thyssenkrupp Veerhaven

thyssenkrupp Veerhaven

thyssenkrupp Veerhaven vaart op betrouwbare en veilige IT

Thyssenkrupp Veerhaven

thyssenkrupp Veerhaven is klant van het eerste uur bij Lemontree. En dan hebben we het over een samenwerking van 26 jaar! Een mooie en hechte samenwerking kunnen we gerust zeggen. thyssenkrupp Veerhaven vervoert dagelijks, vanuit Dintelhaven Rotterdam, voor thyssenkrupp Steel Europe, erts en kolen naar Duisburg. Iedere dag, het hele jaar door. Tot voor kort was het kantoor gevestigd in Brielle, maar onlangs is daarin verandering gekomen en  werken de kantoorcollega’s vanuit Mr. Green Office Boutique in Spijkenisse.

We spreken met Elbert Snoeij, Head of ICT en Information Security Officer bij thyssenKrupp Veerhaven B.V. “De historie met Lemontree gaat vele jaren terug. In eerste instantie leverde Lemontree specialisten die ons hielpen met het inrichten van de servers en het supporten daarvan. Totdat alles geïmplementeerd was en werkte. Toen veranderde onze behoefte in het hebben van een betrouwbare beheerpartner. Lemontree is toen het beheer gaan doen van onze IT-omgeving, die destijds in een Hilversums datacenter was geplaatst.”

 

Door de jaren heen is de serveromgeving van thyssenkrupp Veerhaven vervangen door een hyperconverged omgeving met HPE SimpliVity, zodat bedrijfsapplicaties snel en betrouwbaar vanaf dit platform konden worden aangeboden. Inmiddels is thyssenkrupp Veerhaven volledig naar de cloud gemigreerd. Het datacenter is uitgefaseerd en alles wordt nu gehost op Microsoft Azure en de werkplekken worden via Windows 365 als ‘eigen laptop in de cloud’ aangeboden aan de werknemers. Hierdoor kunnen mensen locatieonafhankelijk werken, wat helemaal past bij deze tijd.

 

Bedrijfsapplicaties als SAP en VHN draaien ook in de cloud, waardoor de informatie technologie van  de duwvaartrederij volledig vanuit de cloud wordt ontsloten. “Lemontree heeft ons door de jaren heen geadviseerd en bijgestaan bij het maken en executeren van onze IT-strategie. Ook heeft thyssenkrupp Veerhaven de ISO 27001 certificering behaald, net als Lemontree, waardoor onze securitymaatregelen goed op orde zijn” vertelt Elbert Snoeij.

 

Over thyssenkrupp Veerhaven

Alle dagen van het jaar de klok rond

thyssenkrupp Veerhaven is in Europa één van de grootste en modernste duwvaartrederijen in de droge bulksector. Ze vervoeren 24 uur per dag en 365 dagen per grondstoffen vanuit de Dintelhaven Rotterdam, voor thyssenkrupp Steel Europe. Deze grondstoffen zijn  erts en kolen.

Vanuit kantoor worden de transporten, het onderhoud, bevoorrading en bemanning van de schepen vanuit de diverse afdelingen geregeld. Iedere afdeling is bij thyssenkrupp Veerhaven een onmisbare schakel. De vloot bestaat uit zeven duwboten, één havenduwboot, circa 100 duwlichters en twee inspectieboten.

Het moederbedrijf thyssenkrupp Steel Europe verduurzaamt richting groen staal, thyssenkrupp Veerhaven  maakt zich klaar voor deze nieuwe toekomst.

Kwaliteit met hoofdletter K

thyssenkrupp Veerhaven heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan. Dat blijkt ook uit alle certificaten die thyssenkrupp Veerhaven heeft ontvangen. Zo beschikt thyssenkrupp veerhaven over ISO9001, 14001, 27001, 45001 en 50001 en ook is zij AEO licentie houder.

 

Isero

Isero

Isero doet méér

Hoe IT de basis legt voor een hogere klantwaarde en geoliede processen

Isero is een gespecialiseerde ijzerwarengroothandel en dienstverlener voor bouwprofessionals en technische diensten. Isero bestaat al sinds 1826 maar heet pas sinds 2011 – na een fusie van Gerritse Ijzerwaren, Breur en Van Der Winkel – Isero ijzerwarengroep. In 2019 werd dit officieel Isero. De vestigingen van Isero met de zwart/wit/gele logo’s sieren steeds op meer plekken het straatbeeld. Mede door select gekozen overnames heeft Isero inmiddels 67 vestigingen en ruim 800 medewerkers en is de ijzerwarenspecialist een vertrouwde naam in Nederland. Met een assortiment van 150.000 producten, waarvan er zo’n 50.000 direct op voorraad zijn, een fijnmazig distributienetwerk en lokale aanwezigheid is Isero in staat om snel de juiste artikelen op de juiste plaats te leveren.

 

Isero Dirk Jan Hulsman

Dirk Jan Hulsman – IT Directeur Isero

IT masterplan en IT roadmap

We zijn heel benieuwd wat IT voor Isero betekent en gaan op bezoek bij Dirk Jan Hulsman. Hij is IT Directeur bij Isero. “Onze visie ‘Isero doet méér ’ betekent dat we een betrokken en betrouwbare bouwpartner willen zijn voor onze klanten. Daarbij is onze productbeschikbaarheid, het zijn van een kwalitatieve kennispartner en het helpen van onze klanten als waardevol dienstenpartner belangrijke pijlers. IT is daarbij enorm belangrijk. We willen onze klanten helpen door hen met slimme digitale concepten te informeren en te helpen hun processen te vereenvoudigen, te versnellen en te verbeteren. Zo willen we hen helpen met slimme bevoorrading op de bouw, bevoorrading van bussen en andere voor de klant belangrijke locaties.” vertelt Hulsman.

 

Met onze digitale concepten willen we onze klanten helpen om efficiënter en slimmer te ondernemen.

“En in die digitale concepten willen we nog slimmer samenwerken door onze klanten werk te besparen. Een goed voorbeeld daarvan is als een vakman iets uit zijn bus pakt er zonder tussenkomst van aankooporders slim wordt bevoorraad. Zo beschikt de vakman altijd over de juiste materialen zonder onnodige en tijdrovende administratieve processen voor de klant. Een ander voorbeeld is dat we slim kunnen bevoorraden op basis van daadwerkelijk gebruik van artikelen. Dit zorgt ervoor dat mensen niet lange tijd rondrijden met producten die ze nauwelijks gebruiken. Dit is vanuit het oogpunt van duurzaamheid, maar ook vanwege kosten belangrijk. Met onze digitale concepten willen we onze klanten helpen om efficiënter en slimmer te ondernemen” vertelt Dirk Jan.

 

Microsoft Azure en Azure Virtual Desktop

Uiteraard heeft Isero veelvuldig en nauw contact met haar klanten om te kijken waar waarde kan worden toegevoegd in het proces en de dynamiek van de klant. Voor het operationeel maken van deze processen is IT uiteraard heel belangrijk. Daarbij spelen drie kernsystemen een belangrijke rol: het Product Informatie Management (PIM), het ERP en het online platform waarin klanten via de webomgeving kunnen bestellen. Uiteraard zijn deze drie systemen, samen met wat kleinere systemen, geïntegreerd en aan elkaar gekoppeld.

 

IT is mensenwerk. Daarbinnen zijn trusted advisorship en de betrokken personen heel belangrijk.

 

“Om alles goed te laten werken is betrouwbare en veilige IT nodig. In eerste instantie wilden we alles daarom dicht bij onszelf houden. Omdat het belangrijk is, maar ook om snel te kunnen schakelen. Tegelijkertijd is voor de snelle groei veel expertise nodig en een partnerschap waarin de specialisten kunnen meebewegen met de veranderingen binnen onze organisatie. En die rol vonden we in Lemontree. Vanuit een duidelijke roadmap, die we in het gezamenlijk opgestelde IT-masterplan hebben ontwikkeld, hebben we de Isero reis vertaald naar een heldere IT-transformatie. Daarin hebben we gekeken naar de alternatieven van cloud, datacenteroplossingen en hybride IT. We hebben in hoofdlijnen gekozen om het overgrote gedeelte van onze IT naar Microsoft Azure te migreren en beschikbaar te maken voor gebruikers via Azure Virtual Desktop. Daarbij is een goede overgang van ons ERP, een sterk securitybeleid en temporisering van het project een belangrijk onderdeel van het plan. We zijn erg blij met de adviserende en uitvoerende rol van Lemontree en werken samen aan de uitvoering van het plan. Vorige week hebben we na hard werken succesvol de eerste virtuele werkplek met ERP opgeleverd”, vertelt Dirk Jan.

De samenwerking is bekrachtigd in een contract waarbij Lemontree het beheer en ondersteuning van de IT-omgeving voor Isero zal gaan uitvoeren.

 

Meer over Isero

Isero is de meest gespecialiseerde ijzerwarengroothandel én dienstverlener voor bouwprofessionals en technische diensten. Ze zijn gespecialiseerd in hang- en sluitwerk, gereedschap, ijzerwaren en bevestigingsmiddelen, werkkleding en pbm’s.

SINDS 1826

Isero is ontstaan uit een samenwerking tussen de bedrijven Gerritse IJzerwaren, Breur Ceintuurbaan en Van Der Winkel. In 2011 hebben zij hun krachten gebundeld en vormen sindsdien gezamenlijk de Isero IJzerwarengroep. In 2019 is de naam officieel Isero geworden en prijkt deze op alle vestigingen.
Isero heeft een rijke historie met vele overnames: Pijnenburg Bouw en Industrie (2015), Gunters en Meuser en Dirk Stam (2016), Scholte & de Vries Estoppy (2017), Freke Inbraakbeveiliging (2018), Govers (2021) en Regts (2022). Dat alles bij elkaar draagt bij aan een enorme dosis ervaring en expertise wat teruggaat tot 1826, de oprichting van Gunters en Meuser.

 

LANDELIJK VESTIGINGEN NETWERK

Isero is een groeiende onderneming met meer dan 125 vestigingen en ruim 800 servicegerichte medewerkers. Met het uitgebreide vestigingennetwerk, de vakbekwame medewerkers en het brede assortiment in producten en diensten doet Isero graag meer voor haar klanten.

 

ADVIES EN KENNIS DELEN

Isero beschikt over alle actuele product- en toepassingskennis. Voor enkele productgroepen beschikken ze over specialisten en adviseurs die klanten kunnen helpen met de juiste productkeuzen, maar ook kunnen begeleiden bij het toepassen van de producten in de praktijk.

 Meer informatie op Isero.nl

Bij een bedrijf dat niet te stoppen is, moet IT het altijd doen.

Bij een bedrijf dat niet te stoppen is, moet IT het altijd doen.

Bij een bedrijf dat niet te stoppen is, moet IT het altijd doen

 

CCT – of voluit Combined Cargo Terminals – is een bedrijf met een netwerk aan terminals die uitgegroeid is tot een spil in het web van internationale goederenstromen. Het bedrijf is gespecialiseerd in logistieke operaties en gevestigd in de haven van Moerdijk en langs de Gouwe in Alphen aan den Rijn. In Moerdijk beschikt CCT over 360.000 m2 terminal, 60.000 m2 warehousing, 1600 meter kade en 8 kranen voor containeroverslag. Met 60.000 m2 opslagcapaciteit is CCT Alphen een van de grootste binnenvaartterminals van Nederland. Per jaar worden tienduizenden containers verwerkt naar binnen- en buitenland.

Peter van Veelen CCT

Peter van Veelen, general manager CCT

We spreken op de locatie in Moerdijk met Peter van Veelen. Hij houdt zich vanuit de directie bezig met logistiek, commercie en regie op IT. “IT is voor ons onmisbaar. We verwerken per dag een groot aantal containers die allemaal een berg aan data met zich meebrengen. Op onze 36 hectare grote terminal vindt een groot aantal containerbewegingen plaats via schepen, vrachtverkeer en per trein. Iedere dag rijden hier tussen de 800 en 1200 vrachtwagens het terrein op en af. IT begint al bij het hek. Het aanmelden en identificeren van vervoerders en hun lading is een belangrijk proces dat nooit stil mag liggen”. CCT beschikt daarvoor over een OCR systeem (Optical Character Recognition) om de processen volledig te automatiseren. Maar er is natuurlijk veel meer. Zo is er terreinbewaking met CCTV, welke onder andere koppelingen heeft met de slimme hekwerken, een Terminal Management Systeem, Terminal automatisering, een Gate Systeem, een Warehouse Management Systeem en natuurlijk zijn er nog diverse applicaties om mee te factureren en om interne processen mee te managen. Naast al deze core bedrijfssystemen beschikt het bedrijf voor het kantoorpersoneel over kantoorautomatisering.

 

Datamanagement

“Alle data met betrekking tot goederenstromen worden nauwlettend verwerkt en geadministreerd in onze systemen, die via verschillende standaarden gekoppeld zijn. Daarnaast werken we ook met diverse partners, zoals de douane en transporteurs, waardoor we ook koppelingen met externe systemen hebben. Om al deze data en processen goed te verwerken beschikken we over een hoogbeschikbare en snelle IT-omgeving” vertelt Peter.

“We waren daarbij zo onder de indruk van de aanpak en manier van communiceren dat we besloten met Lemontree ook de toekomst in te gaan”

 

Stabiliteit, snelheid en veiligheid

In 2020 ontstond de behoefte bij CCT om IT eens flink onder de loep te leggen. Men was niet overtuigd van de stabiliteit en betrouwbaarheid van IT en om die reden werd besloten een audit te laten doen op de omgeving. Omdat een van de directieleden een langdurige en goede relatie met Lemontree had werd deze partij gevraagd een onderbouwde mening te geven over de status en toekomst van het IT-landschap van het bedrijf. In een IT-masterplan werden de verbeterpunten en roadmap gepresenteerd. “We waren daarbij zo onder de indruk van de aanpak en manier van communiceren dat we besloten met Lemontree ook de toekomst in te gaan” zegt van Veelen. In het rapport bleek dat het netwerk, security en de basis van een snel en hoogbeschikbare omgeving een flinke update konden gebruiken die de performance, betrouwbaarheid en veiligheid van systemen een enorme boost zouden geven. “We zijn erg blij dat we de keuze toen hebben gemaakt om deze reis samen met Lemontree te maken. Ons netwerk is nu heel genuanceerd inzichtelijk, de applicaties draaien snel en heel belangrijk onze gebruikers waarderen IT veel positiever” zegt Peter.

 

 

Hyperconverged IT in combinatie met Microsoft365

Voor de basis van alle bedrijfsapplicaties zijn in Moerdijk en Alphen aan den Rijn HPE SimpliVity nodes geplaatst. Deze vormen de snelle en stabiele basis om de volledige IT van CCT aan gebruikers aan te bieden. “We hebben er vanwege snelheid heel bewust voor gekozen om onze IT niet vanuit public cloud platformen aan te bieden, maar gebruik te maken van IT vanuit onze eigen locaties. Samen met Lemontree hebben we toen de keuze gemaakt voor HPE SimpliVity, vanwege de hoge performance en de mogelijkheid om de vestigingen in Moerdijk en Alphen met elkaar te verbinden en er zo voor te zorgen dat als er iets is op een locatie de andere locatie dit opvangt. Met een snelle verbinding tussen Moerdijk en Alphen hebben we een uitstekende performance van de systemen. Daarnaast hebben we het securitybeleid aangescherpt en genormaliseerd. Dat betekent dat we op netwerkgebied en op de werkplekken diverse maatregelen hebben doorgevoerd die de omgeving nog beter bestand maken tegen ongewenst gedrag en cybercriminelen. Op dit moment loopt ook nog een project om het securitybeleid ook naar de toekomst toe op het hoogste niveau te houden” aldus van Veelen.

Op de basis van HPE SimpliVity draaien dus de core processen en applicaties voor de twee terminallocaties van CCT. Daarnaast heeft het bedrijf nog Microsoft 365 voor kantoorautomatisering. Hierin zijn via PowerBI koppelingen gemaakt met systemen om het management te voorzien van mooie en sprekende dashboards.

 

De samenwerking tussen CCT en Lemontree

Voor een goede werking van de systemen heeft CCT het beheer op de infrastructuur, het netwerk en de werkplekken uitbesteed aan Lemontree. Bij vragen of incidenten kunnen de medewerkers van CCT bellen met de skilled helpdesk van Lemontree. Rapportages, lopende zaken en de roadmap worden besproken met de servicemanager en er vindt strategisch overleg plaats tussen de directie van CCT en managing consultant en directie van Lemontree.

“Er is wederzijds vertrouwen en we kunnen erg goed en op een leuke manier schakelen met Lemontree. Gezamenlijk hebben we de IT-omgeving de afgelopen jaren enorm verbeterd met name op het vlak van security, performance en beschikbaarheid. Maar minstens zo belangrijk is dat we volop vertrouwen hebben in onze IT-systemen, waardoor we onze bedrijfsambities om verder te groeien ondersteund zien. En dat leveranciers en klanten sneller kunnen laden en lossen en het kantoorpersoneel IT als veel beter ervaart is een kers op de taart” sluit van Veelen af.

 

Neele-Vat

Neele-Vat

Neele-Vat is één van de grotere logistieke dienstverleners in de regio Rotterdam. Neele-Vat heeft 1.200 medewerkers, 30 vestigingen in 12 landen, 300.000 m² warehouse en een omzet van 500 miljoen euro.

Het familiebedrijf beschikt over vestigingen in: Rotterdam (Albrandswaard, Hoogvliet, Maasvlakte en Botlek, Europoort, Waalhaven), Amsterdam, Schiphol, Hazeldonk, Vantaa (Finland), Rovereto (Italië), Meer en Zeebrugge (België), Moskou (Rusland), Oradea (Roemenië), Duisburg (Duitsland) Glasgow, Preston Brook, Aberdeen (Verenigd Koninkrijk), Ansfelden (Oostenrijk) Houston (USA) en Dubai (VAE).

Yakult

Yakult

Yakult – een klein flesje, met een grote missie

Yakult Honsha werd opgericht in 1955 en is nu een wereldwijd bedrijf dat vooral bekend staat om de kleine flesjes Yakult.

Yakult heeft de ambitie om bij te dragen aan een goede gezondheid. Al sinds 1935 maakt het bedrijf het bekende kleine flesje met de wereldberoemde L. casei Shirota bacteriën. Vernoemd naar de oprichter Dr. Shirota, die vond dat fysieke en mentale gezondheid beschikbaar moet zijn voor iedereen. De bacteriën die zich in de Yakult zuiveldrank bevinden, bereiken de darmen levend. Inmiddels drinken 40 miljoen mensen in 40 landen en regio’s het gefermenteerde zuiveldrankje. Yakult telt ongeveer 250 wetenschappers die zich vanuit Japan en Gent dagelijks bezighouden met onderzoek en innovatie.

 

Yakult in Europa

In 1994 werd Yakult voor het eerst in Europa geproduceerd. Sinds die tijd staat de productielocatie voor Europa in Almere. De wetenschappelijke afdeling van Yakult in Europe bestaat uit diëtisten en wetenschappers. Zij zijn betrokken bij onderzoeken in Europa, werken samen en delen kennis met professionals op het gebied van probiotica, microbiota en de rol van de darmen.

 

Pionierende rol van IT

Bij Yakult in Europe werken ongeveer 200 mensen, waarvan veertig op kantoor, tachtig in de fabriek en nog eens tachtig in de operationele organisatie op kantoren in diverse Europese landen. Vanuit de behoefte om de IT organisatie meer te richten op regie, dienstverlening en functionaliteit, besloot Yakult Europe medio 2014, als één van de eerste organisaties, hyperconverged IT van SimpliVity. Hoge beschikbaarheid en native back-up waren daarin belangrijk, maar de besparingen op de beheerlasten gaven de doorslag. Daarnaast was de gehele business case zeer gunstig. Een mooie start van de samenwerking met Lemontree, die deze infrastructuur implementeerde en in beheer nam.

Volledig naar de cloud

Maaike Vergouw

Maaike Vergouw – 
Information Systems Manager bij Yakult Europe B.V.

Inmiddels is Yakult ver gevorderd met de transitie naar een ‘Microsoft first and cloud first’ omgeving. “We zijn ‘early adaptors’ en staan altijd open voor nieuwe technische ontwikkelingen van vertrouwde partners, als dit toegevoegde waarde biedt voor de organisatie.” vertelt Maaike Vergouw, sinds 4 jaar IT-manager bij Yakult in Almere. “We zijn op dit moment in de laatste fase om onze complete kantoor automatisering over te brengen naar de cloud: Microsoft 365, Dynamics 365 FO, Azure en een volledige cloud gebaseerd netwerk van CATO inclusief netwerk security.” vertelt ze enthousiast. “Binnenkort zijn alle operationele kantoren in Europa serverloos en aangesloten op één Yakult netwerk in Europa. Een flinke besparing, niet alleen in kosten, maar ook om de werkdruk op de IT afdeling te verlagen.”

 

Veilige end-points

Naast de overstap naar de cloud, is samen met Lemontree ook het end-point beheer gemoderniseerd. Met Microsoft Endpoint Manager, Autopilot en Chocolatey blijven de endpoints up to date en veilig. Verder gebruikt Yakult Windows Defender ATP, om meer inzicht te hebben in cyber risico’s en beter bestand te zijn tegen aanvallen. “Door deze moderniseringsslag werken we preventiever en minder ad-hoc dan voorheen. We ervaren hierdoor minder problemen en kunnen veiliger werken.” vertelt Maaike.

 

Goede samenwerking

De overgang van een serveromgeving naar een volledige cloudomgeving is best een ingrijpend en complex traject. Toch spreekt Maaike van een soepele overgang: “Lemontree is opvallend anders dan veel andere partijen. Door standaardisatie, communicatie en goed voorwerk leveren ze een constante hoogwaardige kwaliteit. Ze zijn betrokken bij de architectuur, de endpoints, servers, netwerk en de regie van onze omgeving. Wat ontzettend fijn is, is dat Lemontree goed samenwerkt met gespecialiseerde partners op andere gebieden. Wij ervaren dat Lemontree altijd klaarstaat en dat we op ze kunnen bouwen. En dat geeft ons rust in de organisatie.”

 

Betrouwbaar en preventief

Het IT team van Yakult bestaat naast Maaike, die zelf ook regieverantwoordelijk is voor Microsoft Office 365 en Dynamics 365 FO, uit een werkplekbeheerder en een infrabeheerder/architect. “Voor Yakult is het belangrijk dat we vooruitstrevend werken op basis van overzicht, betrouwbaarheid en preventie. Zo kunnen we problemen voor blijven. Daarbij is een goede samenwerking, waarin we op onze partners kunnen bouwen, heel belangrijk. De rust die we daarmee creëren kunnen we gebruiken om de kwaliteit van IT te borgen en te blijven innoveren”.

 

Meer over Yakult

Bekijk de rijke geschiedenis van Yakult in deze video:

 

Ervaar het productieproces van Yakult in deze video:

 

 

Verzuimdata

Verzuimdata

Verzuimdata IT Simplivity

Als informatiehub van verschillende instanties moet IT van Verzuimdata het altijd doen.

 

Verzuimdata is de informatiehub tussen werkgevers en instanties die betrokken zijn bij ziekteverzuim, zoals UWV, verzekeraars en Arbodiensten. Het bedrijf is gespecialiseerd in datalogistiek en zorgt voor eenduidige, actuele en geverifieerde data tussen bedrijven en instanties die betrokken zijn bij verzuim. Daarmee is het bedrijf uit Ridderkerk de spin in het web in data-uitwisseling tussen een variëteit aan systemen van werkgevers en instanties. Door middel van (web)portals en koppelingen met ERP systemen brengt Verzuimdata dagelijks gegevens op het juiste moment op de juiste plek.

 

De oplossingen van Verzuimdata worden door veel organisaties gebruikt om op een eenvoudige manier ziekmeldingen van werknemers af te handelen. Na het ziekmelden van de medewerker in een applicatie worden de benodigde gegevens verzameld, gecontroleerd en naar de betreffende instanties gedistribueerd. Tegelijkertijd wordt Verzuimdata door vele instanties, zoals verzekeraars, ingezet om relevante persoonsgegevens bij werkgevers op te halen. Deze data zijn nodig om bijvoorbeeld premies te berekenen, de administratie goed te verwerken en verzuim bij te houden.

 

Informatietechnologie zeer belangrijk

Om de dienstverlening van Verzuimdata goed te kunnen garanderen naar alle betrokken partijen is IT een zeer belangrijk fundament. Veel processen zijn geautomatiseerd en omdat veel persoonlijke gegevens worden uitgewisseld, is een foutloze (ver)werking van deze informatie vereist. Daarnaast moet de infrastructuur goed beveiligd zijn om te voorkomen dat persoonsgegevens in handen van onbevoegden komen. Om die reden investeert Verzuimdata flink op het beveiligen van de omgeving en het testen van de beveiliging. Sinds 2019 ISAE 3402-2 gecertificeerd, wat betekent dat je aantoonbare maatregelen treft en doorvoert op het vlak van onder andere privacy, compliancy, governance en security. ISAE 3402 waarborgt dat aspecten als risicobeheersing, informatiebeveiliging, privacy, anti-fraude maatregelen en continuïteit effectief zijn.

 

We hebben gezamenlijk een mooie omgeving gebouwd die klaar is voor de strenge eisen van vandaag en morgen.

 

Erwin Hollaar Verzuimdata IT Simplivity

Erwin Hollaar, Manager IT bij Verzuimdata

Continuïteit van IT diensten

Naast een accurate en veilige omgeving moet de infrastructuur het altijd zonder verstoringen doen. We spreken met Erwin Hollaar, manager IT bij Verzuimdata: “In 2016 ben ik begonnen met de professionalisering van IT bij Verzuimdata. Daarvoor was ik als externe consultant betrokken bij het bedrijf, dat voor 2016 schuilging onder de vlag van RDC. Omdat IT een vernieuwingsslag nodig had, ben ik aangetrokken om de infrastructuur klaar te maken voor de toekomst. Eén van de eerste uitdagingen was om een uitwijkoplossing te realiseren, zodat het bedrijf bij calamiteiten gewoon door kan draaien. Tevens moest de omgeving gemoderniseerd worden om aan de zware klanteisen en wensen te voldoen.”

 

Hyperconverged met SimpliVity

Hiervoor koos Erwin al in 2016 als één van de eersten in Nederland voor SimpliVity. Een zogenaamde hyperconverged oplossing die in 2017 werd overgenomen door Hewlett Packard Enterprise. Deze oplossing heeft als eigenschap dat IT en beheer worden vereenvoudigd, de omgeving zich heel gemakkelijk laat aanpassen, zeer betrouwbaar is, back ups heel eenvoudig en consistent zijn en restores binnen enkele seconden uitgevoerd kunnen worden. Bovendien heeft HPE SimpliVity in veel gevallen een hele positieve businesscase ten opzichte van public cloudoplossingen en traditionele server storage infrastructuren.

 

“Bij mijn indiensttreding in 2016 had ik Simplivity al in beeld. We zijn toen gestart met deze oplossing op Lenovo systemen en hadden hiermee al een flinke professionaliseringsslag bereikt én uitwijk gerealiseerd. Na de overname van SimpliVity door Hewlett Packard Enterprise hebben we HPE SimpliVity apparatuur aangeschaft voor de productieomgeving en de Lenovo’s ingezet als test- en acceptatie omgeving. Door de jaren heen hebben we de omgeving uitgebreid en beschikken we nu over twee clusters van drie HPE SimpliVity units in Ridderkerk en drie in ons Tier4 datacenter in Eindhoven. Deze opstelling zorgt ervoor dat we heel flexibel zijn in resources en capaciteit en heel snel data heen en weer kunnen verplaatsen. Ook kunnen we heel snel data restoren mocht dit nodig zijn. Dit biedt ons heel veel mogelijkheden om snel en betrouwbaar in te spelen om de behoeften van onze klanten.” vertelt Erwin.

 

Verzuimdata en Lemontree

Erwin kijkt terug op een hele goede en leuke samenwerking met Lemontree. “Ik ben in contact gekomen met Lemontree na een leuk telefoongesprek met Cem. Op dat moment had ik niet concreet iets nodig, maar we spraken af ieder half jaar even contact te houden. Dat gebeurde op een hele leuke en natuurlijke manier. Toen ik de omgeving wilde uitbreiden hoefde ik dan ook niet lang na te denken wie ik zou bellen. Lemontree is in Nederland namelijk ook bekend als dé specialist op het gebied van HPE SimpliVity. Ik ben erg tevreden over de leuke en inspirerende gesprekken met Marcel en Chris van Lemontree. We leren van elkaar en delen ervaringen uit. We hebben gezamenlijk een mooie omgeving gebouwd die klaar is voor de strenge eisen van vandaag en morgen.” Aldus Hollaar.

 

Over Verzuimdata

Verzuimdata is een gespecialiseerde dienstverlener in het uitwisselen van verzuim- , loon- en werknemersgegevens tussen werkgevers, verzekeraars, arbodiensten en de overheid. Haar doel is om het gehele proces rondom deze gegevensuitwisseling zo eenvoudig mogelijk te maken. Verzuimdata biedt verschillende mogelijkheden om gegevens te registreren. De gegevens worden gecontroleerd op juistheid en volledigheid en, indien nodig, geoptimaliseerd, voordat deze naar de gewenste partij(en) worden doorgestuurd. Hierdoor kan het bedrijf uit Ridderkerk een 100% correcte, complete tijdige en veilige uitwisseling van de gegevens garanderen.

Naast de standaard dienstverlening levert Verzuimdata ook diverse oplossingen ter ondersteuning van de dagelijkse processen van verzekeraars, volmachten en/of intermediair. Deze oplossingen bestaan onder andere uit polis beheer, premie- en schadeberekening, schadelast beheersing, diverse dashboards en een digitale documentenkluis. Hierbij biedt Verzuimdata een werkgevers- en een verzekeraars portaal. Het is ook mogelijk bijpassende diensten af te nemen. Voorbeelden van deze dienstverlening zijn ervoor zorgen dat alle lonen bij klanten actueel zijn, het koppelen met personeelsinformatiesystemen van klanten en het ontzorgen van primaire processen. De diensten zijn ondersteunend aan klantprocessen zodat bedrijven zich nog meer kunnen concentreren op core-processen.

 

Lees ook het Verzuimdata interview met HPE.

Florence

Florence

Florence zorg ICT

Florence transformeert ICT op basis van visie op zorg: Leid het leven dat je lief is.

 

Florence heeft een duidelijke visie op zorg: mensen het leven te laten leiden dat hen lief is. Vanuit die visie is de zorginstelling, die 3300 medewerkers en 1300 vrijwilligers telt, anderhalf jaar geleden begonnen aan een grote ICT-transformatie. Deze heeft als doel betere kwaliteit en continuïteit van zorg te leveren en medewerkers efficiënter te kunnen laten werken door inzet van slimme (zorg)technologie. Hoewel de transformatie nog volop in gang is maken we de balans op van de tussentijdse resultaten.

ICT Masterplan

“Anderhalf jaar geleden hebben we, samen met Lemontree, een ICT-masterplan gemaakt waarin we onze visie op zorg geoperationaliseerd hebben naar een aantal grote ICT-infrastructurele projecten. In dit ICT-masterplan wordt niet alleen gekeken naar de techniek, maar staat ook de ‘waarom-vraag’ centraal. Randvoorwaardelijk is namelijk het beoogde positieve effect op de manier van werken voor de medewerkers. Alle innovatie moet bijdragen aan slimmer en efficiënter je werk kunnen doen. Het doel van de eerste fase was de continuïteit van zorg naar een hoger niveau te brengen. Daarvoor hebben we het bestaande datacenter ontmanteld en de overgang ingezet naar een nieuwe ICT-zorginfrastructuur in Microsoft Azure. Vervolgens hebben wij in de tweede fase als doel gesteld dat alle medewerkers volledig mobiel moeten kunnen werken om de juiste zorginformatie op het juiste moment beschikbaar te hebben.  Daarmee hebben wij afscheid genomen van de traditionele Citrix-werkplek en ontwikkelen wij samen met Lemontree een nieuw werkplekconcept gebaseerd op de Microsoft 365 portaalomgeving. “, vertelt Hans van Vliet, manager ICT bij Florence.

 

“Vier belangrijke stappen om de technische basis op orde te hebben en rust en structuur aan te brengen, waarmee we onze focus op regie, strategische doelen en de voorkant van ICT kunnen richten”.

 

 

Hans van Vliet

Hans van Vliet, manager ICT

“In het ICT-masterplan hebben we dus de basis gelegd voor de vertaling van ‘koude’ techniek naar ‘warme zorg’ en tegelijkertijd het technisch fundament gelegd om vanuit een betrouwbare ICT-zorginfrastructuur verder te kunnen bouwen aan de informatievoorziening. Vier belangrijke stappen zijn inmiddels gerealiseerd: het uitbesteden van het technisch ICT-beheer, het ontmantelen van het bestaande datacenter, het opzetten van de eerste proeftuinen voor de ontwikkeling van de Microsoft 365 portaalomgeving en het plan om de verouderde Citrix omgeving uit te kunnen faseren. Zo is de technische basis op orde, wat rust en structuur brengt, zodat we onze focus op regie, onze strategische doelen en onze cliënten en medewerkers kunnen richten” vertelt Hans.

 

Terugblik

Terugkijkend op de afgelopen anderhalf jaar is Hans erg tevreden over wat er al is bereikt. “We vinden het razendknap hoe in een redelijk kort tijdsbestek gemigreerd is naar Microsoft Azure en het datacenter is ontmanteld. Ons datacenter was best complex en we hebben deze samen met Lemontree zonder noemenswaardige verstoringen weten om te zetten naar een overzichtelijke en uitstekend te beheren omgeving in de cloud. We hebben aanzienlijk minder verstoringen en zijn niet meer afhankelijk van verouderde hardware. Daarnaast hebben we flinke stappen gemaakt op het vlak van informatiebeveiliging en risicobeheersing”, zegt Hans. “Naast de technische veranderingen is met name de gebruikersparticipatie en acceptatie heel belangrijk. Dus er niet alleen voor zorgen dat alles technisch goed werkt, maar ook goede communicatie en afstemming met de zorg over het moment waarop”.

 

Blik op de toekomst

Inmiddels is Florence druk bezig met de ICT-strategie voor 2022-2025. “Slim organiseren is een van de pijlers binnen onze strategie. Door Service Management processen samen met Lemontree te optimaliseren en medewerkers te betrekken bij onze dienstverlening, willen we Florence nog beter ondersteunen.  Zo gaan we, op basis van de wensen van onze medewerkers, samen met Lemontree de Microsoft 365 portaalomgeving blijven doorontwikkelen”.

 

Over Florence

Twintigduizend inwoners van de regio Haaglanden rekenen iedere dag op de zorgprofessionals van Florence. Juist als hun gezondheid hen in de steek laat. De zorg in Nederland is uitdagend, we worden met zijn allen steeds ouder. Als mensen ouder worden ontstaat behoefte aan ondersteuning. Florence is er voor hen. Om te helpen zo lang en zoveel mogelijk het leven te kunnen leiden dat hen lief is.

Steenbergen Transport

Steenbergen Transport

Steenbergen transport

 

Toekomstbestendige IT-omgeving bij transportreus Steenbergen Transport

Snelheid, beschikbaarheid en een hoge mate aan zelfstandig beheer. Dat waren de drie belangrijkste eisen waar de nieuwe IT-omgeving van Steenbergen Transport aan moest voldoen. Na een intensieve zoektocht naar een geschikte IT-partner, ging het internationale transportbedrijf in zee met Lemontree. Samen zochten ze naar een geschikte oplossing om de gestelde eisen in te vullen. Vooral de uitwijkmogelijkheid en snelheid van HPE SimpliVity bleken doorslaggevend. Steenbergen b.v. is een logistieke dienstverlener die gespecialiseerd is in de 24-uurs distributie van zendingen binnen de Benelux. Het transportbedrijf in Bodegraven, dat werd opgericht in 1907, is met meer dan 300 werknemers en zo’n 250 transporteenheden op de weg een grote speler in de (inter)nationale transportsector. Steenbergen b.v. is vooral actief in de automotive-, stukgoed- en palletdistributie, maar heeft ook verschillende opslaglocaties binnen de Benelux.

 

Tweeledig IT-probleem

Het internationale transportbedrijf kreeg te kampen met een tweeledig IT-probleem. Eerst en vooral was de IT-infrastructuur end of life en dus aan vervanging toe. Ten tweede werd de IaaS-oplossing van de vorige IT-partner stopgezet. Een soepele migratie naar Office365 met een koppeling naar Azure was een bijkomende, maar daarom niet minder belangrijke wens. “Er werd een onderzoek gestart naar de diverse mogelijkheden – IaaS, SaaS of eigen hardware – bij diverse IT-dienstverleners uit het eigen netwerk. Op aanraden van een leverancier klopten we ook aan bij Lemontree. Naast een bedrijfsbezoek met een presentatie van de oplossing, werden ook zaken als referenties en continuïteit gecontroleerd. Uiteindelijk kozen we voor Lemontree”, vertelt Stan van Lammeren, ICT-manager bij Steenbergen b.v.

Geen reguliere kantoortijden

De nieuwe omgeving moest voor Steenbergen b.v. aan een aantal belangrijke eisen voldoen. “We hebben een eigen IT-afdeling en voeren daarom graag een groot aantal IT-taken zelfstandig uit”, vertelt van Lammeren. “De nieuwe omgeving moest voor onze gebruikers minstens even snel zijn als voorheen.” Bij Steenbergen b.v. dienen de vrachtwagens bij het vertrek in de vroege ochtend namelijk over de juiste informatie te beschikken. Nog belangrijker is dat het inplannen van de routes de avond ervoor vlekkeloos verloopt. “Omdat kritische businessprocessen zich gedurende de gehele dag voordoen, is een hoge mate van beschikbaarheid gewenst. De omgeving moet dus ook betrouwbaar zijn”, voegt van Lammeren nog toe. “En bij calamiteiten is er behoefte aan een snel en testbaar uitwijkscenario”.

 

Omdat kritische businessprocessen zich gedurende de gehele dag voordoen, is een hoge mate van beschikbaarheid gewenst.Stan van Lammeren – ICT-manager bij Steenbergen b.v.

 

HPE SimpliVity

Na verschillende overlegrondes kozen Lemontree en Steenbergen b.v. samen voor HPE SimpliVity. “Dit was de meest geschikte oplossing voor het transportbedrijf”, vertelt Rob van Leeuwen, verantwoordelijk voor New Business Sales en Business Development bij Lemontree. “Vooral de uitwijkmogelijkheid van HPE SimpliVity was doorslaggevend voor Steenbergen b.v. Het bereidt bedrijven voor op noodherstel, via ingebouwde gegevensbescherming en een eenvoudig, geautomatiseerd herstelproces. Als er bijvoorbeeld brand uitbreekt, is het datacenter in maximaal twee uur tijd opnieuw actief op een externe locatie, met een minimaal dataverlies”, zegt van Leeuwen. “Een andere grote troef is vereenvoudiging. De IT-infrastructuur wordt overzichtelijk beheerd op één centrale plaats en gegevens worden in-line gecomprimeerd en gededupliceerd, wat minder opslagruimte vraagt”, voegt van Leeuwen nog toe.

HPE SimpliVity geeft minstens dezelfde snelheid aan onze eindgebruikers. Stan van Lammeren – ICT manager bij Steenbergen b.v.

 

Proof of concept

Voordien waren ze bij Steenbergen b.v. niet bekend met HPE SimpliVity. “Om er zeker van te zijn dat onze lokale systemen minstens even snel draaien met HPE SimpliVity, voerden we voor de effectieve aanschaf verschillende snelheidstesten uit”, zegt van Lammeren. “In overleg met Hewlett Packard Enterprise werd HPE SimpliVity kosteloos beschikbaar gesteld om de noodzakelijke testen uit te voeren. De deal hield in dat als de testen goed waren, de oplossing dan ook moest worden aangekocht. En zo geschiedde!”, vertelt van Leeuwen.

 

Expertise en proactief werken

Medio september vond het eerste bezoek van Steenbergen b.v. aan Lemontree plaats. Een achttal maanden later, op 29 mei 2020, werd de nieuwe infrastructuur in gebruik genomen. “De levering liep wat vertraging op door de coronapandemie. Daardoor werd het alsnog een race tegen de klok! Onze vorige IaaS-oplossing zou namelijk op 1 juni niet langer beschikbaar zijn”, vertelt van Lammeren. Vanaf de start van het project verloopt de samenwerking tussen Lemontree en Steenbergen b.v. goed. “We zien dat er korte lijnen zijn en dat er proactief wordt gewerkt. Niet alleen tijdens het project, maar ook na de oplevering en ingebruikname”, zegt van Lammeren. “We kunnen in de nieuwe omgeving een groot aantal IT-taken zelfstandig uitvoeren. Lemontree houdt naast het reguliere systeembeheer en -onderhoud ook de veiligheid in de gaten. En als er iets moet worden geïnstalleerd, wordt dit meteen uitgevoerd.” Verder was het persoonlijk contact voor Steenbergen b.v. een belangrijke factor om met Lemontree in zee te gaan. “We hebben de afspraak dat de juiste expert van Lemontree ons komt bezoeken op locatie. De ene keer is dat een infrastructuurspecialist, de andere keer een supportmedewerker”, vertelt van Lammeren. Zo worden medewerkers die met een probleem zitten, in levenden lijve bijgestaan. “Onze hoofdkantoren bevinden zich slechts een tiental kilometer van elkaar! Dat maakt de samenwerking net iets eenvoudiger én beter”, zegt van Leeuwen.

Secrid

Secrid

Secrid beschikt over centrale rekenkracht waarmee zelfs zware 3D tekenapplicaties vlekkeloos thuis werken

 

Wie kent ze niet: de handige en in het oog springende ‘portomonnees’ van Secrid? De briljante ‘card-protector’ met die handige knop, waarmee je pasjes omhoog schieten. Wat velen niet weten is dat achter dit merk een puur Nederlands bedrijf schuilgaat, dat veel zorg besteed aan kwaliteit, mensen en het milieu. Oprichters René en Marianne hebben hun achtergrond in mode en productontwerp gecombineerd. 20 jaar geleden al zagen zij dat de inhoud van onze broekzakken veranderde toen de eerste elektronische betaalsystemen in Nederland werden geïntroduceerd. In 1997, toen contant geld plaats maakte voor betaalkaarten, maakten zij de eerste wallet: de Secrid Bodycard. In 2009 werd de Cardprotector gelanceerd. Secrid is inmiddels vereerd met vele prijzen en een enorme groei van het aantal Secrid-fans. Vandaag de dag liggen de Secrid producten in meer dan 5.000 geselecteerde winkels wereldwijd.

 

 

 

Een betere wereld begint in je broekzak

 

Naast het zakelijke succesverhaal van Secrid, is er een minstens zo belangrijk verhaal als het gaat om sociaal ondernemen. In 2009 was de leerindustrie bijna verdwenen richting lagelonenlanden. Secrid bracht de productie van kleinlederwaren weer terug naar Nederland. Geproduceerd met heel veel passie en met aandacht voor mens en milieu. Door een revolutionair ander product en productieproces worden portemonnees weer in ons land geproduceerd. Efficiënter en schoner dan ooit tevoren, op een schaal die in Nederland niet eerder heeft plaatsgevonden. In nauwe samenwerking met 50 toeleveranciers: van het naaiatelier in Vlaardingen tot de sociale werkbedrijven in Leiden, Delft en Haarlem. Inmiddels heeft het kleine portemonneetje meer dan tweehonderd banen gecreëerd.

 

Naar krachtige en schaalbare IT

Mike Vos – IT Manager bij Secrid

 

Al die prachtige producten beginnen op de digitale tekentafel. In SolidWorks komen de producten digitaal tot leven in 3D. En daarvoor beschikte het bedrijf over verschillende Mac’s en Windows computers. “We wilden meer schaalbaarheid en meer rekenkracht. En een meer eenduidige benadering van IT” vertelt Mike Vos, IT manager bij Secrid. “Om de Windows gebruikers professioneler te ondersteunen en de omgeving meer naar een virtuele werkplek infrastructuur over te zetten hebben we Lemontree gevraagd om ons hierbij te assisteren. We wilden meer controle op de machines en een betere beheerbaarheid op de totale omgeving. Daarvoor zochten we naar een oplossing om van de verschillende Operating Systemen af te komen en niet meer zoveel peperdure computers te hoeven aanschaffen. Daarnaast is het voor ons heel belangrijk dat ons ‘Intellectual Property’ binnen het bedrijf blijft en niet letterlijk bij mensen thuis komt te liggen” vertelt Mike.

 

Van inventarisatie naar controle

 

En terwijl Mike de wensen en eisen van de gebruikers in kaart bracht, deed Lemontree een inventarisatie van de technische aspecten van de IT-omgeving. Op basis van de uitkomsten is de omgeving gemigreerd naar een Virtual Desktop Infrastructuur (VDI), waardoor veel voordelen zijn ontstaan voor Secrid. “Qua schaalbaarheid en rekenkracht hebben we nu veel meer capaciteit en we zijn af van het moeten beheren en supporten van Windows en Mac operating systemen. Iedereen werkt nu op een Mac en de applicaties en data worden vanaf onze centrale serveroplossing ontsloten. De ruim twintig personen die tekenen en daarvoor computers van meer dan vijfduizend Euro nodig hebben, kunnen nu geweldig uit de voeten met een Mac en twee schermen. We zijn dan ook erg blij met de oplossing en de manier waarop we die samen met Lemontree van idee tot realisatie hebben uitgevoerd” vertelt Vos. “En we zijn erg tevreden met de nieuwe policies, het beheer en de ondersteuning van onze mensen, waardoor iedereen goed en veilig met de IT-oplossingen kan werken”.

 

Thuiswerken, zelfs met zware tekenapplicatie

 

Voor de medewerkers binnen Secrid werkt de oplossing eenvoudig en naar volle tevredenheid. Ze kunnen vanuit de browser heel eenvoudig hun virtuele bureaublad lanceren en ervaren de snelheid en gebruikerservaring van hun ‘bekende computer’. En omdat deze oplossing weinig vergt van de computer zelf, kunnen ze op hun eigen device ook op volle snelheid hun werk verrichten. Mike: “Het grote voordeel van deze oplossing voor de gebruikers is dat ze nu ook thuis zware tekeningen kunnen maken, lezen en schalen. In eerste instantie stond thuiswerken niet als belangrijkste op ons wensen- en eisenlijstje, maar door COVID werd deze eis natuurlijk in één keer heel belangrijk. Ruim twintig mensen werken met tekeningen en daarnaast is het uiteraard voor alle medewerkers heel belangrijk dat ze veilig en onbelemmerd bij onze bedrijfsapplicaties kunnen. Gelukkig waren we in maart 2020 net klaar met de oplevering van VDI en hebben we enorm kunnen profiteren van het feit dat mensen nu ook thuis met deze zware applicaties aan de slag kunnen”.

 

Lees meer over dit prachtige Nederlandse merk en haar filosofie op https://secrid.com/nl-nl/.

Ambaflex

Ambaflex

AmbaFlex kiest voor schaalbare IT om enorme groei te faciliteren

AmbaFlex

guide, lsc, plastic, sv, totes

AmbaFlex is een Nederlandse parel in materiaaltransportsystemen op maat en heeft inmiddels over de gehele wereld bekendheid verworven. Het bedrijf dat in 1996 werd opgericht in Zwaag heeft inmiddels, naast de hoofdvestiging in Zwaag, verkoopkantoren in Singapore, Shanghai en Dallas en productievestigingen in Nederland, Roemenië, China en Amerika. AmbaFlex heeft internationaal naam gemaakt op het vlak van verticale spiraalvormige transportsystemen, die veelvuldig worden toegepast bij e-commerce en logistieke bedrijven, de verpakkingsindustrie, botteling bedrijven en in de printwereld.

 

John Vlasveld, directeur bedrijfsvoering AmbaFlex

Sinds 2017 werken AmbaFlex en Lemontree samen om schaalbaar de IT-infrastructuur, werkplekken en het IT-beheer te faciliteren die het bedrijf nodig heeft om kwaliteit en groei te managen. “Onze wereldwijde expansie vraagt om een schaalbare IT infrastructuur en een veilige en betrouwbare werkomgeving” vertelt John Vlasveld, directeur bedrijfsvoering bij AmbaFlex. “Om aan deze belangrijke aspecten te voldoen waren we op zoek naar een IT-partner die onze business begrijpt en ons kan helpen de professionaliseringsslag te maken die past bij ons groeimodel. Deze partner vonden we na een uitgebreid selectieproces in 2017 in Lemontree. Samen met hen hebben we de reis gemaakt van onze ‘on-premise’ IT infrastructuur met Remote Desktop naar een schaalbare en zeer hoog beschikbare hybride cloud omgeving op basis van VDI.” Een ingrijpende en geavanceerde transitie die nodig was omdat de omgeving tegen het plafond van mogelijkheden en prestaties liep. “Uiteraard is in zo’n complex traject niet altijd alles feilloos gegaan, maar we hebben als partners in wederzijds vertrouwen en met de juiste dialoog succesvol naar het einddoel gewerkt. Daarbij is de continuïteit van onze bedrijfsprocessen nooit onderbroken” vertelt John. “Sinds de start van de samenwerking zijn we gegroeid van zo’n 150 IT gebruikers naar meer dan 300 nu. Dat is meer dan een verdubbeling in amper vijf jaar. Lemontree heeft een hoge standaard in professionaliteit en klanttevredenheid. Door de consistente organisatie kunnen we al jaren samenwerken met dezelfde contactpersonen. Hierdoor kennen de mensen van Lemontree onze organisatie, de IT omgeving en de medewerkers als geen ander, waardoor zij heel snel kunnen schakelen. Samen met Lemontree hebben we een IT omgeving weten te realiseren die beter en kostenefficiënter te beheren is. Daarbij doet Lemontree het technisch beheer en werken ze nauw samen met onze mensen op de servicedesk.”

 

Internationaal en schaalbaar

Om internationaal, schaalbaar en veilig IT te faciliteren maakt AmbaFlex gebruik van VDI, een centrale oplossing waarbij medewerkers een virtuele computer krijgen toegewezen op de server. Hiervoor is een hoogbeschikbare hyperconverged infrastructuur ingericht in verschillende datacenters aangevuld met diensten uit de cloud. “We werkten met een lokaal ingericht ERP en CRM. Inmiddels hebben we ons CRM naar de cloud gemigreerd in de vorm van Microsoft Dynamics” vertelt Vlasveld. AmbaFlex beschikt over een zeer betrouwbare datacenteroplossing met HPE SimpliVity, waarbij alles dubbel is uitgevoerd om uitval te voorkomen. Daarbij wordt gebruik gemaakt van dedicated verbindingen om de kantoren in het buitenland veilig en betrouwbaar toegang te geven tot informatiebronnen. Om lokaal en internationaal goed te kunnen samenwerken en communiceren zijn er Zoom-rooms ingericht en is Zoom ingericht als centraal communicatieplatform. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan het integreren en koppelen van verschillende applicaties via een ESB (Enterprise Service Bus) om informatie nog beter beschikbaar te maken. Daarbij is een ExpressRoute gateway verbinding opgeleverd en ingericht om het Datacenter en de Microsoft Azure Cloud fysiek te verbinden, zodat een echt ”hybride” omgeving ontstaat met als doel security, schaalbaarheid van capaciteit, flexibiliteit en de performance van integraties te verbeteren.

“we hebben als partners in wederzijds vertrouwen en met de juiste dialoog succesvol naar het einddoel gewerkt. Daarbij is de continuïteit van onze bedrijfsprocessen nooit onderbroken”

 

CAD vanuit VDI

Heel bijzonder is ook de CAD omgeving van AmbaFlex die via VDI beschikbaar wordt gesteld aan de AutoCAD gebruikers in Roemenië, Amerika, China en ook in Nederland. Hiermee worden investeringen in zware computers voorkomen en kan deze functionaliteit centraal beschikbaar worden gesteld vanuit Nederland via VDI. Het ‘single source’ werken wordt daarmee gegarandeerd. “We hebben eerst een Proof of Concept gedaan met de garantie dat als het niet zou werken of de snelheid onvoldoende zou zijn, we de hardware kosteloos konden retourneren. We wilde eerst zien en dan pas geloven waarbij we alle gebruikers hebben betrokken. Maar iedereen was erg onder de indruk van de performance en het gemak, dus daar zijn we erg blij mee. Je wilt natuurlijk geen vertraging ervaren tijdens het maken of werken aan complexe CAD bestanden wat direct ten koste gaat van de productiviteit.”

 

Over AmbaFlex

Het in West-Friesland gevestigde AmbaFlex is wereldwijd marktleider op het gebied van op maat gemaakte materiaal-transportsystemen. Deze systemen zijn gebaseerd op AmbaFlex unieke spiraaltechnologie en zijn breed toepasbaar in een groot aantal markten. Denk hierbij o.a. aan de voedsel, drankindustrie en de e-commerce. De producten worden veelal gebruikt voor het verticale transport, accumulatie of opslag van diverse soorten producten. AmbaFlex is actief vanuit verkoopkantoren in Zwaag (hoofdkantoor), Japan, Singapore, Shanghai en Dallas en heeft in diverse landen eigen vertegenwoordiging zoals bijvoorbeeld India en Australië en met eigen productievestigingen in Nederland, Roemenië, China en Amerika.

 

Wereldwijd innovatief

AmbaFlex is een onafhankelijk mondiaal bedrijf dat het SpiralVeyor-systeem in eigen beheer heeft ontwikkeld en ook de productie en het onderhoud veelal voor haar rekening neemt. Zo is de klant altijd verzekerd van de meest rendabele oplossing die beschikbaar is.
Inmiddels stellen gebruikers over de hele wereld het kwaliteitsniveau en AmbaFlex beproefde ervaring op prijs. Om deze voortrekkersrol te kunnen blijven vervullen, investeert het bedrijf uit Zwaag voortdurend in productinnovatie en ontwikkeling van functionele oplossingen, in nauwe samenwerking met haar klanten.
Dankzij het wereldwijde ondersteuningsnetwerk en professionele samenwerkingsmethodes, kan AmbaFlex een langere effectieve bedrijfstijd garanderen. AmbaFlex geeft er de voorkeur aan om met klanten samen te werken op basis van wederzijds respect en een voortdurende dialoog. Met zeer deskundig en ervaren personeel is AmbaFlex in staat voor iedere klant die zoekt naar verticaal transport, tijdelijke opslag en accumulatie oplossingen uit te werken!