ondersteuning. Van een ICT-Masterplan tot dagelijkse hulp met complete dienstverlening. Onze klanten hebben behoefte aan kwalitatieve diensten die betaalbaar zijn. Samen met hen leggen wij, in een hechte relatie, de weg af naar een onbezorgde ICT-omgeving en een samenwerking op basis van persoonlijke en hartelijke communicatie, respect en vertrouwen. Het resultaat is rust in de organisatie en focus op de organisatiedoelstellingen.

 

van links naar rechts: Edwin Reinhoudt (Project Lead Decentralization Back Office bij Fundis), Saskia Otten (Manager Backoffice Fundis Services), Tony Johnson (CEO Lemontree), Ton van Dorp (manager Backoffice Welthuis)

van links naar rechts: Edwin Reinhoudt (Project Lead Decentralization Back Office bij Fundis), Saskia Otten (Manager Backoffice Fundis Services), Tony Johnson (CEO Lemontree), Ton van Dorp (manager Backoffice Welthuis)

Marlies Dekkers

Marlies Dekkers

De casus

In 2015 koos Marlies Dekkers voor het expertisecentrum van Lemontree. Hierdoor beschikt haar organisatie over de kennis en ervaring van de competentieteams van Lemontree. Zij bezitten niet alleen de specialistische kennis om problemen snel op te lossen maar ook over de hoognodige kennis van de IT-omgeving en de processen van Marlies Dekkers. Met het Expertisecentrum wordt ook de monitoring, beveiliging en automatisering van beheertaken binnen de organisatie ingevuld.

Over Marlies Dekkers

Marlies Dekkers is een beroemde Nederlandse modeontwerper. In de afgelopen 20 jaar heeft ze met haar lingerielijnen internationaal succes geboekt. Zowel in Nederland als in het buitenland worden haar designs als trendsettend, innovatief en baanbrekend beschouwd. Inmiddels telt de organisatie ruim 50 medewerkers, zijn er wereldwijd 500 verkooppunten en zes Marlies Dekkers stores.

De grondslag voor internationale succes van Marlies Dekker ligt in haar inspirerende designs en persoonlijke benadering. De ontwerpen zijn geïnspireerd op haar eigen visie op het leven. Het doel van Marlies Dekkers is om vrouwen meer zelfvertrouwen te geven.

IGO Post

IGO Post

IGO-POST

Na een intensieve periode van testen heeft IGO Post eind 2014 Lemontree de opdracht gegund het platform van IGO Post te vernieuwen op basis van SimpliVity Omnicubes. Begin 2015 zijn de laatste servers in productie genomen en was de migratie, die voor een groot deel is uitgevoerd door de IT-beheerders van IGO Post zelf, compleet. Lemontree verleent IGO Post op dit moment nog diensten op basis van het zogenoemde platformbeheer waarbij Lemontree monitort en ondersteund, en complexe, weinig voorkomende taken zoals het updaten en upgraden van de SimpliVity Omnicubes en VMware omgeving uitvoert.

Over IGO Post

IGO-POST is met bijna 70 jaar ervaring een internationale speler en Europees marktleider op het gebied van bedrukte relatiegeschenken en promotionele artikelen. De productleverancier heeft een assortiment van ruim 1.500 artikelen. IGO-POST, gevestigd in Helmond, heeft ruim 350 medewerkers in dienst en kantoren in 13 landen.

Relaties bouwen en versterken doet IGO-POST door te geloven in de ‘The experience of giving!’. De organisatie wil wereldwijd marktleider worden. Hierbij horen de kernwaarden ‘betrouwbaarheid, eerlijk, attent en ambitieus’.

Fivoor

Fivoor

De Casus

Als een van de eerste organisaties in Nederland koos Fivoor medio 2014 voor SimpliVity, na een uitgebreide vergelijking met klassieke én andere hyperconverged IT-infrastructuren. Belangrijk in die keuze was dat de eisen voor een zeer hoog beschikbare omgeving ingevuld konden worden tegen significant lagere aanschaf en beheerslasten. Na een aanvang begin augustus 2014 is de nieuwe omgeving op basis van SimpliVity Omnicubes voor de backend en Atlantis Ilio voor de VDI-omgeving begin december 2014 in productie genomen. Ruim op tijd voor het nieuwe jaar, ondanks een complexe migratie vanwege een carve-out vanuit een bestaande IT-omgeving waarin werd samengewerkt met een andere GGZ-instelling. Vanaf begin 2015 beheert Lemontree delen van de IT-infrastructuur van Fivoor op basis van het zogenoemde platformbeheer.

Over Fivoor

Fivoor richt zich op forensische psychiatrie. De organisatie behandelt mensen met een psychiatrische stoornis en die met justitie in aanraking zijn gekomen, of dreigen te komen. Het doel van de behandeling is het verkleinen van de kans dat een patiënt opnieuw een delict pleegt. Op deze manier probeert Fivoor bij te dragen aan een veiligere samenleving.

N-sea

N-sea

De casus

In 2014 heeft N-Sea aan Lemontree gevraagd een aanbieding op te stellen voor de realisatie van een nieuwe IT-infrastructuur en de ondersteuning van de eigen IT-afdeling bij het beheer.

Door het overnemen van delen van het IT-beheer door Lemontree kan de eigen ICT-afdeling van N-Sea zich meer richten op de regie en het beheer van applicaties en functionaliteiten. Na een initiële aanvang op basis van het ICT-Expertisecentrum heeft N-Sea medio 2015 ervoor gekozen op het beheer van de backend onder resultaatverantwoordelijkheid volledig onder te brengen bij Lemontree.

Over N-Sea

N-Sea is een offshore aannemer van geïntegreerde onderwaterdiensten. De dienstverlener levert subsea; van constructie tot ontmanteling en van inspecties tot onderhoudsmanagement. Binnen N-Sea Group werken ruim vaste 80 medewerkers aan (inter)nationale subsea projecten op het gebied van survey, inspectie, onderhoud en reparatie, constructie en engineering. N-Sea Group is gevestigd in Zierikzee.

Met meer dan 80 jaar ervaring heeft N-Sea Group de ambitie om te groeien tot marktleider binnen het vakgebied. Hierbij staat het klanten voorzien van subsea werken die veilig presteren op piek niveau centraal. De offshore aannemer draagt met gepaste trots bij aan een dynamische markt.