Bij een bedrijf dat niet te stoppen is, moet IT het altijd doen.

Bij een bedrijf dat niet te stoppen is, moet IT het altijd doen.

Bij een bedrijf dat niet te stoppen is, moet IT het altijd doen

 

CCT – of voluit Combined Cargo Terminals – is een bedrijf met een netwerk aan terminals die uitgegroeid is tot een spil in het web van internationale goederenstromen. Het bedrijf is gespecialiseerd in logistieke operaties en gevestigd in de haven van Moerdijk en langs de Gouwe in Alphen aan den Rijn. In Moerdijk beschikt CCT over 360.000 m2 terminal, 60.000 m2 warehousing, 1600 meter kade en 8 kranen voor containeroverslag. Met 60.000 m2 opslagcapaciteit is CCT Alphen een van de grootste binnenvaartterminals van Nederland. Per jaar worden tienduizenden containers verwerkt naar binnen- en buitenland.

Peter van Veelen CCT

Peter van Veelen, general manager CCT

We spreken op de locatie in Moerdijk met Peter van Veelen. Hij houdt zich vanuit de directie bezig met logistiek, commercie en regie op IT. “IT is voor ons onmisbaar. We verwerken per dag een groot aantal containers die allemaal een berg aan data met zich meebrengen. Op onze 36 hectare grote terminal vindt een groot aantal containerbewegingen plaats via schepen, vrachtverkeer en per trein. Iedere dag rijden hier tussen de 800 en 1200 vrachtwagens het terrein op en af. IT begint al bij het hek. Het aanmelden en identificeren van vervoerders en hun lading is een belangrijk proces dat nooit stil mag liggen”. CCT beschikt daarvoor over een OCR systeem (Optical Character Recognition) om de processen volledig te automatiseren. Maar er is natuurlijk veel meer. Zo is er terreinbewaking met CCTV, welke onder andere koppelingen heeft met de slimme hekwerken, een Terminal Management Systeem, Terminal automatisering, een Gate Systeem, een Warehouse Management Systeem en natuurlijk zijn er nog diverse applicaties om mee te factureren en om interne processen mee te managen. Naast al deze core bedrijfssystemen beschikt het bedrijf voor het kantoorpersoneel over kantoorautomatisering.

 

Datamanagement

“Alle data met betrekking tot goederenstromen worden nauwlettend verwerkt en geadministreerd in onze systemen, die via verschillende standaarden gekoppeld zijn. Daarnaast werken we ook met diverse partners, zoals de douane en transporteurs, waardoor we ook koppelingen met externe systemen hebben. Om al deze data en processen goed te verwerken beschikken we over een hoogbeschikbare en snelle IT-omgeving” vertelt Peter.

“We waren daarbij zo onder de indruk van de aanpak en manier van communiceren dat we besloten met Lemontree ook de toekomst in te gaan”

 

Stabiliteit, snelheid en veiligheid

In 2020 ontstond de behoefte bij CCT om IT eens flink onder de loep te leggen. Men was niet overtuigd van de stabiliteit en betrouwbaarheid van IT en om die reden werd besloten een audit te laten doen op de omgeving. Omdat een van de directieleden een langdurige en goede relatie met Lemontree had werd deze partij gevraagd een onderbouwde mening te geven over de status en toekomst van het IT-landschap van het bedrijf. In een IT-masterplan werden de verbeterpunten en roadmap gepresenteerd. “We waren daarbij zo onder de indruk van de aanpak en manier van communiceren dat we besloten met Lemontree ook de toekomst in te gaan” zegt van Veelen. In het rapport bleek dat het netwerk, security en de basis van een snel en hoogbeschikbare omgeving een flinke update konden gebruiken die de performance, betrouwbaarheid en veiligheid van systemen een enorme boost zouden geven. “We zijn erg blij dat we de keuze toen hebben gemaakt om deze reis samen met Lemontree te maken. Ons netwerk is nu heel genuanceerd inzichtelijk, de applicaties draaien snel en heel belangrijk onze gebruikers waarderen IT veel positiever” zegt Peter.

 

Hyperconverged IT in combinatie met Microsoft365

Voor de basis van alle bedrijfsapplicaties zijn in Moerdijk en Alphen aan den Rijn HPE SimpliVity nodes geplaatst. Deze vormen de snelle en stabiele basis om de volledige IT van CCT aan gebruikers aan te bieden. “We hebben er vanwege snelheid heel bewust voor gekozen om onze IT niet vanuit public cloud platformen aan te bieden, maar gebruik te maken van IT vanuit onze eigen locaties. Samen met Lemontree hebben we toen de keuze gemaakt voor HPE SimpliVity, vanwege de hoge performance en de mogelijkheid om de vestigingen in Moerdijk en Alphen met elkaar te verbinden en er zo voor te zorgen dat als er iets is op een locatie de andere locatie dit opvangt. Met een snelle verbinding tussen Moerdijk en Alphen hebben we een uitstekende performance van de systemen. Daarnaast hebben we het securitybeleid aangescherpt en genormaliseerd. Dat betekent dat we op netwerkgebied en op de werkplekken diverse maatregelen hebben doorgevoerd die de omgeving nog beter bestand maken tegen ongewenst gedrag en cybercriminelen. Op dit moment loopt ook nog een project om het securitybeleid ook naar de toekomst toe op het hoogste niveau te houden” aldus van Veelen.

Op de basis van HPE SimpliVity draaien dus de core processen en applicaties voor de twee terminallocaties van CCT. Daarnaast heeft het bedrijf nog Microsoft 365 voor kantoorautomatisering. Hierin zijn via PowerBI koppelingen gemaakt met systemen om het management te voorzien van mooie en sprekende dashboards.

 

De samenwerking tussen CCT en Lemontree

Voor een goede werking van de systemen heeft CCT het beheer op de infrastructuur, het netwerk en de werkplekken uitbesteed aan Lemontree. Bij vragen of incidenten kunnen de medewerkers van CCT bellen met de skilled helpdesk van Lemontree. Rapportages, lopende zaken en de roadmap worden besproken met de servicemanager en er vindt strategisch overleg plaats tussen de directie van CCT en managing consultant en directie van Lemontree.

“Er is wederzijds vertrouwen en we kunnen erg goed en op een leuke manier schakelen met Lemontree. Gezamenlijk hebben we de IT-omgeving de afgelopen jaren enorm verbeterd met name op het vlak van security, performance en beschikbaarheid. Maar minstens zo belangrijk is dat we volop vertrouwen hebben in onze IT-systemen, waardoor we onze bedrijfsambities om verder te groeien ondersteund zien. En dat leveranciers en klanten sneller kunnen laden en lossen en het kantoorpersoneel IT als veel beter ervaart is een kers op de taart” sluit van Veelen af.

 

Verzuimdata

Verzuimdata

Verzuimdata IT Simplivity

Als informatiehub van verschillende instanties moet IT van Verzuimdata het altijd doen.

 

Verzuimdata is de informatiehub tussen werkgevers en instanties die betrokken zijn bij ziekteverzuim, zoals UWV, verzekeraars en Arbodiensten. Het bedrijf is gespecialiseerd in datalogistiek en zorgt voor eenduidige, actuele en geverifieerde data tussen bedrijven en instanties die betrokken zijn bij verzuim. Daarmee is het bedrijf uit Ridderkerk de spin in het web in data-uitwisseling tussen een variëteit aan systemen van werkgevers en instanties. Door middel van (web)portals en koppelingen met ERP systemen brengt Verzuimdata dagelijks gegevens op het juiste moment op de juiste plek.

 

De oplossingen van Verzuimdata worden door veel organisaties gebruikt om op een eenvoudige manier ziekmeldingen van werknemers af te handelen. Na het ziekmelden van de medewerker in een applicatie worden de benodigde gegevens verzameld, gecontroleerd en naar de betreffende instanties gedistribueerd. Tegelijkertijd wordt Verzuimdata door vele instanties, zoals verzekeraars, ingezet om relevante persoonsgegevens bij werkgevers op te halen. Deze data zijn nodig om bijvoorbeeld premies te berekenen, de administratie goed te verwerken en verzuim bij te houden.

 

Informatietechnologie zeer belangrijk

Om de dienstverlening van Verzuimdata goed te kunnen garanderen naar alle betrokken partijen is IT een zeer belangrijk fundament. Veel processen zijn geautomatiseerd en omdat veel persoonlijke gegevens worden uitgewisseld, is een foutloze (ver)werking van deze informatie vereist. Daarnaast moet de infrastructuur goed beveiligd zijn om te voorkomen dat persoonsgegevens in handen van onbevoegden komen. Om die reden investeert Verzuimdata flink op het beveiligen van de omgeving en het testen van de beveiliging. Sinds 2019 ISAE 3402-2 gecertificeerd, wat betekent dat je aantoonbare maatregelen treft en doorvoert op het vlak van onder andere privacy, compliancy, governance en security. ISAE 3402 waarborgt dat aspecten als risicobeheersing, informatiebeveiliging, privacy, anti-fraude maatregelen en continuïteit effectief zijn.

 

We hebben gezamenlijk een mooie omgeving gebouwd die klaar is voor de strenge eisen van vandaag en morgen.

 

Erwin Hollaar Verzuimdata IT Simplivity

Erwin Hollaar, Manager IT bij Verzuimdata

Continuïteit van IT diensten

Naast een accurate en veilige omgeving moet de infrastructuur het altijd zonder verstoringen doen. We spreken met Erwin Hollaar, manager IT bij Verzuimdata: “In 2016 ben ik begonnen met de professionalisering van IT bij Verzuimdata. Daarvoor was ik als externe consultant betrokken bij het bedrijf, dat voor 2016 schuilging onder de vlag van RDC. Omdat IT een vernieuwingsslag nodig had, ben ik aangetrokken om de infrastructuur klaar te maken voor de toekomst. Eén van de eerste uitdagingen was om een uitwijkoplossing te realiseren, zodat het bedrijf bij calamiteiten gewoon door kan draaien. Tevens moest de omgeving gemoderniseerd worden om aan de zware klanteisen en wensen te voldoen.”

 

Hyperconverged met SimpliVity

Hiervoor koos Erwin al in 2016 als één van de eersten in Nederland voor SimpliVity. Een zogenaamde hyperconverged oplossing die in 2017 werd overgenomen door Hewlett Packard Enterprise. Deze oplossing heeft als eigenschap dat IT en beheer worden vereenvoudigd, de omgeving zich heel gemakkelijk laat aanpassen, zeer betrouwbaar is, back ups heel eenvoudig en consistent zijn en restores binnen enkele seconden uitgevoerd kunnen worden. Bovendien heeft HPE SimpliVity in veel gevallen een hele positieve businesscase ten opzichte van public cloudoplossingen en traditionele server storage infrastructuren.

 

“Bij mijn indiensttreding in 2016 had ik Simplivity al in beeld. We zijn toen gestart met deze oplossing op Lenovo systemen en hadden hiermee al een flinke professionaliseringsslag bereikt én uitwijk gerealiseerd. Na de overname van SimpliVity door Hewlett Packard Enterprise hebben we HPE SimpliVity apparatuur aangeschaft voor de productieomgeving en de Lenovo’s ingezet als test- en acceptatie omgeving. Door de jaren heen hebben we de omgeving uitgebreid en beschikken we nu over twee clusters van drie HPE SimpliVity units in Ridderkerk en drie in ons Tier4 datacenter in Eindhoven. Deze opstelling zorgt ervoor dat we heel flexibel zijn in resources en capaciteit en heel snel data heen en weer kunnen verplaatsen. Ook kunnen we heel snel data restoren mocht dit nodig zijn. Dit biedt ons heel veel mogelijkheden om snel en betrouwbaar in te spelen om de behoeften van onze klanten.” vertelt Erwin.

 

Verzuimdata en Lemontree

Erwin kijkt terug op een hele goede en leuke samenwerking met Lemontree. “Ik ben in contact gekomen met Lemontree na een leuk telefoongesprek met Cem. Op dat moment had ik niet concreet iets nodig, maar we spraken af ieder half jaar even contact te houden. Dat gebeurde op een hele leuke en natuurlijke manier. Toen ik de omgeving wilde uitbreiden hoefde ik dan ook niet lang na te denken wie ik zou bellen. Lemontree is in Nederland namelijk ook bekend als dé specialist op het gebied van HPE SimpliVity. Ik ben erg tevreden over de leuke en inspirerende gesprekken met Marcel en Chris van Lemontree. We leren van elkaar en delen ervaringen uit. We hebben gezamenlijk een mooie omgeving gebouwd die klaar is voor de strenge eisen van vandaag en morgen.” Aldus Hollaar.

 

Over Verzuimdata

Verzuimdata is een gespecialiseerde dienstverlener in het uitwisselen van verzuim- , loon- en werknemersgegevens tussen werkgevers, verzekeraars, arbodiensten en de overheid. Haar doel is om het gehele proces rondom deze gegevensuitwisseling zo eenvoudig mogelijk te maken. Verzuimdata biedt verschillende mogelijkheden om gegevens te registreren. De gegevens worden gecontroleerd op juistheid en volledigheid en, indien nodig, geoptimaliseerd, voordat deze naar de gewenste partij(en) worden doorgestuurd. Hierdoor kan het bedrijf uit Ridderkerk een 100% correcte, complete tijdige en veilige uitwisseling van de gegevens garanderen.

Naast de standaard dienstverlening levert Verzuimdata ook diverse oplossingen ter ondersteuning van de dagelijkse processen van verzekeraars, volmachten en/of intermediair. Deze oplossingen bestaan onder andere uit polis beheer, premie- en schadeberekening, schadelast beheersing, diverse dashboards en een digitale documentenkluis. Hierbij biedt Verzuimdata een werkgevers- en een verzekeraars portaal. Het is ook mogelijk bijpassende diensten af te nemen. Voorbeelden van deze dienstverlening zijn ervoor zorgen dat alle lonen bij klanten actueel zijn, het koppelen met personeelsinformatiesystemen van klanten en het ontzorgen van primaire processen. De diensten zijn ondersteunend aan klantprocessen zodat bedrijven zich nog meer kunnen concentreren op core-processen.

 

Lees ook het Verzuimdata interview met HPE.

Ambaflex

Ambaflex

AmbaFlex kiest voor schaalbare IT om enorme groei te faciliteren

AmbaFlex is een Nederlandse parel in materiaaltransportsystemen op maat en heeft inmiddels over de gehele wereld bekendheid verworven. Het bedrijf dat in 1996 werd opgericht in Zwaag heeft inmiddels, naast de hoofdvestiging in Zwaag, verkoopkantoren in Singapore, Shanghai en Dallas en productievestigingen in Nederland, Roemenië, China en Amerika. AmbaFlex heeft internationaal naam gemaakt op het vlak van verticale spiraalvormige transportsystemen, die veelvuldig worden toegepast bij e-commerce en logistieke bedrijven, de verpakkingsindustrie, botteling bedrijven en in de printwereld.

 

John Vlasveld, directeur bedrijfsvoering AmbaFlex

Sinds 2017 werken AmbaFlex en Lemontree samen om schaalbaar de IT-infrastructuur, werkplekken en het IT-beheer te faciliteren die het bedrijf nodig heeft om kwaliteit en groei te managen. “Onze wereldwijde expansie vraagt om een schaalbare IT infrastructuur en een veilige en betrouwbare werkomgeving” vertelt John Vlasveld, directeur bedrijfsvoering bij AmbaFlex. “Om aan deze belangrijke aspecten te voldoen waren we op zoek naar een IT-partner die onze business begrijpt en ons kan helpen de professionaliseringsslag te maken die past bij ons groeimodel. Deze partner vonden we na een uitgebreid selectieproces in 2017 in Lemontree. Samen met hen hebben we de reis gemaakt van onze ‘on-premise’ IT infrastructuur met Remote Desktop naar een schaalbare en zeer hoog beschikbare hybride cloud omgeving op basis van VDI.” Een ingrijpende en geavanceerde transitie die nodig was omdat de omgeving tegen het plafond van mogelijkheden en prestaties liep. “Uiteraard is in zo’n complex traject niet altijd alles feilloos gegaan, maar we hebben als partners in wederzijds vertrouwen en met de juiste dialoog succesvol naar het einddoel gewerkt. Daarbij is de continuïteit van onze bedrijfsprocessen nooit onderbroken” vertelt John. “Sinds de start van de samenwerking zijn we gegroeid van zo’n 150 IT gebruikers naar meer dan 300 nu. Dat is meer dan een verdubbeling in amper vijf jaar. Lemontree heeft een hoge standaard in professionaliteit en klanttevredenheid. Door de consistente organisatie kunnen we al jaren samenwerken met dezelfde contactpersonen. Hierdoor kennen de mensen van Lemontree onze organisatie, de IT omgeving en de medewerkers als geen ander, waardoor zij heel snel kunnen schakelen. Samen met Lemontree hebben we een IT omgeving weten te realiseren die beter en kostenefficiënter te beheren is. Daarbij doet Lemontree het technisch beheer en werken ze nauw samen met onze mensen op de servicedesk.”

 

Internationaal en schaalbaar

Om internationaal, schaalbaar en veilig IT te faciliteren maakt AmbaFlex gebruik van VDI, een centrale oplossing waarbij medewerkers een virtuele computer krijgen toegewezen op de server. Hiervoor is een hoogbeschikbare hyperconverged infrastructuur ingericht in verschillende datacenters aangevuld met diensten uit de cloud. “We werkten met een lokaal ingericht ERP en CRM. Inmiddels hebben we ons CRM naar de cloud gemigreerd in de vorm van Microsoft Dynamics” vertelt Vlasveld. AmbaFlex beschikt over een zeer betrouwbare datacenteroplossing met HPE SimpliVity, waarbij alles dubbel is uitgevoerd om uitval te voorkomen. Daarbij wordt gebruik gemaakt van dedicated verbindingen om de kantoren in het buitenland veilig en betrouwbaar toegang te geven tot informatiebronnen. Om lokaal en internationaal goed te kunnen samenwerken en communiceren zijn er Zoom-rooms ingericht en is Zoom ingericht als centraal communicatieplatform. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan het integreren en koppelen van verschillende applicaties via een ESB (Enterprise Service Bus) om informatie nog beter beschikbaar te maken. Daarbij is een ExpressRoute gateway verbinding opgeleverd en ingericht om het Datacenter en de Microsoft Azure Cloud fysiek te verbinden, zodat een echt ”hybride” omgeving ontstaat met als doel security, schaalbaarheid van capaciteit, flexibiliteit en de performance van integraties te verbeteren.

“we hebben als partners in wederzijds vertrouwen en met de juiste dialoog succesvol naar het einddoel gewerkt. Daarbij is de continuïteit van onze bedrijfsprocessen nooit onderbroken”

 

CAD vanuit VDI

Heel bijzonder is ook de CAD omgeving van AmbaFlex die via VDI beschikbaar wordt gesteld aan de AutoCAD gebruikers in Roemenië, Amerika, China en ook in Nederland. Hiermee worden investeringen in zware computers voorkomen en kan deze functionaliteit centraal beschikbaar worden gesteld vanuit Nederland via VDI. Het ‘single source’ werken wordt daarmee gegarandeerd. “We hebben eerst een Proof of Concept gedaan met de garantie dat als het niet zou werken of de snelheid onvoldoende zou zijn, we de hardware kosteloos konden retourneren. We wilde eerst zien en dan pas geloven waarbij we alle gebruikers hebben betrokken. Maar iedereen was erg onder de indruk van de performance en het gemak, dus daar zijn we erg blij mee. Je wilt natuurlijk geen vertraging ervaren tijdens het maken of werken aan complexe CAD bestanden wat direct ten koste gaat van de productiviteit.”

 

Over AmbaFlex

Het in West-Friesland gevestigde AmbaFlex is wereldwijd marktleider op het gebied van op maat gemaakte materiaal-transportsystemen. Deze systemen zijn gebaseerd op AmbaFlex unieke spiraaltechnologie en zijn breed toepasbaar in een groot aantal markten. Denk hierbij o.a. aan de voedsel, drankindustrie en de e-commerce. De producten worden veelal gebruikt voor het verticale transport, accumulatie of opslag van diverse soorten producten. AmbaFlex is actief vanuit verkoopkantoren in Zwaag (hoofdkantoor), Japan, Singapore, Shanghai en Dallas en heeft in diverse landen eigen vertegenwoordiging zoals bijvoorbeeld India en Australië en met eigen productievestigingen in Nederland, Roemenië, China en Amerika.

 

Wereldwijd innovatief

AmbaFlex is een onafhankelijk mondiaal bedrijf dat het SpiralVeyor-systeem in eigen beheer heeft ontwikkeld en ook de productie en het onderhoud veelal voor haar rekening neemt. Zo is de klant altijd verzekerd van de meest rendabele oplossing die beschikbaar is.
Inmiddels stellen gebruikers over de hele wereld het kwaliteitsniveau en AmbaFlex beproefde ervaring op prijs. Om deze voortrekkersrol te kunnen blijven vervullen, investeert het bedrijf uit Zwaag voortdurend in productinnovatie en ontwikkeling van functionele oplossingen, in nauwe samenwerking met haar klanten.
Dankzij het wereldwijde ondersteuningsnetwerk en professionele samenwerkingsmethodes, kan AmbaFlex een langere effectieve bedrijfstijd garanderen. AmbaFlex geeft er de voorkeur aan om met klanten samen te werken op basis van wederzijds respect en een voortdurende dialoog. Met zeer deskundig en ervaren personeel is AmbaFlex in staat voor iedere klant die zoekt naar verticaal transport, tijdelijke opslag en accumulatie oplossingen uit te werken!

KonnecteD

KonnecteD

KonnekteD

 

KonnecteD kiest voor Hyperconverged oplossing met Lemontree

Van buikgevoel naar geweldige samenwerking

 

KonnecteD is een organisatie die mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt helpt naar betaald werk. De organisatie, die gevestigd is in Deventer, werkt nauw samen met en vervult haar maatschappelijke functie in de gemeenten Deventer en Olst en Wijhe. Deventer Werktalent, Sallcon en het Groenbedrijf zijn onderdeel van KonnecteD.

 

We spreken met Martin Snellink, hoofd ICT van KonnecteD: “We hadden een ICT-omgeving die eigenlijk sinds 2012 niet meer een serieuze vervangingsslag had doorgemaakt. En als je op ICT-vlak zes jaar niet veel meer verandert, dan komen integriteit en betrouwbaarheid in het geding”. KonnecteD moet financieel op eigen benen staan en is daarom kostenbewust. Ook wat de ICT betreft. Om de kwaliteit van ICT te kunnen waarborgen moest er in 2018 een plan worden gemaakt om de legacy systemen te vervangen en tegen redelijke kosten een toekomstbestendige ICT-omgeving te implementeren.

 

“Het voordeel als alles is afgeschreven is dat je met een schone lei kunt beginnen. In eerste instantie hebben we tien partijen uitgenodigd om met ons mee te denken hoe ICT eruit zou moeten zien. Helaas kwamen deze te snel met te concrete technische voorstellen en prijzen en voelden we ons onvoldoende gehoord in onze ambitie en wensen. We hebben toen een partij in de arm genomen om ons te helpen in het selectieproces” vertelt Martin. Hierdoor kon KonnecteD meer focus leggen op de wensen en eisen uit de organisatie en beter definiëren wat de organisatie van ICT verlangt.

 

“Toen we een helder beeld hadden van de verwachtingen rondom ICT ging de selectie sneller en gemakkelijker en hielden we al snel twee partijen over. Daarbij ging de voorkeur naar Lemontree. Vanwege hun track record op het vlak van hyperconverged IT maar zeker ook vanwege het positieve gevoel dat we bij de mensen van Lemontree hadden. Ze begrepen goed wat onze wensen en eisen waren en kwamen met een concept dat goed paste bij onze organisatiebehoeften. En de voorstellen paste goed bij onze plannen, visie en budgetten.” Vertelt Snellink.

 

Lemontree had een hyperconverged stretched cluster oplossing van HPE SimpliVity voorgesteld, waarbij beschikbaarheid, integriteit en betrouwbaarheid een elementaire rol speelden. “Deze omgeving biedt alle facetten om de bedrijfsapplicaties goed en snel te laten draaien voor onze eindgebruikers. Bovendien is het een toekomstgerichte oplossing waarbij we onze data veilig kunnen opslaan. Ook is de betrouwbaarheid van onze back-up oplossing enorm verbeterd wat een enorme opluchting voor me is. En heel belangrijk: de performance van ICT is flink verbeterd. We zijn nog steeds in een continu proces aan het tweaken samen met Lemontree maar de eerste ervaringen zijn goed merkbaar.”

 

Martin is lovend over de samenwerking met Lemontree. Zowel in de voorbereiding als tijdens het project vindt hij dat de samenwerking erg leuk en soepel is verlopen. Maar ook na het project ervaart hij dat de mensen van KonnecteD en Lemontree goed kunnen samenwerken. “Er is een erg leuke klik tussen onze specialisten en de mensen van Lemontree. In de samenwerking merkten we telkens dat we de juiste kennis op het juiste moment beschikbaar hadden en we gezamenlijk een zeer succesvolle implementatie hebben gedaan. Daarbij merkten we vooral dat Lemontree echt oog en oor heeft voor onze wensen, maar ook voor de mensen die bij ons werken. Daardoor is Lemontree een mooie aanvulling op ons eigen team. Die samenwerking zetten we dan ook voort, want Lemontree doet het onderhoud op de omgeving. We hebben een relatief klein IT-team die door Lemontree wordt ontzorgd op specifieke kennis, patchmanagement en monitoring. Daardoor kunnen wij ons meer richten op de applicaties en eindgebruikers”.

Over KonnecteD

KonnecteD is een organisatie die mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt helpt naar betaald werk. KonnecteD stimuleert vernieuwing door mensen met ideeën en kansen te verbinden en te faciliteren. KonnecteD verbindt bedrijven en bevordert de inclusieve samenleving en een circulaire economie. Geluk door werk. Dat is wat KonnecteD wil bereiken. Deventer WerktalentSallcon en het Groenbedrijf zijn onderdeel van KonnecteD. Net als alle aangesloten ondernemers en partners. Dit zijn organisaties die midden in de samenleving staan, die anders denken en anders doen. En samenwerken aan oplossingen om bedrijvigheid en werkgelegenheid duurzaam te laten groeien. Zij maken werk van betekenis.

Bekijk het mooie werk van KonnecteD op RTL programma “Doe Maar Duurzaam”

Over Lemontree

Lemontree’s missie is “bedrijfskansen creëren door geweldige ICT” voor onze opdrachtgevers. Dit doen wij door informatie- en communicatietechnologie toegankelijk, betrouwbaar en betaalbaar te maken met een geweldige gebruikerservaring en “first class” support. Samen leggen wij, als echte partners, de weg af naar een zorgeloze, transparante ICT-omgeving en een samenwerking op basis van persoonlijke en hartelijke communicatie, respect en vertrouwen. Het resultaat van onze dienstverlening is rust in de organisatie en focus op de core business. Onze opdrachtgevers waarderen onze manier van werken met minimaal een 8,5 en omschrijven Lemontree op basis van 3 essentiële kernwaarden: competent, authentiek en transparant.

Tomingroep

Tomingroep

Tomingroep kiest voor SimpliVity oplossing bij Lemontree

Tomin groep

 

Tomingroep, een sociale en professionele onderneming, heeft Lemontree geselecteerd om haar bestaande IT-infrastructuur te vervangen. De bestaande omgeving is aan het einde van haar levensduur en loopt tegen de grenzen van het kunnen aan. Tomingroep heeft voor Lemontree gekozen omdat de door Lemontree aangeboden oplossing voor de komende jaren weer voldoende capaciteit en flexibiliteit biedt om te voldoen aan de steeds groter wordende business requirements  van de Tomingroep en in vergelijking met de andere aanbieders op basis van een TCO van 5 jaar tegen aanzienlijke lagere kosten gerealiseerd en beheerd kan worden.

 

Inrichting HPE SimpliVity nodes

Op basis van de wensen, eisen en de nieuwste technologische mogelijkheden wordt er een nieuwe hoogbeschikbare twin datacenter infrastructuur op basis van vier HPE SimpliVity nodes ingericht. De data van de huidige omgeving zal vrijwel zonder downtime voor de applicaties en functionaliteiten gemigreerd worden naar deze nieuwe omgeving.

Voor Tomingroep biedt de nieuwe IT-infrastructuur een omgeving die voldoende ruimte biedt voor de behoeftes van de komende jaren, ingericht op hoge beschikbaarheid met automatische failover en een native back-up oplossing

 

Over Tomingroep, een sociale en professionele ondernemer

Tomingroep, sociale ondernemer

Bij Tomingroep werken zo’n 1800 mensen met en zonder arbeidsbeperking samen. De medewerkers creëren geschikte banen en bieden werkervaringsplaatsen voor mensen die terugkeren in het arbeidsproces. Door hun unieke mix van medewerkers hebben ze het juiste team voor elke klus.

Tomingroep werkt in opdracht van de gemeenten in de Gooi- en Vechtstreek, Almere en Eemnes en helpt zo de doelstellingen van de Participatiewet, de inclusieve arbeidsmarkt, te realiseren.

 

Mission statement

Werk staat bij Tomingroep voorop, bedrijfsmatig in een sociale context. Bij Tomingroep geldt: ‘afspraak is afspraak’

  • Wij werken veilig
  • Wij zijn klantgericht, zowel intern als extern
  • Wij zijn veranderingsbereid, flexibel en slagvaardig
  • Wij zijn open en duidelijk over wat we willen en wat niet
  • Wij zijn actief en ondernemend
  • Wij staan voor kwaliteit en professionaliteit

 

Duurzaam ondernemen

Aandacht voor mens en milieu vindt Tomingroep vanzelfsprekend. Onze methoden en producten zijn zoveel mogelijk duurzaam en milieuvriendelijk. Door uw samenwerking met Tomingroep profileert u zich dan ook als maatschappelijk verantwoord ondernemer en werkt u mee aan een samenleving waarin iedereen een kans krijgt.

 

Social Return on Investment

Bij opdrachten voor de overheid moet het werk vaak deels worden uitgevoerd door mensen met een beperking. Dat kunt u regelen door Tomingroep in te schakelen als onderaannemer. Of door mensen van Tomingroep in te zetten in uw eigen organisatie. Ze denken graag met u mee bij uw aanbesteding.

thyssenkrupp Veerhaven

thyssenkrupp Veerhaven

thyssenkrupp veerhaven

thyssenkrupp Veerhaven uit Brielle heeft gekozen voor de hyperconverged oplossing van HPE SimpliVity. Deze nieuwe generatie IT-oplossing zorgt voor een verlaging van de exploitatiekosten van ICT en tegelijkertijd voor een vereenvoudiging van het beheer op de omgeving. thyssenkrupp Veerhaven wil met HPE SimpliVity de kosten van (het beheer op) ICT verlagen zonder concessies te doen aan de kwaliteit van ICT-dienstverlening. Daarom heeft thyssenkrupp Veerhaven de opdracht gegund aan Lemontree uit Alphen aan den Rijn, die al 15 jaar naar tevredenheid het beheer doet op haar ICT omgeving. “Door inzet van HPE SimpliVity kunnen we de omgeving kwalitatief goed beheren tegen een lagere prijs dan voorheen. Naast de levering en implementatie van HPE SimpliVity hebben we groen licht gekregen om deze omgeving de komende vijf jaar te beheren” vertelt Tony Johnson van Lemontree. De komende tijd zal de traditionele server/storage omgeving worden gemigreerd en opgeleverd vanuit een datacenter, waar twee HPE SimpliVity systemen zullen worden geplaatst. Daarna zal deze omgeving in beheer worden genomen, naast de overige beheer- en supportdiensten die Lemontree levert bij thyssenkrupp Veerhaven.

 

Over thyssenkrupp Veerhaven

thyssenkrupp Veerhaven is in Europa één van de modernste en meest toonaangevende duwvaartrederijen in de droge bulksector. Het bedrijf uit Brielle vervoert dagelijks voor thyssenkrupp Steel Europe vanuit Rotterdam, Amsterdam en Antwerpen zo’n 60.000 tot 80.000 ton ertsen en kolen naar Duisburg: 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. De vloot bestaat uit 7 duwboten, 1 havenduwboot, circa 100 duwlichters en 2 inspectieboten. Op kantoor en op de boten werken zo’n 185 mensen.

 

Over HPE SimpliVity

HPE SimpliVity, winnaar van ‘best converged infrastructure’ en 5-star rating CRN, maakt traditionele servers en opslag overbodig en maakt het beheer van de IT-omgeving efficiënter, waardoor significante besparingen gerealiseerd kunnen worden op aanschaf en exploitatie. HPE SimpliVity vereenvoudigt IT door alle benodigde server, netwerk- en storagefunctionaliteit te integreren in één device. Deze zogenoemde hyperconverged appliance maakt uitwijk en een betrouwbare back-up oplossing beschikbaar en betaalbaar voor ieder bedrijf. Door de integratie en data de-duplicatie wordt de totale prestatie van de omgeving aanzienlijk verbeterd en worden bestanden nooit dubbel opgeslagen. Beheren van de gehele omgeving kan gedaan worden vanaf één eenvoudig scherm.

 

Over Lemontree

Lemontree’s missie is “bedrijfskansen creëren door geweldig ICT” voor onze opdrachtgevers. Dit doen wij door informatie- en communicatietechnologie toegankelijk, betrouwbaar en betaalbaar te maken met een geweldige gebruikerservaring en “first class” support. Samen leggen wij, als echte partners, de weg af naar een zorgeloze, transparante ICT-omgeving en een samenwerking op basis van persoonlijke en hartelijke communicatie, respect en vertrouwen. Het resultaat van onze dienstverlening is rust in de organisatie en focus op de core business. Onze opdrachtgevers waarderen onze manier van werken met een 8,5 en omschrijven Lemontree op basis van 3 essentiële kernwaarden: competent, authentiek en transparant.