Steenbergen Transport

Steenbergen Transport

Steenbergen transport

 

Toekomstbestendige IT-omgeving bij transportreus Steenbergen Transport

Snelheid, beschikbaarheid en een hoge mate aan zelfstandig beheer. Dat waren de drie belangrijkste eisen waar de nieuwe IT-omgeving van Steenbergen Transport aan moest voldoen. Na een intensieve zoektocht naar een geschikte IT-partner, ging het internationale transportbedrijf in zee met Lemontree. Samen zochten ze naar een geschikte oplossing om de gestelde eisen in te vullen. Vooral de uitwijkmogelijkheid en snelheid van HPE SimpliVity bleken doorslaggevend. Steenbergen b.v. is een logistieke dienstverlener die gespecialiseerd is in de 24-uurs distributie van zendingen binnen de Benelux. Het transportbedrijf in Bodegraven, dat werd opgericht in 1907, is met meer dan 300 werknemers en zo’n 250 transporteenheden op de weg een grote speler in de (inter)nationale transportsector. Steenbergen b.v. is vooral actief in de automotive-, stukgoed- en palletdistributie, maar heeft ook verschillende opslaglocaties binnen de Benelux.

 

Tweeledig IT-probleem.

Het internationale transportbedrijf kreeg te kampen met een tweeledig IT-probleem. Eerst en vooral was de IT-infrastructuur end of life en dus aan vervanging toe. Ten tweede werd de IaaS-oplossing van de vorige IT-partner stopgezet. Een soepele migratie naar Office365 met een koppeling naar Azure was een bijkomende, maar daarom niet minder belangrijke wens. “Er werd een onderzoek gestart naar de diverse mogelijkheden – IaaS, SaaS of eigen hardware – bij diverse IT-dienstverleners uit het eigen netwerk. Op aanraden van een leverancier klopten we ook aan bij Lemontree. Naast een bedrijfsbezoek met een presentatie van de oplossing, werden ook zaken als referenties en continuïteit gecontroleerd. Uiteindelijk kozen we voor Lemontree”, vertelt Stan van Lammeren, ICT-manager bij Steenbergen b.v.

Geen reguliere kantoortijden

De nieuwe omgeving moest voor Steenbergen b.v. aan een aantal belangrijke eisen voldoen. “We hebben een eigen IT-afdeling en voeren daarom graag een groot aantal IT-taken zelfstandig uit”, vertelt van Lammeren. “De nieuwe omgeving moest voor onze gebruikers minstens even snel zijn als voorheen.” Bij Steenbergen b.v. dienen de vrachtwagens bij het vertrek in de vroege ochtend namelijk over de juiste informatie te beschikken. Nog belangrijker is dat het inplannen van de routes de avond ervoor vlekkeloos verloopt. “Omdat kritische businessprocessen zich gedurende de gehele dag voordoen, is een hoge mate van beschikbaarheid gewenst. De omgeving moet dus ook betrouwbaar zijn”, voegt van Lammeren nog toe. “En bij calamiteiten is er behoefte aan een snel en testbaar uitwijkscenario”.

 

Omdat kritische businessprocessen zich gedurende de gehele dag voordoen, is een hoge mate van beschikbaarheid gewenst.Stan van Lammeren – ICT-manager bij Steenbergen b.v.

 

HPE SimpliVity

Na verschillende overlegrondes kozen Lemontree en Steenbergen b.v. samen voor HPE SimpliVity. “Dit was de meest geschikte oplossing voor het transportbedrijf”, vertelt Rob van Leeuwen, verantwoordelijk voor New Business Sales en Business Development bij Lemontree. “Vooral de uitwijkmogelijkheid van HPE SimpliVity was doorslaggevend voor Steenbergen b.v. Het bereidt bedrijven voor op noodherstel, via ingebouwde gegevensbescherming en een eenvoudig, geautomatiseerd herstelproces. Als er bijvoorbeeld brand uitbreekt, is het datacenter in maximaal twee uur tijd opnieuw actief op een externe locatie, met een minimaal dataverlies”, zegt van Leeuwen. “Een andere grote troef is vereenvoudiging. De IT-infrastructuur wordt overzichtelijk beheerd op één centrale plaats en gegevens worden in-line gecomprimeerd en gededupliceerd, wat minder opslagruimte vraagt”, voegt van Leeuwen nog toe.

HPE SimpliVity geeft minstens dezelfde snelheid aan onze eindgebruikers. Stan van Lammeren – ICT manager bij Steenbergen b.v.

 

Proof of concept

Voordien waren ze bij Steenbergen b.v. niet bekend met HPE SimpliVity. “Om er zeker van te zijn dat onze lokale systemen minstens even snel draaien met HPE SimpliVity, voerden we voor de effectieve aanschaf verschillende snelheidstesten uit”, zegt van Lammeren. “In overleg met Hewlett Packard Enterprise werd HPE SimpliVity kosteloos beschikbaar gesteld om de noodzakelijke testen uit te voeren. De deal hield in dat als de testen goed waren, de oplossing dan ook moest worden aangekocht. En zo geschiedde!”, vertelt van Leeuwen.

 

Expertise en proactief werken

Medio september vond het eerste bezoek van Steenbergen b.v. aan Lemontree plaats. Een achttal maanden later, op 29 mei 2020, werd de nieuwe infrastructuur in gebruik genomen. “De levering liep wat vertraging op door de coronapandemie. Daardoor werd het alsnog een race tegen de klok! Onze vorige IaaS-oplossing zou namelijk op 1 juni niet langer beschikbaar zijn”, vertelt van Lammeren. Vanaf de start van het project verloopt de samenwerking tussen Lemontree en Steenbergen b.v. goed. “We zien dat er korte lijnen zijn en dat er proactief wordt gewerkt. Niet alleen tijdens het project, maar ook na de oplevering en ingebruikname”, zegt van Lammeren. “We kunnen in de nieuwe omgeving een groot aantal IT-taken zelfstandig uitvoeren. Lemontree houdt naast het reguliere systeembeheer en -onderhoud ook de veiligheid in de gaten. En als er iets moet worden geïnstalleerd, wordt dit meteen uitgevoerd.” Verder was het persoonlijk contact voor Steenbergen b.v. een belangrijke factor om met Lemontree in zee te gaan. “We hebben de afspraak dat de juiste expert van Lemontree ons komt bezoeken op locatie. De ene keer is dat een infrastructuurspecialist, de andere keer een supportmedewerker”, vertelt van Lammeren. Zo worden medewerkers die met een probleem zitten, in levenden lijve bijgestaan. “Onze hoofdkantoren bevinden zich slechts een tiental kilometer van elkaar! Dat maakt de samenwerking net iets eenvoudiger én beter”, zegt van Leeuwen.

Secrid

Secrid

Secrid beschikt over centrale rekenkracht waarmee zelfs zware 3D tekenapplicaties vlekkeloos thuis werken

 

Wie kent ze niet: de handige en in het oog springende ‘portomonnees’ van Secrid? De briljante ‘card-protector’ met die handige knop, waarmee je pasjes omhoog schieten. Wat velen niet weten is dat achter dit merk een puur Nederlands bedrijf schuilgaat, dat veel zorg besteed aan kwaliteit, mensen en het milieu. Oprichters René en Marianne hebben hun achtergrond in mode en productontwerp gecombineerd. 20 jaar geleden al zagen zij dat de inhoud van onze broekzakken veranderde toen de eerste elektronische betaalsystemen in Nederland werden geïntroduceerd. In 1997, toen contant geld plaats maakte voor betaalkaarten, maakten zij de eerste wallet: de Secrid Bodycard. In 2009 werd de Cardprotector gelanceerd. Secrid is inmiddels vereerd met vele prijzen en een enorme groei van het aantal Secrid-fans. Vandaag de dag liggen de Secrid producten in meer dan 5.000 geselecteerde winkels wereldwijd.

 

 

Een betere wereld begint in je broekzak

 

Naast het zakelijke succesverhaal van Secrid, is er een minstens zo belangrijk verhaal als het gaat om sociaal ondernemen. In 2009 was de leerindustrie bijna verdwenen richting lagelonenlanden. Secrid bracht de productie van kleinlederwaren weer terug naar Nederland. Geproduceerd met heel veel passie en met aandacht voor mens en milieu. Door een revolutionair ander product en productieproces worden portemonnees weer in ons land geproduceerd. Efficiënter en schoner dan ooit tevoren, op een schaal die in Nederland niet eerder heeft plaatsgevonden. In nauwe samenwerking met 50 toeleveranciers: van het naaiatelier in Vlaardingen tot de sociale werkbedrijven in Leiden, Delft en Haarlem. Inmiddels heeft het kleine portemonneetje meer dan tweehonderd banen gecreëerd.

 

Naar krachtige en schaalbare IT

Mike Vos – IT Manager bij Secrid

 

Al die prachtige producten beginnen op de digitale tekentafel. In SolidWorks komen de producten digitaal tot leven in 3D. En daarvoor beschikte het bedrijf over verschillende Mac’s en Windows computers. “We wilden meer schaalbaarheid en meer rekenkracht. En een meer eenduidige benadering van IT” vertelt Mike Vos, IT manager bij Secrid. “Om de Windows gebruikers professioneler te ondersteunen en de omgeving meer naar een virtuele werkplek infrastructuur over te zetten hebben we Lemontree gevraagd om ons hierbij te assisteren. We wilden meer controle op de machines en een betere beheerbaarheid op de totale omgeving. Daarvoor zochten we naar een oplossing om van de verschillende Operating Systemen af te komen en niet meer zoveel peperdure computers te hoeven aanschaffen. Daarnaast is het voor ons heel belangrijk dat ons ‘Intellectual Property’ binnen het bedrijf blijft en niet letterlijk bij mensen thuis komt te liggen” vertelt Mike.

 

Van inventarisatie naar controle

 

En terwijl Mike de wensen en eisen van de gebruikers in kaart bracht, deed Lemontree een inventarisatie van de technische aspecten van de IT-omgeving. Op basis van de uitkomsten is de omgeving gemigreerd naar een Virtual Desktop Infrastructuur (VDI), waardoor veel voordelen zijn ontstaan voor Secrid. “Qua schaalbaarheid en rekenkracht hebben we nu veel meer capaciteit en we zijn af van het moeten beheren en supporten van Windows en Mac operating systemen. Iedereen werkt nu op een Mac en de applicaties en data worden vanaf onze centrale serveroplossing ontsloten. De ruim twintig personen die tekenen en daarvoor computers van meer dan vijfduizend Euro nodig hebben, kunnen nu geweldig uit de voeten met een Mac en twee schermen. We zijn dan ook erg blij met de oplossing en de manier waarop we die samen met Lemontree van idee tot realisatie hebben uitgevoerd” vertelt Vos. “En we zijn erg tevreden met de nieuwe policies, het beheer en de ondersteuning van onze mensen, waardoor iedereen goed en veilig met de IT-oplossingen kan werken”.

Thuiswerken, zelfs met zware tekenapplicatie

 

Voor de medewerkers binnen Secrid werkt de oplossing eenvoudig en naar volle tevredenheid. Ze kunnen vanuit de browser heel eenvoudig hun virtuele bureaublad lanceren en ervaren de snelheid en gebruikerservaring van hun ‘bekende computer’. En omdat deze oplossing weinig vergt van de computer zelf, kunnen ze op hun eigen device ook op volle snelheid hun werk verrichten. Mike: “Het grote voordeel van deze oplossing voor de gebruikers is dat ze nu ook thuis zware tekeningen kunnen maken, lezen en schalen. In eerste instantie stond thuiswerken niet als belangrijkste op ons wensen- en eisenlijstje, maar door COVID werd deze eis natuurlijk in één keer heel belangrijk. Ruim twintig mensen werken met tekeningen en daarnaast is het uiteraard voor alle medewerkers heel belangrijk dat ze veilig en onbelemmerd bij onze bedrijfsapplicaties kunnen. Gelukkig waren we in maart 2020 net klaar met de oplevering van VDI en hebben we enorm kunnen profiteren van het feit dat mensen nu ook thuis met deze zware applicaties aan de slag kunnen”.

Lees meer over dit prachtige Nederlandse merk en haar filosofie op https://secrid.com/nl-nl/.

Ambaflex

Ambaflex

AmbaFlex kiest voor schaalbare IT om enorme groei te faciliteren

AmbaFlex is een Nederlandse parel in materiaaltransportsystemen op maat en heeft inmiddels over de gehele wereld bekendheid verworven. Het bedrijf dat in 1996 werd opgericht in Zwaag heeft inmiddels, naast de hoofdvestiging in Zwaag, verkoopkantoren in Singapore, Shanghai en Dallas en productievestigingen in Nederland, Roemenië, China en Amerika. AmbaFlex heeft internationaal naam gemaakt op het vlak van verticale spiraalvormige transportsystemen, die veelvuldig worden toegepast bij e-commerce en logistieke bedrijven, de verpakkingsindustrie, botteling bedrijven en in de printwereld.

 

John Vlasveld, directeur bedrijfsvoering AmbaFlex

Sinds 2017 werken AmbaFlex en Lemontree samen om schaalbaar de IT-infrastructuur, werkplekken en het IT-beheer te faciliteren die het bedrijf nodig heeft om kwaliteit en groei te managen. “Onze wereldwijde expansie vraagt om een schaalbare IT infrastructuur en een veilige en betrouwbare werkomgeving” vertelt John Vlasveld, directeur bedrijfsvoering bij AmbaFlex. “Om aan deze belangrijke aspecten te voldoen waren we op zoek naar een IT-partner die onze business begrijpt en ons kan helpen de professionaliseringsslag te maken die past bij ons groeimodel. Deze partner vonden we na een uitgebreid selectieproces in 2017 in Lemontree. Samen met hen hebben we de reis gemaakt van onze ‘on-premise’ IT infrastructuur met Remote Desktop naar een schaalbare en zeer hoog beschikbare hybride cloud omgeving op basis van VDI.” Een ingrijpende en geavanceerde transitie die nodig was omdat de omgeving tegen het plafond van mogelijkheden en prestaties liep. “Uiteraard is in zo’n complex traject niet altijd alles feilloos gegaan, maar we hebben als partners in wederzijds vertrouwen en met de juiste dialoog succesvol naar het einddoel gewerkt. Daarbij is de continuïteit van onze bedrijfsprocessen nooit onderbroken” vertelt John. “Sinds de start van de samenwerking zijn we gegroeid van zo’n 150 IT gebruikers naar meer dan 300 nu. Dat is meer dan een verdubbeling in amper vijf jaar. Lemontree heeft een hoge standaard in professionaliteit en klanttevredenheid. Door de consistente organisatie kunnen we al jaren samenwerken met dezelfde contactpersonen. Hierdoor kennen de mensen van Lemontree onze organisatie, de IT omgeving en de medewerkers als geen ander, waardoor zij heel snel kunnen schakelen. Samen met Lemontree hebben we een IT omgeving weten te realiseren die beter en kostenefficiënter te beheren is. Daarbij doet Lemontree het technisch beheer en werken ze nauw samen met onze mensen op de servicedesk.”

 

Internationaal en schaalbaar

Om internationaal, schaalbaar en veilig IT te faciliteren maakt AmbaFlex gebruik van VDI, een centrale oplossing waarbij medewerkers een virtuele computer krijgen toegewezen op de server. Hiervoor is een hoogbeschikbare hyperconverged infrastructuur ingericht in verschillende datacenters aangevuld met diensten uit de cloud. “We werkten met een lokaal ingericht ERP en CRM. Inmiddels hebben we ons CRM naar de cloud gemigreerd in de vorm van Microsoft Dynamics” vertelt Vlasveld. AmbaFlex beschikt over een zeer betrouwbare datacenteroplossing met HPE SimpliVity, waarbij alles dubbel is uitgevoerd om uitval te voorkomen. Daarbij wordt gebruik gemaakt van dedicated verbindingen om de kantoren in het buitenland veilig en betrouwbaar toegang te geven tot informatiebronnen. Om lokaal en internationaal goed te kunnen samenwerken en communiceren zijn er Zoom-rooms ingericht en is Zoom ingericht als centraal communicatieplatform. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan het integreren en koppelen van verschillende applicaties via een ESB (Enterprise Service Bus) om informatie nog beter beschikbaar te maken. Daarbij is een ExpressRoute gateway verbinding opgeleverd en ingericht om het Datacenter en de Microsoft Azure Cloud fysiek te verbinden, zodat een echt ”hybride” omgeving ontstaat met als doel security, schaalbaarheid van capaciteit, flexibiliteit en de performance van integraties te verbeteren.

“we hebben als partners in wederzijds vertrouwen en met de juiste dialoog succesvol naar het einddoel gewerkt. Daarbij is de continuïteit van onze bedrijfsprocessen nooit onderbroken”

 

CAD vanuit VDI

Heel bijzonder is ook de CAD omgeving van AmbaFlex die via VDI beschikbaar wordt gesteld aan de AutoCAD gebruikers in Roemenië, Amerika, China en ook in Nederland. Hiermee worden investeringen in zware computers voorkomen en kan deze functionaliteit centraal beschikbaar worden gesteld vanuit Nederland via VDI. Het ‘single source’ werken wordt daarmee gegarandeerd. “We hebben eerst een Proof of Concept gedaan met de garantie dat als het niet zou werken of de snelheid onvoldoende zou zijn, we de hardware kosteloos konden retourneren. We wilde eerst zien en dan pas geloven waarbij we alle gebruikers hebben betrokken. Maar iedereen was erg onder de indruk van de performance en het gemak, dus daar zijn we erg blij mee. Je wilt natuurlijk geen vertraging ervaren tijdens het maken of werken aan complexe CAD bestanden wat direct ten koste gaat van de productiviteit.”

 

Over AmbaFlex

Het in West-Friesland gevestigde AmbaFlex is wereldwijd marktleider op het gebied van op maat gemaakte materiaal-transportsystemen. Deze systemen zijn gebaseerd op AmbaFlex unieke spiraaltechnologie en zijn breed toepasbaar in een groot aantal markten. Denk hierbij o.a. aan de voedsel, drankindustrie en de e-commerce. De producten worden veelal gebruikt voor het verticale transport, accumulatie of opslag van diverse soorten producten. AmbaFlex is actief vanuit verkoopkantoren in Zwaag (hoofdkantoor), Japan, Singapore, Shanghai en Dallas en heeft in diverse landen eigen vertegenwoordiging zoals bijvoorbeeld India en Australië en met eigen productievestigingen in Nederland, Roemenië, China en Amerika.

 

Wereldwijd innovatief

AmbaFlex is een onafhankelijk mondiaal bedrijf dat het SpiralVeyor-systeem in eigen beheer heeft ontwikkeld en ook de productie en het onderhoud veelal voor haar rekening neemt. Zo is de klant altijd verzekerd van de meest rendabele oplossing die beschikbaar is.
Inmiddels stellen gebruikers over de hele wereld het kwaliteitsniveau en AmbaFlex beproefde ervaring op prijs. Om deze voortrekkersrol te kunnen blijven vervullen, investeert het bedrijf uit Zwaag voortdurend in productinnovatie en ontwikkeling van functionele oplossingen, in nauwe samenwerking met haar klanten.
Dankzij het wereldwijde ondersteuningsnetwerk en professionele samenwerkingsmethodes, kan AmbaFlex een langere effectieve bedrijfstijd garanderen. AmbaFlex geeft er de voorkeur aan om met klanten samen te werken op basis van wederzijds respect en een voortdurende dialoog. Met zeer deskundig en ervaren personeel is AmbaFlex in staat voor iedere klant die zoekt naar verticaal transport, tijdelijke opslag en accumulatie oplossingen uit te werken!

Florence

Florence

Over Florence

Florence biedt vele vormen van zorg, advies en ondersteuning. Dat doen wij thuis. In onze woonzorgcentra. En in onze expertisecentra. Dichtbij. Voor alle inwoners van Delft, Den Haag, Leiden, Leidschendam-Voorburg, Rijswijk, Voorschoten en Wassenaar. Zo ondersteunen wij iedereen bij het leven kunnen blijven leiden dat hen lief is.

Steenbergen Transport

Steenbergen Transport

Over Steenbergen Transport

Steenbergen b.v. is een logistiek dienstverlener, gespecialiseerd in de 24-uurs distributie van zendingen binnen de Benelux en Europa. Sinds de oprichting in 1907 te Bodegraven, is Steenbergen b.v. uitgegroeid tot een grote speler in de (inter)nationale transportsector met meer dan 300 actieve werknemers en dagelijks circa 250 transporteenheden op de weg. Deze transporteenheden worden door de eigen volledig gecertificeerde garage altijd in uitstekende staat gehouden. De werknemers en transporteenheden bevinden zich verspreid over vijf strategisch geplaatste depots door Nederland en België, waardoor Steenbergen b.v. altijd een snelle levering van uw goederen kan garanderen. Steenbergen b.v. kan bouwen op een ervaring van meer dan 100 jaar, waardoor onze medewerkers altijd pro-actief met u meedenken en een passende oplossing bieden voor al uw logistieke problemen.

Als familiebedrijf kenmerkt Steenbergen b.v. zich door eigen materieel en eigen mensen in vaste dienst, waarbij dienstverbanden van 40 jaar of meer geen uitzondering zijn. Deze beleidsvoering heeft tot gevolg dat alle medewerkers volgens de ‘Steenbergen werkwijze’ werken en er een heldere en efficiënte samenwerking is tussen de verschillende vestigingen. Deze eenduidige werkwijze heeft voor u als bijkomend voordeel dat u door alle medewerkers, ongeacht de vestiging, op dezelfde manier geholpen wordt.

Bejo zaden

Bejo zaden

Over Bejo zaden

Samen met onze klanten en partners in de keten delen we kennis, onderzoeken we actief kansen in de markt en verkennen we innovatieve technologieën. Daarbij blijven we dicht bij de natuur en ontwikkelen we de beste groenterassen zodat telers wereldwijd gezonde en smakelijke groenten kunnen oogsten waar consumenten van genieten. Nu en over 50 jaar.

 

BEJO, VEREDELAAR VAN GROENTEZADEN VOOR DE PROFESSIONELE TELER

Bejo is toonaangevend in veredeling, productie en verkoop van groentezaden met vestigingen in meer dan 30 landen. Een internationaal familiebedrijf met 1.900 toegewijde medewerkers die werken aan groenterassen van nu en de toekomst. Onze groei is organisch verlopen en gaat door. Die expansie is altijd een samenspel van telers, dealers, ketenpartners en medewerkers. Allen hebben de vrijheid om op hun lokale markt het beste uit onze producten te halen.

SAMEN VOOR DE LANGE TERMIJN

We gaan voor lange termijn-relaties met onze klanten, niet voor de snelle winst. Onze vertegenwoordigers staan met beide benen op de grond, dicht bij de telers. Daarbij is er oprechte interesse in elkaar. Mede door die sterke band met de praktijk, kunnen we onze telers beter ondersteunen en adviseren voor een optimaal en duurzamer teeltresultaat.

We leren zelf ook elke dag van de praktijk. We willen weten wat er gebeurt op het veld en wat er speelt in de markt en bij de consument. Die kennis en ervaring zetten we in bij het ontwikkelen van nieuwe rassen en de productie van zaden met nog betere eigenschappen voor teler en de keten.

Secrid

Secrid wallets

Over Secrid

De Cardprotector is gelanceerd in 2009, maar onze Secrid-reis begon meer dan een decennium eerder. In de jaren 90 hadden wij ons eigen ontwerpbureau genaamd Spirid. We merkten destijds dat de inhoud van onze broekzakken veranderde toen de eerste elektronische betaalsystemen in Nederland werden geïntroduceerd. In 1997, toen contant geld plaats maakte voor betaalkaarten, maakten wij onze eerste wallet: de Secrid Bodycard.

Image of Marianne & René
We wonnen onze eerste ontwerpwedstrijd op Habitat in 1986.

Ontwerpwerk voor klanten zoals ING, Maxi Cosi en Quooker bleef onze professionele focus, maar Secrid bleef altijd in ons achterhoofd: we merkten dat er wederom verandering kwam in de broekzak. De wereld kwam binnen handbereik dankzij de komst van smartphones en persoonlijke documenten krompen tot creditcardformaat. We droegen minder met ons mee, maar wat we bij ons hadden, was waardevoller dan ooit.

De financiële crisis trof Europa in 2008 en we kregen geen opdrachten meer van onze klanten. Met 25 jaar ervaring aan samen werken en wonen, voelden we dat dit het moment was om onze droom te volgen: het bouwen van ons eigen merk met de visie om mensen anders te doen kijken naar de inhoud van hun broekzak. Op dat moment veranderde Secrid van bij- naar hoofdzaak.

Image of award winning cardprotector
De eerste versie van de Cardprotector heeft in 2010 de Red Dot Design Award gewonnen. In dit jaar introduceerden wij ook onze lijn van leren wallets. Twee jaar later wonnen wij met onze Miniwallet de European Aluminium Award.

Sinds het begin van de Secrid-reis 20 jaar geleden, zijn wij onze achtergronden in mode en productontwerp blijven combineren om pocket-sized producten te maken; gewoon hier in Nederland. We zijn vereerd met de prijzen die we hebben gewonnen en misschien nog wel meer door de groei van het aantal Secrid-fans de afgelopen jaren. Vandaag de dag liggen onze producten in meer dan 5.000 geselecteerde winkels wereldwijd. Samen met onze drie kinderen en bijna 100 collega’s werken wij in een gerenoveerd industrieel pakhuis: één groot familiehuis dat dient als creatief centrum voor nieuwe pocket-sized producten en diensten.

Brink

Brink

Megasnelle datasynchronisatie en ultieme uptime voor Brink

Dat een bloeiend bedrijf een goed functionerende IT-omgeving nodig heeft, weet ook Brink. Dankzij de hulp van Lemontree kan de dienstverlener en softwareontwikkelaar zich weer volledig focussen op zijn hoofdactiviteit: het geven van advies aan en ontwikkelen van software voor bedrijven in de bouw, infra of vastgoed. Ook ervaart Brink vandaag de dag meer bedrijfszekerheid, met hetzelfde budget.

Brink biedt management- en adviesdiensten, softwareproducten en financiële oplossingen voor bedrijven actief in de bouw-, infra- en vastgoedsector. Brink helpt bedrijven bijvoorbeeld bij het uitschrijven van aanbestedingen, het projectmanagement, of tijdens de beheerfase van gebouwen. Ook ontwikkelt de dienstverlener software waarmee perfect kan worden berekend hoeveel een bouw- of infrastructuurproject zal kosten. Het bedrijf, dat stevig aan het groeien is, heeft vestigingen in Eindhoven, Rotterdam en Groningen en is vandaag zo’n 250 mannen en vrouwen sterk.

Bewezen IT-oplossing

Zo’n vijf jaar geleden had Brink voor het eerst contact met Lemontree. “We stelden Brink toen een private cloudoplossing voor op basis van HPE SimpliVity”, vertelt Rob van Leeuwen, verantwoordelijk voor New Business Sales bij Lemontree. “Die oplossing stond toen nog in de kinderschoenen. We vonden het te risicovol om een oplossing te kiezen die nog niet helemaal bewezen was in de markt. Daarom kozen we er toen voor om de serveromgeving te laten optimaliseren door een andere partner”, zegt Dirk Remery, Manager ICT bij Brink. Vijf jaar later, nu HPE SimpliVity geïmplementeerd is bij heel wat bedrijven en de infrastructuur bij Brink end of life is, besloot het bedrijf om de stap te zetten naar de private cloud op basis van HPE SimpliVity met Lemontree als partner.

Bedrijfszekerheid, #1 prioriteit

“Onze belangrijkste eis was meer bedrijfszekerheid met hetzelfde budget”, vertelt Remery. Dat uit zich vooral in het garanderen van 24/7 beschikbaarheid, een betere performance en het verlagen van de recoverytijd. “Voorheen werd er ’s nachts een back-up gemaakt. Dankzij HPE SimpliVity worden VM’s nu in en paar seconden gebackupt en hersteld”, zegt Remery. “Een groot voordeel is dat je de back-up niet langer apart hoeft aan te schaffen. HPE SimpliVity heeft een ingebouwde back-up en biedt beschikbaarheid van het hoogste niveau”, vertelt van Leeuwen. “De oplossing kan ook snel en veel data synchroniseren. Ideaal voor een bedrijf zoals Brink, waarbij veel data snel moet worden verwerkt”, voegt van Leeuwen toe.

Ook creëerde Lemontree een uitwijkscenario, waarbij de storage op twee verschillende geografische locaties staat. “We zijn afhankelijk van onze IT. We kunnen gewoon niet meer offline! Een omgeving waarbij het 24 uur duurt om weer online te komen, is gewoon niet meer van deze tijd”, zegt Remery. “Als er bijvoorbeeld brand uitbreekt in het datacenter, zijn we er dankzij het uitwijkscenario zeker van dat onze business blijft draaien”, voegt Remery toe.

Onze business moet altijd blijven draaien, wat er ook gebeurt! HPE SimpliVity biedt ons die zekerheid.
Dirk Remery Manager ICT bij Brink

 

Focussen op core business

Voordat Brink in zee ging met Lemontree, had het bedrijf de oplossing al voor ogen. “We zochten vooral een IT-partner die veel kennis en knowhow heeft, professionele ondersteuning kan bieden en die zich als partner opstelt voor de lange termijn”, zegt Remery. “Lemontree vulde deze verwachtingen perfect in! Na de eerste kennismaking vijf jaar geleden, zijn we ook altijd contact blijven houden.”
Het grootste voordeel voor Brink is dat de medewerkers zich nu weer kunnen focussen op hun core business. “Daar heb je als business alleen tijd voor als je IT-omgeving in orde is”, zegt Remery. Om Brink volledig te ontzorgen, is een deel van het beheer van de IT-omgeving in handen van Lemontree. “Wij staan in voor het goed functioneren van HPE SimpliVity en verzorgen de noodzakelijke updates en patches. Ook monitoren we de omgeving 24/7 zodat we problemen proactief in de kiem kunnen smoren”, zegt van Leeuwen. “Zo kunnen wij ons bezig houden met onze applicaties, de functionaliteit van de applicaties en de ondersteuning van onze medewerkers’, voegt Remery toe.

We kunnen weer focussen op onze core business en hoeven ons geen zorgen te maken over onze IT-omgeving.
Dirk Remery
Manager ICT bij Brink

KonnecteD

KonnecteD

KonnekteD

 

KonnecteD kiest voor Hyperconverged oplossing met Lemontree

Van buikgevoel naar geweldige samenwerking

 

KonnecteD is een organisatie die mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt helpt naar betaald werk. De organisatie, die gevestigd is in Deventer, werkt nauw samen met en vervult haar maatschappelijke functie in de gemeenten Deventer en Olst en Wijhe. Deventer Werktalent, Sallcon en het Groenbedrijf zijn onderdeel van KonnecteD.

 

We spreken met Martin Snellink, hoofd ICT van KonnecteD: “We hadden een ICT-omgeving die eigenlijk sinds 2012 niet meer een serieuze vervangingsslag had doorgemaakt. En als je op ICT-vlak zes jaar niet veel meer verandert, dan komen integriteit en betrouwbaarheid in het geding”. KonnecteD moet financieel op eigen benen staan en is daarom kostenbewust. Ook wat de ICT betreft. Om de kwaliteit van ICT te kunnen waarborgen moest er in 2018 een plan worden gemaakt om de legacy systemen te vervangen en tegen redelijke kosten een toekomstbestendige ICT-omgeving te implementeren.

 

“Het voordeel als alles is afgeschreven is dat je met een schone lei kunt beginnen. In eerste instantie hebben we tien partijen uitgenodigd om met ons mee te denken hoe ICT eruit zou moeten zien. Helaas kwamen deze te snel met te concrete technische voorstellen en prijzen en voelden we ons onvoldoende gehoord in onze ambitie en wensen. We hebben toen een partij in de arm genomen om ons te helpen in het selectieproces” vertelt Martin. Hierdoor kon KonnecteD meer focus leggen op de wensen en eisen uit de organisatie en beter definiëren wat de organisatie van ICT verlangt.

 

“Toen we een helder beeld hadden van de verwachtingen rondom ICT ging de selectie sneller en gemakkelijker en hielden we al snel twee partijen over. Daarbij ging de voorkeur naar Lemontree. Vanwege hun track record op het vlak van hyperconverged IT maar zeker ook vanwege het positieve gevoel dat we bij de mensen van Lemontree hadden. Ze begrepen goed wat onze wensen en eisen waren en kwamen met een concept dat goed paste bij onze organisatiebehoeften. En de voorstellen paste goed bij onze plannen, visie en budgetten.” Vertelt Snellink.

 

Lemontree had een hyperconverged stretched cluster oplossing van HPE SimpliVity voorgesteld, waarbij beschikbaarheid, integriteit en betrouwbaarheid een elementaire rol speelden. “Deze omgeving biedt alle facetten om de bedrijfsapplicaties goed en snel te laten draaien voor onze eindgebruikers. Bovendien is het een toekomstgerichte oplossing waarbij we onze data veilig kunnen opslaan. Ook is de betrouwbaarheid van onze back-up oplossing enorm verbeterd wat een enorme opluchting voor me is. En heel belangrijk: de performance van ICT is flink verbeterd. We zijn nog steeds in een continu proces aan het tweaken samen met Lemontree maar de eerste ervaringen zijn goed merkbaar.”

 

Martin is lovend over de samenwerking met Lemontree. Zowel in de voorbereiding als tijdens het project vindt hij dat de samenwerking erg leuk en soepel is verlopen. Maar ook na het project ervaart hij dat de mensen van KonnecteD en Lemontree goed kunnen samenwerken. “Er is een erg leuke klik tussen onze specialisten en de mensen van Lemontree. In de samenwerking merkten we telkens dat we de juiste kennis op het juiste moment beschikbaar hadden en we gezamenlijk een zeer succesvolle implementatie hebben gedaan. Daarbij merkten we vooral dat Lemontree echt oog en oor heeft voor onze wensen, maar ook voor de mensen die bij ons werken. Daardoor is Lemontree een mooie aanvulling op ons eigen team. Die samenwerking zetten we dan ook voort, want Lemontree doet het onderhoud op de omgeving. We hebben een relatief klein IT-team die door Lemontree wordt ontzorgd op specifieke kennis, patchmanagement en monitoring. Daardoor kunnen wij ons meer richten op de applicaties en eindgebruikers”.

Over KonnecteD

KonnecteD is een organisatie die mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt helpt naar betaald werk. KonnecteD stimuleert vernieuwing door mensen met ideeën en kansen te verbinden en te faciliteren. KonnecteD verbindt bedrijven en bevordert de inclusieve samenleving en een circulaire economie. Geluk door werk. Dat is wat KonnecteD wil bereiken. Deventer WerktalentSallcon en het Groenbedrijf zijn onderdeel van KonnecteD. Net als alle aangesloten ondernemers en partners. Dit zijn organisaties die midden in de samenleving staan, die anders denken en anders doen. En samenwerken aan oplossingen om bedrijvigheid en werkgelegenheid duurzaam te laten groeien. Zij maken werk van betekenis.

Bekijk het mooie werk van KonnecteD op RTL programma “Doe Maar Duurzaam”

Over Lemontree

Lemontree’s missie is “bedrijfskansen creëren door geweldige ICT” voor onze opdrachtgevers. Dit doen wij door informatie- en communicatietechnologie toegankelijk, betrouwbaar en betaalbaar te maken met een geweldige gebruikerservaring en “first class” support. Samen leggen wij, als echte partners, de weg af naar een zorgeloze, transparante ICT-omgeving en een samenwerking op basis van persoonlijke en hartelijke communicatie, respect en vertrouwen. Het resultaat van onze dienstverlening is rust in de organisatie en focus op de core business. Onze opdrachtgevers waarderen onze manier van werken met minimaal een 8,5 en omschrijven Lemontree op basis van 3 essentiële kernwaarden: competent, authentiek en transparant.

Tomingroep

Tomingroep

Tomingroep kiest voor SimpliVity oplossing bij Lemontree

Tomin groep

 

Tomingroep, een sociale en professionele onderneming, heeft Lemontree geselecteerd om haar bestaande IT-infrastructuur te vervangen. De bestaande omgeving is aan het einde van haar levensduur en loopt tegen de grenzen van het kunnen aan. Tomingroep heeft voor Lemontree gekozen omdat de door Lemontree aangeboden oplossing voor de komende jaren weer voldoende capaciteit en flexibiliteit biedt om te voldoen aan de steeds groter wordende business requirements  van de Tomingroep en in vergelijking met de andere aanbieders op basis van een TCO van 5 jaar tegen aanzienlijke lagere kosten gerealiseerd en beheerd kan worden.

 

Inrichting HPE SimpliVity nodes

Op basis van de wensen, eisen en de nieuwste technologische mogelijkheden wordt er een nieuwe hoogbeschikbare twin datacenter infrastructuur op basis van vier HPE SimpliVity nodes ingericht. De data van de huidige omgeving zal vrijwel zonder downtime voor de applicaties en functionaliteiten gemigreerd worden naar deze nieuwe omgeving.

Voor Tomingroep biedt de nieuwe IT-infrastructuur een omgeving die voldoende ruimte biedt voor de behoeftes van de komende jaren, ingericht op hoge beschikbaarheid met automatische failover en een native back-up oplossing

 

Over Tomingroep, een sociale en professionele ondernemer

Tomingroep, sociale ondernemer

Bij Tomingroep werken zo’n 1800 mensen met en zonder arbeidsbeperking samen. De medewerkers creëren geschikte banen en bieden werkervaringsplaatsen voor mensen die terugkeren in het arbeidsproces. Door hun unieke mix van medewerkers hebben ze het juiste team voor elke klus.

Tomingroep werkt in opdracht van de gemeenten in de Gooi- en Vechtstreek, Almere en Eemnes en helpt zo de doelstellingen van de Participatiewet, de inclusieve arbeidsmarkt, te realiseren.

 

Mission statement

Werk staat bij Tomingroep voorop, bedrijfsmatig in een sociale context. Bij Tomingroep geldt: ‘afspraak is afspraak’

  • Wij werken veilig
  • Wij zijn klantgericht, zowel intern als extern
  • Wij zijn veranderingsbereid, flexibel en slagvaardig
  • Wij zijn open en duidelijk over wat we willen en wat niet
  • Wij zijn actief en ondernemend
  • Wij staan voor kwaliteit en professionaliteit

 

Duurzaam ondernemen

Aandacht voor mens en milieu vindt Tomingroep vanzelfsprekend. Onze methoden en producten zijn zoveel mogelijk duurzaam en milieuvriendelijk. Door uw samenwerking met Tomingroep profileert u zich dan ook als maatschappelijk verantwoord ondernemer en werkt u mee aan een samenleving waarin iedereen een kans krijgt.

 

Social Return on Investment

Bij opdrachten voor de overheid moet het werk vaak deels worden uitgevoerd door mensen met een beperking. Dat kunt u regelen door Tomingroep in te schakelen als onderaannemer. Of door mensen van Tomingroep in te zetten in uw eigen organisatie. Ze denken graag met u mee bij uw aanbesteding.